וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כפתור חדש ומסך גדול יותר: אפל חשפה את סדרת האייפון 16

ינון בן שושן, קליפורניה

עודכן לאחרונה: 10.9.2024 / 17:31

הדור הבא, נעים להכיר: שני דגמי הבסיס במשפחת האייפון 16 זוכים לשינוי עיצובי קל, לצד שיפורים בתוכנה ובמעבד. לצד שיפורים בתוכנה ובמעבד, לראשונה, דגמי הפרו קיבלו "כפתור צילום" ייעודי במסגרת | דיווח מקליפורניה

אייפון 16 פרו. אפל, אתר רשמי
אייפון 16 פרו/אתר רשמי, אפל

סוף סוף הם כאן: אחרי חודשים ארוכים של המתנה, שמועות ודיווחים, אפל קיימה הערב (שני) אירוע הכרזה נוצץ תחת הכותרת "It's Glowtime" ("זמן לזרוח" בתרגום חופשי). גולת הכותרת, גם השנה: ארבעת דגמי האייפון החדשים - אייפון 16, אייפון 16 פלוס, אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס. האירוע לא התמקד רק באייפונים החדשים, ואפל ניצלה את ההזדמנות כדי לחשוף שורה של חידושים נוספים. בין המוצרים שהוצגו: הדור העשירי והמתקדם של האפל ווטש ודור רביעי לדגם הבסיס של האיירפודס.

אייפון 16 ואייפון 16 פלוס

אייפון 16 ואייפון 16 פלוס, דגמי הבסיס בסדרה החדשה, שומרים על הגדלים המוכרים והנוחים של הדורות הקודמים, ומציעים מסכים בגודל 6.1 אינץ' ו-6.7 אינץ' בהתאמה, עם תמיכה בבהירות של 2,000 ניטס. עם זאת, הם מציגים שינוי עיצובי מעניין במערך הצילום האחורי. במקום המערך האלכסוני המוכר, אפל בחרה בשתי טבעות מצלמה נפרדות הממוקמות בתצורה אנכית, מה שמעניק למכשירים מראה ייחודי ונקי יותר. בנוסף, מבזק ה-LED של המצלמה הועבר מחוץ לבליטת המצלמה, אל צידה הימני, מה שמשפר את האסתטיקה הכללית של העיצוב האחורי. גוף המכשירים עשוי אלומיניום איכותי עם צביעה עמוקה, ויהיה זמין בחמישה צבעים לבחירה.

מעבר לעיצוב, אייפון 16 מצויד במצלמה ראשית של 48 מגה-פיקסל עם טכנולוגיית ערימת פיקסלים, המוכרת מטלפונים אנדרואיד מתקדמים. בנוסף, אפל משלבת יכולות צילום חישובי מתקדמות, בדומה לטכנולוגיה המרשימה של גוגל פיקסל, כדי להבטיח תמונות חדות וצבעוניות גם בתנאי תאורה מאתגרים.

כמו בשנה שעברה, אפל ממשיכה את ההפרדה בין דגמי הבסיס לדגמי הפרו גם השנה. אייפון 16 ואייפון 16 פלוס יגיעו עם מעבד A18 חזק ומתקדם, בעוד דגמי הפרו - אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס - יצוידו במעבד A18 Pro, שצפוי להציע ביצועים גרפיים משופרים ויכולות נוספות בתחום הבינה המלאכותית. כמו כן, אפל שילבה גם בדגם הבסיס את כפתור הפעולה המוכר ששולב בשנה שעברה בדגמי הפרו, ומאפשר לבצע פעולות שונות כמו צילום מהיר או הדלקת פנס.

אייפון 16. אפל, אתר רשמי
אייפון 16/אתר רשמי, אפל

גם השנה, המצלמה בדגם הבסיס של אייפון 16 כוללת צילום מאקרו וזום אופטי X2. המצלמה הראשית נותרה באיכות 48 מגה פיקסל, אך השיפורים הללו צפויים להעשיר את חוויית הצילום ולהציע אפשרויות חדשות ללכידת תמונות וסרטונים באיכות גבוהה.

לצד כל זה, אפל שילבה גם תכונה חדשה שתאפשר להפחית רעשי רקע בצילומי וידאו, כמו רעשי רוח. הפיצ'ר החדש צפוי לשפר משמעותית את איכות הסאונד בסרטונים שצולמו בסביבות רועשות או בחוץ. המחירים נשארו זהים - החל מ-799 דולר לדגם האייפון 16, ו-899 דולר לדגם הפלוס.

כפתור חדש באייפון שלכם

אפל הציגה חידוש משמעותי בסדרת אייפון 16 עם ה-"Camera Control" החדש, כפתור ייעודי שנועד לשפר את חוויית הצילום. הכפתור מאפשר שליטה מהירה ונוחה על פעולות הצילום השונות: זום פנימה והחוצה בהחלקה שמאלה וימינה, מיקוד באובייקט בלחיצה קלה והפעלת הקלטת וידאו בלחיצה חזקה יותר. הכפתור ממוקם בצד הימני התחתון של המכשיר, ויחליף את אנטנת ה-mmWave בדגמי האייפון בארה"ב.

בנוסף, כפתור המצלמה החדש, בשילוב עם יכולות הבינה המלאכותית של האייפון 16, מציע שירות דומה לזה הקיים באנדרואיד באמצעות גוגל לנס. המשתמשים יוכלו לקבל מידע על אתרים, חנויות ואובייקטים אחרים שנקלטים בעדשת המצלמה, בדומה לפיצ'ר Circle to search. בתוך אפליקציית המצלמה, כפתור המצלמה ישמש כהדק צילום, ולחיצה ארוכה תפעיל צילום וידאו. מנגד, זהו גם כפתור שמגיב להחלקה ומאפשר גם גישה מהירה להגדרות הצילום.

עם כפתור חדש במסגרת: אייפון 16. אפל, אתר רשמי
כפתור המצלמה החדש, בשילוב עם יכולות הבינה המלאכותית של האייפון 16/אתר רשמי, אפל

אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס

ונעבור למנה העיקרית - אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס, דגמי הפרימיום בסדרה החדשה, מציעים השנה מסכים גדולים עוד יותר מבעבר. אייפון 16 פרו יגיע עם מסך בגודל 6.3 אינץ', ואילו אייפון 16 פרו מקס יציע מסך עצום בגודל 6.9 אינץ', מה שיספק חווית צפייה וסוללה משופרת עוד יותר בהשוואה לדורות הקודמים.

כאמור, אייפון 16 פרו ואייפון 16 פרו מקס לא רק מתהדרים במסכים גדולים יותר, אלא גם מצוידים במעבד A18 Pro החדש והעוצמתי של אפל. המעבד המתקדם צפוי לספק ביצועים חסרי תקדים, במיוחד במשימות תובעניות כמו עריכת וידאו, משחקים ויישומי מציאות רבודה. לדברי אפל, האייפון 16 פרו, נבנה מראש לבינה המלאכותית של אפל וליישומים שהוצגו בדגמים הנמוכים יותר. סירי תשתמש בהקשרים סמנטיים כדי ליצור סיכומים של שיחות והערות. לצלמים למשל, הם יוכלו לבקש עיבודי תמונה בשפה טבעית. ולקבל הצעות לשינויים לתמונות. לטענת אפל, יש גם עליה של 17 אחוז ברוחב הפס עבור הזיכרון. השילוב לטענת בכירי החברה, משפר את הביצועים ב-15 אחוז לעומת הדור הקודם, ו-20 אחוזים שיפור בגרפיקה.

בנוסף, אפל שומרת על הסטנדרט הגבוה של נפח אחסון גם בדגמי הפרו, שיגיעו עם אפשרויות אחסון החל מ-128 גיגה-בייט ועד ל-1 טרה-בייט. כמו כן, גם השנה, אפל משתמשת כאן בחיישן 48 מגהפיקסל כפול (במצלמה הראשית ובעדשה הרחבה) וערימת פיקסלים (binning) כדי להגיע לתוצאות צילום חזקות. את שתי אלה מגבה עדשת טלהפוטו של הגדלה אופטית פי חמישה. בהמשך השנה, תאפשר אפל מיקוד דו שלבי על שני אובייקטים בתמונה. כמובן, הכל מגובה בצילום מחשובי מבית החברה עם סמל התפוח. העיבודים, לדברי אנשי החברה, שואבים השראה מטכניקות צילום קלאסיות לאורך השנים.

אייפון 16 פרו. אפל, אתר רשמי
דגמי האייפון 16/אתר רשמי, אפל

בגזרת הווידאו - אפל שלטענתה הייתה חלוצה עם לוגינג מובנה והתאמה לערכת הצבעים של האקדמיה האמריקאית לקולנוע, כעת מוסיפה החברה גם צילום איטי לאפקט קולנועי עם 120 פריימים לשניה ב-4K, לצד תמיכה בדולבי ויז'ן ופירוט צבעים מקצועי.

הדגמים החדשים יגיעו בארבעה צבעים - שחור, לבן, טבעי (מתכתי) וגוון חול מדברי. השלדה הפנימית עשויה מאלומיניום ממוחזר.

אפל ווטש חוגג עשור עם עיצוב חדש ודקיק

לציון עשור להשקת האפל ווטש הראשון, אפל חשפה מהדורה מיוחדת של השעון החכם. המהדורה החדשה מתהדרת בעיצוב מחודש, דק וקל יותר, עם גימור בגוון Jet Black. בנוסף, לראשונה, השעון מצויד במסך OLED, המציע בהירות גבוהה ב-40% בהשוואה לדורות הקודמים. אפל מציעה גם גימור חדש ויוקרתי לשעון - טיטניום, שמצטרף לאפשרויות הקיימות. עוד שיפור משמעותי במהדורת העשור הוא מהירות הטעינה, שתהיה מהירה יותר מהדורות הקודמים.

בליבה של מהדורת העשור של אפל ווטש פועם שבב S10 החדש, שמבטיח ביצועים משופרים וחיי סוללה ארוכים יותר. השבב החדש צפוי להאיץ את פעולת השעון ולהפוך אותו ליעיל וחסכוני יותר באנרגיה, וכמובן לתמוך בפיצ'רים של Apple Intelligence. בנוסף, אפל חשפה תכונה חדשה ופורצת דרך באפל ווטש, שתוכל להתריע על דום נשימה בשינה. הפיצ'ר החדש צפוי להיות זמין ב-150 מדינות, כולל ככל הנראה גם ישראל, ויעזור למשתמשים לזהות ולטפל בבעיות שינה נפוצות.

בנוסף, השעון החדש יכלול חיישן עומק, גאות, שפל וטמפרטורות מים, שיאפשרו מעקב מדויק יותר אחר פעילויות שחייה וצלילה. המחירים: החל מ-399 דולר ויגיע לחנויות ב-20 בספטמבר.

אפל ווטש 10. אפל, אתר רשמי
אפל ווטש 10 בגימור בגוון Jet Black/אתר רשמי, אפל

אפל ווטש אולטרה 2

אפל לא שכחה גם את חובבי האקסטרים והשיקה את הדור השני של אפל ווטש אולטרה. השנה, השעון מגיע גם בגוון שחור, לצד הגוון המתכתי המוכר. הוא עשוי מ-95% טיטניום ממוחזר, ומציע רצועת חוליות מתכת חדשה ורצועות נוספות, כולל רצועה ייעודית לספורט ימי.

בדומה לאפל ווטש סדרה 10, גם האולטרה 2 ייהנה מחידושי התוכנה של WatchOS 11, לצד בהירות של עד 3,000 ניטס. הוא יהיה זמין לרכישה החל מה-20 בחודש, במחיר שמתחיל ב-799 דולר.
ֿ

איירפודס 4 ואיירפודס מקס

אפל הפתיעה את כולם עם השקת אפל ווטש 4, שזכו למתיחת פנים משמעותית. האוזניות החדשות מציעות ביטול רעשים אקטיבי, ללא גימיות איטום, התאמה ארגונומית משופרת ותמיכה בצליל תלת ממדי. גם המנשא עבר שינוי, והוא כעת קטן יותר אך כולל רמקול פנימי.

האיירפודס 4 יגיעו בשתי גרסאות: דגם הבסיס יעלה 129 דולר, ואילו הדגם עם ביטול רעשים אקטיבי יעלה 179 דולר. גם אוזניות הקשת של אפל, איירפודס מקס, זכו לחידוש. הן יגיעו בצבעים חדשים ועם חיבור USB-C. הן יהיו זמינות להזמנה מוקדמת החל מה-20 בחודש, במחיר של 549 דולר.

איירפודס 4. אפל, אתר רשמי
אפל הפתיעה את כולם עם השקת אפל ווטש 4/אתר רשמי, אפל

האיירפודס פרו הופכות למכשיר שמיעה

אפל שמה דגש על בריאות השמיעה באירוע ההכרזה, והדגישה את הנתונים המדאיגים של ארגון הבריאות העולמי, לפיהם 1.5 מיליון אנשים סובלים מאובדן שמיעה, ו-75% מהם אינם מקבלים טיפול מתאים. כדי להתמודד עם האתגר הזה, אפל הציגה שלוש תכונות שמיעה חדשות באיירפודס פרו 2:

  • מניעת פגיעה בשמיעה: האוזניות החדשות ינטרו את עוצמת השמע ויתריעו כאשר היא מגיעה לרמות שעלולות לפגוע בשמיעה לאורך זמן.
  • הגנה על השמיעה: פיצ'ר חדש יאפשר למשתמשים להתאים את הגדרות השמע באופן אישי, כדי להגן על השמיעה שלהם מפני רעשים חזקים בסביבה.
  • מבחני שמיעה: האוזניות יוכלו לבצע בדיקות שמיעה קצרות ופשוטות, שיאפשרו למשתמשים לזהות בעיות שמיעה פוטנציאליות ולשתף את התוצאות עם הרופא שלהם.

אפל אף הצהירה כי היא שואפת להפוך את איירפודס פרו 2 למכשיר שמיעה ברמה קלינית, אך היא ממתינה לאישורים הרגולטוריים הנדרשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully