וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל צפויה לחסל את חיבור ה-USB הוותיק - והתעשייה כולה בעקבותיה

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 16:57

אפל עומדת לבטל את חיבור ה-USB-A הוותיק מה-Mac Mini החדש שלה, ובכך מאותתת על כיוון עתידי בו חיבורי USB-C יהיו הסטנדרט בכל מוצריה

ה-Mac Mini החדש. אפל,
Mac Mini/אפל

כמעט שלושה עשורים חלפו מאז שיציאת ה-USB-A, שנחשבה אז לפסגת החדשנות, כבשה את עולם הטכנולוגיה. החיבור הפשוט והאוניברסלי הזה, שהיה פעם סמל לקדמה, הפך עם הזמן לסטנדרט בכל מכשיר אלקטרוני כמעט. אך כיום, בעידן של מהירויות העברת נתונים וחשמל גבוהות יותר, ה-USB-A נתפס כמסורבל ומיושן, עם חיבור פיזי מגושם ולא נוח. כעת, נראה שאפל עומדת להנחית את המכה הסופית על החיבור הוותיק, לפחות במוצרים שלה.

מאז השקת ה-Mac Mini החדש בשנת 2010, המחשב כלל גם חיבורי USB-C וגם USB-A, ומציע גמישות למשתמשים המחזיקים ציוד היקפי מגוון. עם זאת, נראה שאפל מוכנה להיפרד סופית מחיבור ה-USB-A הוותיק. על פי דיווחים אחרונים, הדור הבא של ה-Mac Mini M4 Pro יכלול חמישה חיבורי USB-C בלבד, שניים מלפנים ושלושה מאחור, לצד חיבורי HDMI, כבל רשת (Ethernet) ויציאת שמע 3.5 מ"מ.

כצפוי, השינוי עשוי גם לפשט את תהליך החיבור למכשירים חדשים ולייעל את העיצוב הכללי של ה-Mac Mini. בנוסף, המעבר הצפוי של אפל ל-USB-C בלבד בדגם ה-Mac Mini עשוי להיות רק קצה הקרחון.

USB-A. ShutterStock
נפרדים לשלום? USB-A/ShutterStock

כידוע, לאפל יש היסטוריה של קביעת טרנדים טכנולוגיים, ולעתים קרובות חברות אחרות הולכות בעקבותיה. אם אפל תאמץ את USB-C באופן מלא במחשביה הנייחים, סביר להניח שיצרניות אחרות, כמו תמיד, יאמצו גם הן את התקן החדש, במיוחד לאור היתרונות הרבים שלו מבחינת מהירות, גמישות ונוחות.

  • עוד באותו נושא:
  • usb

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully