וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זהירות: נוכלים מנסים לפרוץ למחשב שלכם באמצעות התחזות לחברות גדולות

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 10:06

איגוד האינטרנט הישראלי מתריע: גל הונאות חדש מתחזה לבנקים ולחברות גדולות במשק בנסיון להשתלט על המחשבים האישיים של ישראלים. כך תזהו את ההודעות והקבצים החשודים

האקר. ShutterStock
האקר/ShutterStock

איגוד האינטרנט הישראלי מזהיר הבוקר (חמישי) מפני גל הונאות חדש המתחזה לחברות ישראליות גדולות ומנסה להשתלט על המחשבים האישיים של ישראלים. ההונאה מתמקדת במנהלי עמודי פייסבוק עסקיים ומנצלת חוסר הבנה ואוריינות של חלקים בציבור.

הנוכלים שולחים הודעות אימייל המתחזות לחברות כמו בנק לאומי, שטראוס ובזק, ומאיימות לתבוע את מנהל עמוד הפייסבוק בגין הפרת זכויות יוצרים. ההודעות כוללות קישור לקובץ PDF, שלכאורה מכיל את פרטי ההפרה. בפועל, הקישור מפעיל קובץ התקנה שמוריד למחשב תוכנה זדונית שמאפשרת לשלוט בו מרחוק. ההודעות מנוסחות בעברית תקינה וכוללות את הלוגו של החברה המתחזה, מה שמעניק להן מראה אמין. בנוסף, ההודעות מציינות את שם עמוד הפייסבוק של הנמען, מה שגורם לו להאמין שמדובר בפנייה אישית וממוקדת.

האימייל ככל הנראה נשלח בתפוצה רחבה מאד למנהלים של עמודי פייסבוק ישראלים שזוהו בתוך הפלטפורמה מתוך מחשבה שחלק מהם אכן פרסמו או שיתפו תמונות והם עשויים להאמין שפגעו בזכויות יוצרים ושישנה סכנה שאחד הגופים הגדולים מעוניין לתבוע אותם אלא וייעתרו להנחיות הנוכלים.

הודעה המתחזה לבזק. צילום מסך, אתר רשמי
הנוכלים שולחים הודעות אימייל המתחזות לחברות. הודעה המתחזה לבזק/אתר רשמי, צילום מסך

"האינסטינקט הראשוני של מנהל עמוד פייסבוק שמקבל הודעה כזאת היא לבדוק באיזה תמונות מדובר ולכן מפנים אותו ישר לקובץ שכביכול מכיל את פרטי ההפרה מתוך מחשבה שהקורבן ימהר לבדוק אותם. חשוב לציין שבראש הפנייה במייל מציינים גם את שם עמוד הפייסבוק שאותו הנעקץ הפוטנציאלי מנהל כך שנוצרת תחושה שמדובר בפנייה אישית ממוקדת אליו", מסבירים באיגוד האינטרנט הישראלי.

חבילת סלוללר בזול

למבצע הזה אי אפשר לסרב! 4 מנויים ב-100 וגם חודש ראשון חינם!

לכתבה המלאה
הודעה המתחזה לבנק לאומי. צילום מסך, אתר רשמי
ההודעה המתחזה לבנק לאומי/אתר רשמי, צילום מסך

בקו הסיוע לאינטרנט בטוח של איגוד האינטרנט הישראלי קוראים לציבור להימנע מכל הורדה של קובץ או לחיצה על לינק שמגיע מכתובות או ארגונים שאין איתם קשר שוטף ומוכר. יש להיזהר במיוחד כאשר מדובר בהודעות מלחיצות ומבהילות על קנסות, סגירת או נעילת חשבונות, איומים בתביעה וכדומה, שנועדו לערער את הבטחון ושיקול הדעת של הנמענים ולגרום להם ללחוץ או להוריד קבצים לא בטוחים. לאתר האיגוד לחצו כאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully