וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסיפור האמיתי והמצמרר של המדען שטען שהוא חי ב'מטריקס' ואז נעלם בפתאומיות

19.9.2024 / 0:06

ג'ייקוב גרינברג היה מדען מקסיקני שחקר את העולם הנסתר, התנסה בשמאניזם, אסטרולוגיה, טלפתיה ומדיטציה - עד שימים ספורים לפני יום הולדתו ה-48 הוא נעלם והשאיר אחריו תעלומות רבות ותיאוריות מרובות

הטריילר לדוקו "הסודות של ד"ר גרינברג"/polarstarfilms

מדען שהעלה תיאוריה לגבי הדמיה הולוגרפית של המציאות נעלם בפתאומיות לפני כמעט 30 שנה - ועד היום הוא לא נמצא ולא ידוע מה עלה בגורלו.

ד""ר ג'ייקוב גרינברג היה מדען מקסיקני בעל תשוקה עמוקה לעולם הנסתר. בגיל 12 הוא החליט שיחקור את המוח האנושי - לאחר מותה של אמו מגידול במוח. לאחר שסיים את הדוקטורט שלו בניו יורק, הוא חזר למקסיקו והקים מעבדה משלו באוניברסידד אנאוואק.

שם הוא התמחה בפסיכופיזיולוגיה, ענף בפסיכולוגיה אשר עוסק בבסיסים הפיזיולוגיים של תהליכים פסיכולוגיים.

בשנת 1987, הוא ייסד את Instituto Nacional para el Estudio de la Conciencia (המכון הלאומי לחקר התודעה). בעודו שם, הוא הרחיב את הגבולות של שיטות המחקר המדעיות לכיוונים מוזרים, כולל חקירת דברים כמו מדיטציה, שמאניזם, טלפתיה וכישוף והקשר שלהם לפעילות המוח.

אולם הדברים נעשו מוזרים עוד יותר, כאשר המדען החל לשלב את המחקרים המדעיים שלו עם השמאניזם - מכלול של שיטות אקסטטיות ותרפויטיות המבקשות להשיג קשר עם היקום המקביל והבלתי נראה של הרוחות, על מנת להשיג את תמיכתן בניהול עניינם של בני האדם. הוא עשה את זה בניסיון להבין את 'עולם הקסם', ולנסות להבין את הקשר בין מדע לתודעה.

בסופו של דבר, הוא כתב יותר מ-50 ספרים על מגוון עצום של נושאים שונים - אם כי חלק ניכר מעבודתיו נדחו על ידי חברי הקהילה המדעית. בין היתר זה קרה בגלל שגרינברג פיתח תאוריה מרתקת לפיה המציאות שלנו היא למעשה סימולציה הולוגרפית, בדומה למתואר בסרטי "המטריקס". הרעיון שלו היה שאם נקדיש מספיק את דעתנו לכך נוכל לקיים אינטראקציה עם 'המציאות התפיסתית' לא רק לצפות בה, אלא באופן פעיל יותר. זו בהחלט תיאוריה מרתקת, אם כי בהחלט נראית כנוגעת לתחומי המדע הבדיוני.

הוא פגש שמאן שנקרא "פצ'יטה" ותיעד את שיטות העבודה שכללו ביצוע ניתוחים בידיים נקיות במחלות חשוכות מרפא, שהמדען קבע שהם אינם הונאה. לאחר הגילוי הזה הוא החליט ללמוד יותר על מדיטציה, שמאניזם מקסיקני ואסטרולוגיה ופיתח את ה"תיאוריה הסינרגטית".

כדי לתת תמיכה מדעית לתופעות על טבעיות, הוא יצר את התיאוריה הסינרגטית המבוססת על פיזיקת הקוונטים. לאחר מחקר ממושך הוא טען שבני אדם יכולים לשנות את המציאות שלהם, להיכנס ולצאת ממנה כפי שעשה השמאן "פצ'יטה".

למרות הכישורים המדעיים שלו, עבודתו נדחתה שוב ושוב על עמיתיו בשל הקשר שלה לנושאים שנמצאים בשוליים כמו שמאניזם ושלל שיטות אקסטטיות ותרפויטיות המבקשות להשיג קשר עם היקום המקביל והבלתי נראה של הרוחות.

עוד בנושא
אסטרופיזיקאים: "העולם שלנו הוא אשליה וכולנו חיים בהולוגרמה"

אילון מאסק: המטריקס יהיה אמיתי בעוד שמונה שנים בלבד

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה

ואז - הוא נעלם

הכל השתנה ב-8 בדצמבר 1994. ימים ספורים לפני יום הולדתו ה-48 גרינברג נעלם ללא עקבות, והשאיר אחריו עולם שלם של תעלומות. היעלמותו המסתורית הולידה שפע של תיאוריות קונספירציה, הן כללו את הנפוצות יותר, כמו שהוא נחטף על ידי ה-CIA או על ידי חייזרים, שהיה קורבן לפשע של תשוקה, או פשוט הוסר מעל פני כדור הארץ על ידי נאס"א או סוכנות ממשל אמריקאית אחרת.

אבל היו גם כאלה הזויות יותר, כמו למשל שהמדען התרחק כל כך בחקר השמאניזם והתודעה עד שהוא פשוט החליק לממד אחר.

כיוון שהוא נעלם ב-1994, שהייתה שנה מלאת תהפוכות עבור מקסיקו - בין המרד של הצבא הזפטיסטי, תחילת כהונתו של הנשיא ארנסטו סדייו, החתימה על הסכם הסחר החופשי של צפון אמריקה, משבר כלכלי עמוק, בחירות ורצח של מועמד לנשיאות - זה לא מפתיע שהיעלמותו של המדען נשכחה תוך מספר חודשים.

עד היום אין מידע קונקרטי על מה שקרה לו ואחיו ארי טלך, שחקן מוכר במקסיקו, הצהיר לאחרונה כי ככל שידוע לו החקירה נסגרה לפני שנים רבות ומלבד דיווח לכאורה של עובד בתחנת דלק בניו מקסיקו, המדען לא נראה 30 שנה.

החידה סביב היעלמות המדען ככל הנראה תוותר בלתי פתורה ובגדר תעלומה מדעית - האם ד"ר גרינברג אכן הצליח לברוח מהמטריקס? או שמא הסיפור שלו הוא רק תוצאה של דמיון פרוע? כנראה שלעולם לא נדע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully