וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארבעה תווים בלבד יגרמו לאייפון שלכם לקרוס

עודכן לאחרונה: 22.8.2024 / 11:03

אופס: באג חדש שנחשף לאחרונה מאפשר קריסה זמנית של אייפונים ואייפדים על ידי הקלדת רצף תווים ספציפי. ואפשר לנשום, זה לא יזיק למכשיר שלכם

אייפון 15 פרו מקס. ShutterStock
אייפון 15 פרו מקס/ShutterStock

נראה שזה סיפור שחוזר על עצמו: מדי פעם, מישהו מגלה שילוב פעולות פשוט, בדרך כלל הקלדת רצף תווים ספציפי, שיכול לגרום לקריסה פתאומית של מכשירי אייפון ואייפד. והפעם, מדובר בארבעה תווים בלבד - ""::.

האתר TechCrunch אישר שהתווים האלה אכן גורמים לקריסה של Springboard, ממשק המשתמש של אפל, כאשר מקלידים אותם בשורת החיפוש באפליקציית ההגדרות, או כאשר מחליקים את המסך הראשי עד הסוף ימינה ומקלידים אותם בשורת החיפוש של ספריית האפליקציות.

חוקרים אחרים ציינו שכל מה שצריך כדי להפעיל את הבאג הוא להקליד "":: וכל תו אחר. הפעלת הבאג גורמת לקריסה קצרה של Springboard, ולאחר מכן לטעינה מחדש של מסך הנעילה. בבדיקות אחרות, הבאג גרם למסך להבהב לשחור לשנייה אחת. אפל לא הגיבה לפניית TechCrunch, אך חוקרים אמרו שהבאג לא נראה כבעיית אבטחה.

הקוד שיקריס את האייפון:

""::

"זה לא באג אבטחה," אמר ריאן סטורץ, חוקר אבטחת iOS שניתח את הבאג. פטריק וורדל, שחוקר גם הוא את iOS וייסד את סטארט-אפ האבטחה DoubleYou, הסכים. כמו כן, אין עדיין ראיות המצביעות על כך שמישהו מלבד בעלי מכשיר iOS שמקליד ידנית את התווים יכול להפעיל את הבאג הזה, בניגוד לבאג משנת 2020 שגרם לקריסת אפליקציית טוויטר של כל משתמש שצפה בציוץ עם קבוצת תווים מסוימת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully