וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל ניצחה? מטא מוותרת על משקפי המציאות המעורבת

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 10:58

על פי דיווח חדש, מטא החליטה לבטל את פרויקט משקפי המציאות המעורבת עקב עלויות גבוהות. המוצר היה אמור להתחרות ב-Vision Pro של אפל, שנמכר ב-3,500 דולר

Meta Quest 3. ShutterStock
Meta Quest 3/ShutterStock

החלום של מטא לכבוש את שוק המציאות המעורבת התנפץ לרסיסים: פרויקט המשקפיים המתקדמים שלה, שנועד להתחרות ב-Vision Pro של אפל, בוטל באופן רשמי. למרות שהפיתוח כבר היה בעיצומו וההשקה תוכננה ל-2027, מטא (פייסבוק לשעבר) החליטה לנטוש את החזון שלה לאלטרנטיבה זולה ונגישה יותר למשקפיים הסופר-יקרים של אפל.

על פי דיווח חדש, הפרויקט החל בנובמבר והיה אמור להסתיים בהשקה בשנת 2027. עם זאת, עלויות המסכים הגבוהות של הטכנולוגיה הובילו לביטול הפרויקט, שקיבל את שם הקוד הפנימי "La Jolla". עוד על פי הפרסום, מטא שאפה לשמור על מחיר המכשיר מתחת ל-1,000 דולר, אך הדבר התברר כבלתי אפשרי לאור העלות הגבוהה של המסכים.

ה-Vision Pro של אפל. צילום: Getty images, עיבוד תמונה
ה-Vision Pro של אפל/עיבוד תמונה, צילום: Getty images

עם זאת, לא ברור האם היעד של 1,000 דולר מתייחס לעלות הרכיבים או למחיר המכירה הסופי. כך או כך, המשקפיים של מטא היו אמורים להיות זולים משמעותית מ-Vision Pro של אפל, שמחירם עומד על 3,499 דולר. אפל עצמה לא פרסמה נתוני מכירות רשמיים ל-Vision Pro, אך דיווחים קודמים מצביעים על כך שהחברה מתמקדת כעת בפיתוח גרסה זולה יותר של המוצר במקום דגם מתקדם יותר.

כעת, הצעד של מטא מעמיד את Vision Pro של אפל בעמדה ייחודית בשוק, ללא מתחרה ישיר בטווח הקרוב (מלבד ה-Quest 3 של מטא, שמציג יכולות פחות מתקדמות). ואם מטא ראתה ב-1,000 דולר כמחיר הכרחי להצלחה, נראה שאפל תצטרך להפחית משמעותית את המחיר של הדור הבא של ה-Vision Pro.

וחשוב לזכור: ההחלטה של מטא לנטוש את הפרויקט השאפתני שלה מגיעה דווקא לאחר שהחברה שינתה את שמה מפייסבוק למטא באוקטובר 2021, מהלך שהיה קשור קשר הדוק לחזון המטאוורס שלה. השם החדש סימל את המחויבות של החברה לעתיד שבו מציאות מדומה ומציאות רבודה ישחקו תפקיד מרכזי בחיי היום יום. נראה שכעת, מטא נאלצת להתאים את האסטרטגיה שלה למציאות שוק מאתגרת.

  • עוד באותו נושא:
  • מטא

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully