וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד התקשורת הודיע: בקרוב תשלמו פחות על פלייסטיישן 5 ומצלמות לתינוק

עודכן לאחרונה: 20.8.2024 / 13:47

משרד התקשורת הודיע על הקלות בייבוא ציוד תקשורת במטרה להגביר את התחרות ולהוריד את יוקר המחיה. כצעד ראשון, יינתן פטור מלא על ייבוא של מספר פריטי ציוד אלחוטי, כולל מקרן וידיאו, קונסולת משחק, מטען אלחוטי ומכשיר שתל שבלולי

פלייסטיישן 5. ShutterStock
קונסולת משחק פלייסטיישן 5/ShutterStock

משרד התקשורת הודיע היום (שלישי) על הקלות משמעותיות בייבוא ציוד תקשורת, במטרה להגביר את התחרות בשוק ולהוריד את יוקר המחיה. כצעד ראשון, יינתן פטור מלא, בייבוא מסחרי ואישי, ל- 5 פריטי ציוד אלחוטי: מקרן וידיאו ביתי או משרדי, קונסולת משחק, מטען אלחוטי ומכשיר שתל שבלולי לשיפור השמיעה. שלושת המוצרים הראשונים יזכו לפטור עקב תקינה אירופאית (CE) ומכשיר השתל השבלולי יזכה לפטור מסחרי גורף. בנוסף, חיישן לתינוק עם מצלמה (Baby Sense/Monitor) יזכה לפטור בייבוא אישי.

ההחלטה התקבלה לאחר בחינה מקיפה של המשרד, שכללה הערכת סיכונים והתאמה לתקנים בינלאומיים. שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, הדגיש כי המהלך הוא חלק ממאמץ כולל לפתיחת שוק התקשורת לתחרות ולהסרת חסמים מיותרים. המוצרים שנבחרו לפטור עומדים בתקנים האירופיים המחמירים, או זכו לביקוש גבוה מצד הצרכנים.

שר התקשורת ד"ר שלמה קרעי: "מיום כניסתי לתפקיד, גורמי המקצוע ואנוכי מאתגרים את התפיסה השמרנית שהיתה נהוגה עד היום במשרד. החל מבדיקות מדגמיות לחבילות מחו"ל חלף חודשים ארוכים של עיכוב ובדיקות מדוקדקות, עובר לשימוש יעיל יותר בתדרי רדיו ובחוק השידורים שתיכף יגיע לכנסת, וכלה בהסרת חסמי ייבוא. מדינת ישראל מתמודדת עם אתגרי ספקטרום ייחודיים אבל עם גישה חיובית ובחינת עלות מול תועלת אפשר לשחרר חסמים רבים. וזוהי רק ההתחלה בעז"ה".

שר התקשורת שלמה קרעי. יונתן זינדל, פלאש 90
שר התקשורת קרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

מנכ"לית המשרד עו"ד עינבל משש: "מדובר בצעד נוסף מתוך שורת צעדים עתידיים בהתאם למדיניות השר להורדת חסמי היבוא. הקלה זו תגביר את התחרות ותאפשר לצרכנים ליהנות ממגוון רחב יותר של מוצרים במחירים נמוכים יותר במקביל לשמירה על בטיחות הצרכן ועמידה בתקנים בינלאומיים".

לאחר בחינת המשרד, מכשיר השתל השבלולי ישוחרר על מנת להוריד חסמים לאוכלוסייה בעלת מוגבלויות. החיישן לתינוק ישוחרר עקב ביקוש רב ולאחר בדיקת ניהול סיכונים שערך המשרד והוחלט לאשרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully