וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תתחרה באפל ובסמסונג: שיאומי מפתחת שבב עצמאי

עודכן לאחרונה: 29.8.2024 / 18:59

צעד נוסף בדרך לעצמאות טכנולוגית מלאה? על פי דיווח חדש, שיאומי מפתחת שבב, במטרה להשיג שליטה טובה יותר על ביצועי המכשירים שלה ולהפחית את התלות בספקים חיצוניים. זה מה שידוע כרגע

שיאומי. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שיאומי/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לאחר שהציגה מערכת הפעלה עצמאית, HyperOS, על פי דיווח חדש, שיאומי מנסה לעשות צעד נוסף בדרך לעצמאות טכנולוגית מלאה - ומפתחת שבב משלה. אם הדיווח נכון, שיאומי תצטרף לרשימה מצומצמת של חברות שמייצרות את השבבים שלהן, ביניהן אפל, גוגל, וואווי וסמסונג.

על פי הדיווח, שיאומי משתפת פעולה עם Unisoc על מנת לפתח שבב בייצור 4 ננומטר, אשר ייוצר על ידי TSMC. השבב צפוי להיות בעל ביצועים דומים לשבב Snapdragon 8 Gen 1 של קוואלקום, שהושק בשנת 2021. על פי ההערכות, שיאומי תחשוף את השבב החדש במחצית הראשונה של שנת 2025.

זהו לא הניסיון הראשון של שיאומי לייצר שבבים. בשנת 2017, החברה השיקה את השבב הראשון שלה, Surge S1, ששולב במכשיר Xiaomi Mi 5c. מאז, החברה לא השיקה שבבים נוספים, כנראה בשל חוסר כדאיות כלכלית לעומת השימוש בשבבים של קוואלקום, מדיה-טק ו-Unisoc. כעת, היא מנסה שוב.

הכניסה לתחום ייצור השבבים עשויה לספק לשיאומי מספר יתרונות, ביניהם שליטה טובה יותר על ביצועי המכשירים שלה, יכולת להתאים את השבבים לצרכים הספציפיים שלה, והפחתת התלות בספקים חיצוניים. עם זאת, מדובר במהלך מורכב ויקר, אשר דורש השקעות משמעותיות בפיתוח וייצור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully