וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלשלאות הזהב של אנבידיה: שכר עתק תמורת חיים של השתעבדות למקום העבודה

עודכן לאחרונה: 27.8.2024 / 20:00

עבדות מודרנית? על פי דו"ח חדש, עובדי אנבידיה מספרים על תרבות עבודה שוחקת תמורת שכר עתק - שמגיע למיליוני דולרים. עשרה עובדות ועובדים לשעבר תיארו את סביבת העבודה כ"סיר לחץ" שבו ישיבות הופכות לעתים קרובות לקרבות צעקות

אנוידיה. ShutterStock
אנוידיה/ShutterStock

עובדי ענקית השבבים אנבידיה (Nvidia), האדריכלים מאחורי המהפכה הטכנולוגית של הבינה המלאכותית, מוצאים את עצמם לכודים בפרדוקס מרתק: למרות שעות העבודה הבלתי מתפשרות, המשתרעות לעתים קרובות על פני שבעה ימים בשבוע ועד השעות הקטנות של הלילה, הם אינם ממהרים לנטוש את ספינת הזהב. הסיבה נחשפה בדו"ח חדש: חבילת השכר המפתה שמציעה החברה, ההופכת אותם, הלכה למעשה, לעבדים מאושרים של האימפריה שהם עצמם בנו.

לפי דיווח בסוכנות הידיעות בלומברג, עשרה עובדות ועובדים לשעבר תיארו את סביבת העבודה כ"סיר לחץ" שבו ישיבות הופכות לעתים קרובות לקרבות צעקות. עובדת שיווק לשעבר סיפרה שהיא השתתפה בעד 10 ישיבות ביום, כל אחת עם יותר מ-30 משתתפים, שבהן צעקות ומריבות היו דבר שבשגרה.

בניין אנבידיה. יחצ,
הסיבה נחשפה בדו"ח חדש: חבילת השכר המפתה שמציעה החברה/יחצ

אנבידיה, שבסיסה בסנטה קלרה, קליפורניה, מתגאה בשיעור נמוך יחסית של עזיבת עובדים, הודות לעובדה שהיא מעניקה לעובדיה מענקי מניות שמועברים אליהם בדרך כלל על פני תקופה של ארבע שנים. מאז 2019, מניית ענקית השבבים זינקה ב-3,776%, מה שאומר שעובדים שעבדו בחברה בחמש השנים האחרונות עשויים להיות מיליונרים.

החברה הפכה ליצרנית השבבים הדומיננטית ככל שהביקוש לשבבים שלה גדל במקביל לעליית הבינה המלאכותית. על פי בלומברג, חבילת הפיצויים במניות היא תמריץ חזק לעובדים לעמוד בקצב העבודה ולהישאר בחברה. בשנה שעברה, 5.3% מהעובדים עזבו את אנבידיה. אך לאחר ששווי השוק של החברה חצה את רף טריליון הדולר, שיעור העזיבה ירד ל-2.7% בלבד.

בתעשיית המוליכים למחצה, שיעור תחלופת העובדים גבוה בהרבה - 17.7%, על פי אנבידיה. מהנדס לשעבר בחברה סיפר לבלומברג כי אלו שנמצאים בחברה כבר עשור יש להם מספיק כסף כדי לפרוש, אך במקום זאת הם בוחרים לעבוד יותר בגלל הרווח הגדול שמחכה להם כאשר מענק המניות הבא יתבגר. המהנדס לשעבר גם אמר שהוא שמע לעתים קרובות עובדים מיליונרים חדשים בחברה מתפארים בבתיהם החדשים לחופשה שהם קונים.

חניון העובדים של אנבידיה מלא גם במכוניות יוקרה כמו פורשה, קורבט ולמבורגיני, על פי בלומברג. סוכן נדל"ן בסמוך לפאלו אלטו, קליפורניה, אמר לבלומברג שהוא עבד עם כמה עובדי אנבידיה, שחלקם שילמו מקדמות של בין 40% ל-60% על בתים בשווי מיליוני דולרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully