וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה: מייסד טלגרם, פאבל דורוב, נעצר בפריז

עודכן לאחרונה: 25.8.2024 / 6:12

המיליארדר הרוסי, ומייסד טלגרם, נעצר עם הגעתו לנמל התעופה בפריז, והועבר למעצר עד למעצר עד לתום ההליכים נגדו. דורוב מואשם כי סייע לכאורה לפשעים חמורים כמו סחר בסמים, פגיעה בילדים והונאות

יוצר, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המסרים טלגרם, פאבל דורוב. GettyImages
יוצר, מייסד ומנכ"ל אפליקציית המסרים טלגרם, פאבל דורוב/GettyImages

פבל דורוב, מייסד אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם, נעצר אמש (שבת) בפריז והואשם בסיוע לפשיעה מאורגנת - כך לפי דיווח של כלי תקשורת צרפתיים. דורוב נעצר עם הגעתו לפריז במטוס פרטי מאזרבייג'אן, כשהוא מלווה באישה ובשומר ראש, זאת בעקבות צו מעצר שהוצא נגדו. לפי הדיווחים, הוא מוחזק כעת במעצר עד לתום ההליכים נגדו.

הרשויות בצרפת טוענות כי היעדר המתינות של טלגרם, חוסר שיתוף הפעולה שלה עם רשויות החוק והכלים שהיא מספקת (מספרים זמניים ומטבעות קריפטוגרפיים) הופכים אותה לשותפה לסחר בסמים, פדופיליה והונאה. לפי הדיווחים, דורוב היה מודע לכך שהוא אינו רצוי בצרפת, ולכן נסע מעט באירופה ונמנע ממדינות בהן טלגרם נמצאת תחת מעקב של כוחות הביטחון.

דורוב אשר ייסד בעבר את הרשת החברתית הרוסית VK, הקים את טלגרם בשנת 2013, והונו מוערך בכ-12 מיליארד ליש"ט. מוקדם יותר השנה הצהיר כי טלגרם תישאר "פלטפורמה ניטרלית" ולא "שחקנית בגיאופוליטיקה". טלגרם צברה פופולריות עצומה ברחבי העולם, עם מאות מיליוני משתמשים. ברוסיה, במיוחד לאור חסימתן של רשתות חברתיות רבות אחרות, טלגרם הפכה לפלטפורמה מרכזית לתקשורת, ומשמשת גם כלי תקשורת ממשלתיים.

טלגרם. ShutterStock
אפליקציה צברה פופולריות עצומה ברחבי העולם, עם מאות מיליוני משתמשים. טלגרם/ShutterStock

בעבר הכחיש דורוב כל קשר לשירותי הביון הרוסיים או אחרים. עם זאת, טלגרם הדגישה כי היא מוכנה להסיר תכנים לא חוקיים לפי בקשת הרשויות. בינתיים, בעקבות הדיווחים על מעצרו של דורוב, ערך המטבע הקריפטוגרפי TON, אשר הוקם על ידו, צנח ב-15% תוך פחות משעה.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully