וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל חוסמת את טוויטר: קנס של 9,000 דולר ליום למי שישתמש ב-VPN

עודכן לאחרונה: 31.8.2024 / 11:16

בית המשפט העליון בברזיל חסם את הגישה ל-X והטיל עיצומים כבדים על מי שינסה לעקוף את ההחלטה באמצעות VPN. אילון מאסק, בתגובה, גינה את הצעד וכינה אותו פגיעה בחופש הביטוי. החסימה מגיעה לאחר שמאסק סירב להיענות לדרישת בית המשפט להסיר חשבונות מסוימים

אילון מאסק. GettyImages
אילון מאסק/GettyImages

בית המשפט העליון של ברזיל חסם אתמול (שישי) את הגישה לרשת החברתית X (לשעבר טוויטר) במדינה. הצעד הדרמטי מגיע לאחר שאילון מאסק, הבעלים של X, סירב להיענות לצו בית המשפט לחסום חשבונות מסוימים. בנוסף לחסימה, הוטל קנס כבד של כ-9,000 דולר ליום על כל אזרח שינסה לעקוף את האיסור באמצעות VPN או אמצעים אחרים. בית המשפט אף הלך צעד נוסף והקפיא נכסים מקומיים של סטארלינק, שירות האינטרנט הלווייני של מאסק, במטרה לגבות קנסות בסך 3 מיליון דולר שהוטלו על X.

"אנחנו בהחלט לא דורשים שלמדינות אחרות יהיו אותם חוקי חופש ביטוי כמו בארצות הברית", נכתב בפוסט בעמוד הגלובלי של X. במקביל, מאסק צייץ: "חופש הביטוי הוא אבן היסוד של הדמוקרטיה ושופט-דמה (פסאודו-שופט) בלתי נבחר בברזיל הורס אותו ממניעים פוליטיים".

העימות המתוקשר בין מאסק לבית המשפט הברזילאי נמשך כבר חודשים ארוכים, כשברקע מחלוקת סביב חופש הביטוי והפצת מידע כוזב. מאסק טוען כי בית המשפט מנסה לצנזר את X, בעוד הרשויות בברזיל מתעקשות כי הן פועלות לשמירה על הסדר הציבורי.

אלכסנדר דה מוראס. GettyImages
נשיא בית המשפט הפדרלי העליון בברזיל, אלכסנדר דה מוראס/GettyImages

המתח הגיע לשיאו מוקדם יותר החודש, כאשר מאסק הודיע על סגירת משרדי X בברזיל בעקבות מה שהוא כינה "איומים במעצר" מצד נשיא בית המשפט הפדרלי העליון במדינה, אלכסנדר דה מוראס. מאסק טען כי השופט דרש ציות לצווי צנזורה שכללו חסימת חשבונות של ארבעה אנשים, דרישה ש-X סירבה לה.

ב-X האשימו את דה מוראס בפעולות "שאינן עולות בקנה אחד עם ממשל דמוקרטי", וקראו לציבור הברזילאי "לבחור - דמוקרטיה או אלכסנדר דה מוראס". נראה כי העימות בין מאסק לרשויות בברזיל רחוק מלהסתיים, והשלכותיו על עתיד חופש הביטוי במדינה נותרות לוטות בערפל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully