וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צוקרברג: "הבית הלבן לחץ עלינו להסיר פוסטים בנושא נגיף קורונה"

עודכן לאחרונה: 28.8.2024 / 11:04

מנכ"ל מטא הודה כי הוא מתחרט על כך שנכנע ללחץ לכאורה מצד ממשלת ארה"ב לצנזר פוסטים על נגיף קורונה בפייסבוק ואינסטגרם במהלך המגיפה. "אני מאמין שהלחץ הממשלתי היה שגוי", כתב צוקרברג

מארק צוקרברג בשימוע בסנאט. רויטרס, עיבוד תמונה
מארק צוקרברג בשימוע בסנאט/עיבוד תמונה, רויטרס

מארק צוקרברג, מנכ"ל ומייסד מטא (פייסבוק לשעבר), הודה במכתב לחבר קונגרס רפובליקני כי החברה נכנעה ללחצים מצד ממשל ביידן לצנזר תכנים הקשורים למגפת הקורונה בשנת 2021. צוקרברג הביע חרטה על ההחלטה וציין כי אם מצב דומה יחזור על עצמו, הוא יילחם בכך. ההודאה המפתיעה הגיעה במכתב שיועד לג'ים ג'ורדן, יו"ר ועדת המשפט של בית הנבחרים האמריקאי, ופורסמה על ידי סוכנות רויטרס.

"בשנת 2021, בכירים בממשל ביידן, כולל הבית הלבן, הפעילו לחץ שוב ושוב על הצוותים שלנו במשך חודשים לצנזר תכנים מסוימים על נגיף קורונה, כולל הומור וסאטירה, והביעו תסכול רב מהצוותים שלנו כשלא הסכמנו", כתב צוקרברג במכתב. "אני מאמין שהלחץ הממשלתי היה שגוי".

כזכור, במהלך המגיפה, מטא הוסיפה התראות על מידע כוזב למשתמשים כאשר הם הגיבו או אהבו פוסטים שנחשבו כמכילים מידע כוזב על הנגיף. החברה גם מחקה פוסטים שביקרו את חיסוני הקורונה, ונושאים בהם נטען שהנגיף פותח במעבדה סינית. במסע הבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2020, ביידן האשים את הרשתות החברתיות, בהן פייסבוק, ב"הרג אנשים" על ידי מתן אפשרות לפרסום מידע כוזב על חיסוני קורונה בפלטפורמה שלה.

מארק צוקרברג. רויטרס
בכירים בממשל ביידן, כולל הבית הלבן, הפעילו לחץ שוב ושוב על הצוותים שלנו במשך חודשים לצנזר תכנים מסוימים על נגיף קורונה". צוקרברג/רויטרס

"אני חושב שעשינו כמה בחירות שעם התבוננות לאחור ומידע חדש, לא היינו עושים היום", אמר צוקרברג. "אני מצטער שלא היינו יותר החלטיים לגבי זה. כמו שאמרתי לצוותים שלנו בזמנו, אני מרגיש שאנחנו לא צריכים להתפשר על סטנדרטים התוכן שלנו בגלל לחץ מכל ממשל באף כיוון. ואנחנו מוכנים להיאבק בחזרה אם משהו כזה יקרה שוב".

צוקרברג גם אמר כי פייסבוק "הורידה באופן זמני" סיפור על תכולת המחשב הנייד של האנטר ביידן, בנו של הנשיא, לאחר אזהרה מה-FBI כי רוסיה מכינה קמפיין דיסאינפורמציה נגד משפחת ביידן. צוקרברג כתב כי מאז התברר שהסיפור לא היה דיסאינפורמציה, ו"במבט לאחור, לא היינו צריכים להוריד את הסיפור".

ועדת המשפט של בית הנבחרים, הנשלטת על ידי הרפובליקנים, כינתה את ההודאות של צוקרברג "ניצחון גדול לחופש הביטוי" בפוסט בעמוד הפייסבוק של הוועדה. הבית הלבן הגן על פעולותיו במהלך המגיפה, ואמר כי הוא עודד "פעולות אחראיות להגנה על בריאות ובטיחות הציבור".

"העמדה שלנו הייתה ברורה ועקבית", נמסר. "אנחנו מאמינים שחברות טכנולוגיה וגורמים פרטיים אחרים צריכים לקחת בחשבון את ההשפעות של הפעולות שלהם על העם האמריקני, תוך כדי קבלת החלטות עצמאיות לגבי המידע שהם מציגים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully