וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלגרם מגיבה למעצר המנכ"ל והמייסד: "זה אבסורד. אין לו מה להסתיר"

עודכן לאחרונה: 26.8.2024 / 10:36

אחרי מעצרו של מנכ"ל טלגרם בפריז, החברה טוענת שהיא אינה אחראית לשימוש לרעה בפלטפורמה. דורוב, שהיה מודע לחשדות נגדו, נמנע מנסיעות למדינות בהן טלגרם נמצאת תחת מעקב

פאבל דורוב. GettyImages
פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם/GettyImages

פבל דורוב, האיש שמאחורי אפליקציית המסרים הפופולרית טלגרם, מצא את עצמו במעצר בפריז בסוף השבוע האחרון, והואשם בסיוע לפשיעה מאורגנת. המעצר, שהתרחש עם הגעתו של דורוב לפריז במטוסו הפרטי, הוא תוצאה של צו מעצר שהוצא נגדו, והוא מוחזק כעת במעצר עד לתום ההליכים. הרשויות בצרפת טוענות כי המדיניות הרופפת של טלגרם והכלים שהיא מספקת הופכים אותה לשותפה לפשיעה, בעוד דורוב, שככל הנראה היה מודע למעמדו הלא רצוי, נמנע מנסיעות למדינות בהן טלגרם נמצאת תחת מעקב. חברת טלגרם, מצידה, טוענת שמנכ"לה ומייסדה, "אין לו מה להסתיר".

"זה אבסורד לטעון שפלטפורמה או הבעלים שלה אחראים לשימוש לרעה באותה פלטפורמה", אמרה החברה בהצהרה אנונימית שפורסמה אתמול (ראשון) בערוץ הרשמי שלה באפליקציה. גורמים צרפתיים אישרו לכלי תקשורת רבים שדורוב נעצר כחלק מחקירת משטרה על פעילות פלילית המתרחשת ברשת החברתית.

למרות שאינה מוצפנת כברירת מחדל, הגישה הלא מתערבת של טלגרם לניהול תוכן פירושה שהאפליקציה נתפסת על ידי רבים כחלופה פרטית וחופשית לצנזורה לרשתות חברתיות אחרות. "כמעט מיליארד משתמשים ברחבי העולם משתמשים בטלגרם כאמצעי תקשורת וכמקור למידע חיוני", נכתב בהצהרת החברה. "אנו ממתינים לפתרון מהיר של המצב הזה".

פאבל דורוב. GettyImages
"זה אבסורד לטעון שפלטפורמה או הבעלים שלה אחראים לשימוש לרעה באותה פלטפורמה", אמרה החברה. פאבל דורוב/GettyImages

כזכור, טלגרם הייתה גם מקור מידע קריטי למלחמה המתמשכת בין אוקראינה לרוסיה, שנראה כי האחרונה מעוניינת למדי במה שקורה לדורוב. שגרירות רוסיה בפריז אומרת שהממשלה הצרפתית עד כה לא העניקה לה גישה לדורוב, שנולד ברוסיה ומחזיק גם באזרחות צרפתית וגם באיחוד האמירויות הערביות, שם ממוקם המטה של טלגרם.

בראיון נדיר בחודש אפריל, אמר דורוב שמטרתה של טלגרם היא להיות פלטפורמה "ניטרלית" ולהתנגד לבקשות מממשלות לנהל תוכן. הוא אמר שהוא בעיקר נמנע מנסיעות ל"מדינות גדולות וגיאופוליטיות" שבהן יש "יותר מדי תשומת לב" לחברה. "אני נוסע למקומות שבהם יש לי ביטחון שהמקומות האלה עקביים עם מה שאנחנו עושים ועם הערכים שלנו".

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully