וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדוע Epson מתעקשת לתבוע את שאר יצרני המקרנים בעולם?

תחקיר של מגזין הטכנולוגיה הפופולרי Techradar חושף את הסיבות: "היא מושג מפתח כשהולכים לרכוש מקרן. העובדה שיש יצרני מקרנים שמצמידים למקרנים שלהם באופן שרירותי וללא כל אסמכתא נתונים ככל העולה בדעתם, משבשת את כללי המשחק ומטעה את הציבור"

EPSON. יחצ,
EPSON/יחצ

מה המשותף לרשימה לא קצרה של יצרני מקרנים, בינהם Dangbei, XGIMI, VAVA ו-Anker? כולן ועוד אחרות קיבלו באחרונה כתבי תביעה, כשהשולחת היא לא אחרת מחברת המקרנים היפנית הגדולה בעולם - Epson - הידועה במקרני ה-4K שלה. תחקיר של מגזין הטכנולוגיה Techradar, שעוקב אחר הפרשיה מגלה כעת כי במרבית התביעות, העניינים נסגרו בשקט מחוץ לכותלי בית המשפט, כשהנתבעות התחייבו לציין ולתקן בכל מקום אפשרי את המידע הנוגע לבהירות (Brightness) של המקרנים מתוצרתן.

מדוע מדובר בנושא כה כאוב ושנוי במחלוקת שואלים החוקרים ומדוע בית משפט נדרש להתערב?
מתברר שחברות המוכרות היטב לצרכני מקרני הקולנוע הביתי, דוגמת Epson, סוני ו-JVC, פועלות תחת סטנדרט בינלאומי מוכר - ה-ISO 21118, שמודד את רמת הבהירות של המוצרים שלהן. התוצאה נרשמת ב"לומנס". כך לדוגמה, מקרן ה-Epson LS12000 מקבל 2700 לומנס במדד הזה, נתון שאומר לרוכשי מקרני קולנוע ביתי ביתי מסוג 4K שמדובר בקנייה מאוד בטוחה והולמת. אבל, לא כל יצרני המקרנים משתמשים בתו התקן המחמיר הזה, אומרים החוקרים ומציינים כי מרביתם משתמשים במונחים דוגמת "LUX", או "led Lumens", או פשוט מציינים את ה"Brightness". חלקם אף מספקים נתוני בהירות לומנס בלי בכלל לבצע בדיקות איכות מקובלות ומהימנות, כך שקל למצוא לעתים באמזון, לדוגמה, מקרן סיני שנמכר בפחות ממאה דולר עם "9500 לומנס"...

במקרה של אחת הנתבעות, חברת Formovie, התגלה כי מקרנים מתוצרתה שווקו כבעלי בהירות של 2800 לומנס, נתונים ששונו במהירות על ידי הנתבעת לאחר ההסדר בבית המשפט. "זה בדיוק כמו לרכוש מכונית מרוץ בגלל נפח המנוע והביצועים מ-1 ל-100 ולגלות בנסיעה הראשונה שהאוטו בקושי זז על הכביש", אומרים במגזין.

קובי כהן - EPSON. יחצ,
קובי כהן - EPSON/יחצ

לדברי קובי כהן, מנהל תחום ההקרנה בחברת Epson ישראל, "כאשר מותגי מקרנים מוכרים וידועים משתמשים באותם סטנדרטים מהיימנים ובדוקים, הם בעצם מספקים הגנה לצרכנים ומייצרים אמון ביצרנים. העובדה שבחלק ממקרי התביעה היצרנים התחייבו לעשות שימוש מעתה בתווי תקן דוגמת ה-ISO 21118, תספק לקונים מידע אמין ומדוייק".

"בהירות", אומרים תחקירני Techradar, "היא מושג מפתח ככל שמדובר במקרנים. זהו אולי הנתון החשוב ביותר שצרכן צריך לבדוק כשהוא הולך להשוות מקרנים לבית או לעסק שלו. העובדה שיש יצרני מקרנים שמצמידים באופן שרירותי וללא כל אסמכתא מספרים ככל העולה בדעתם למקרנים שלהם, משבשת את כללי המשחק ומטעה את ציבור הצרכנים. עם כל העבודה המשפטית ש-Epson מבצעת ברור שהצרכנים חייבים להיות מודעים ולשים לב היטב לאותיות הקטנות כשהם הולכים לקנות מקרן ב'מערב הפרוע' של עולם המקרנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully