וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צרפת בוחנת איסור גורף על טלפונים סלולריים בבתי הספר

עודכן לאחרונה: 2.9.2024 / 8:57

האם בתי הספר בצרפת יהפכו בקרוב ל"אזור ללא טלפונים"? ניסוי חדש ומסקרן יבחן את ההשפעה של איסור מוחלט על טלפונים סלולריים בקרב תלמידים עד גיל 15. אם יתברר שהאיסור משפר את הריכוז והלמידה, ייתכן שכל בתי הספר במדינה יאמצו את המדיניות החדשה כבר בתחילת השנה הבאה

ילד עם סמארטפון. ShutterStock
ילד עם סמארטפון/ShutterStock

צרפת יוצאת לניסוי שאפתני שינסה להשיב את השקט והריכוז לבתי הספר, באמצעות איסור על טלפונים סלולריים לתלמידים עד גיל 15. אם הניסוי, שייערך בכ-200 בתי ספר תיכוניים ויחייב את התלמידים להפקיד את הטלפונים שלהם בכניסה לבית הספר, יצליח להוכיח את יעילותו, הוא עשוי להפוך לחוק גורף בכל רחבי המדינה כבר בינואר הקרוב.

האיסור על המכשירים הולך צעד נוסף מעבר לחוק משנת 2018, שאסר על תלמידים בבתי ספר יסודיים ועל יסודיים להשתמש בטלפונים שלהם בשטח בית הספר, אך התיר להם להחזיק בהם. שרת החינוך בפועל, ניקול בלובט, הודיעה על הניסוי בשבוע שעבר ואמרה כי המטרה היא להעניק לצעירים "הפסקה דיגיטלית".

ועדה שהוקמה על ידי הנשיא עמנואל מקרון הביעה דאגה מכך שחשיפת יתר של ילדים למסכים משפיעה לרעה על בריאותם והתפתחותם. דו"ח בן 140 עמודים שפורסם במרץ הגיע למסקנה כי קיים "קונצנזוס ברור מאוד לגבי ההשפעות השליליות הישירות והעקיפות של מכשירים דיגיטליים על השינה, על אורח חיים יושבני, חוסר פעילות גופנית והסיכון לעודף משקל ואפילו השמנת יתר, כמו גם על הראייה".

תלמיד עם סמארטפון. ShutterStock
אם הניסוי, שייערך בכ-200 בתי ספר תיכוניים ויחייב את התלמידים להפקיד את הטלפונים שלהם בכניסה לבית הספר/ShutterStock

הדו"ח המליץ ​​לשלוט בשימוש של ילדים בטלפונים סלולריים בשלבים: אין טלפונים סלולריים לפני גיל 11 לפחות, טלפונים ניידים ללא גישה לאינטרנט בין הגילאים 11 ו-13, וטלפונים עם אינטרנט אך ללא גישה לרשתות חברתיות לפני גיל 15.

הוא גם הציע שילדים מתחת לגיל שלוש לא ייחשפו כלל למכשירים דיגיטליים, שלדבריו "אינם נחוצים להתפתחות בריאה של הילד". איסור על טלפונים בבתי ספר כבר מזמן נידון ברחבי אירופה. במדינות שבהן קיימים איסורים, הדבר לרוב מוגבל לשימוש בהם ואינו מחייב את הילדים למסור אותם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully