וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש של טים קוק: האם זהו המנכ"ל הבא של אפל?

עודכן לאחרונה: 3.9.2024 / 11:02

מאז מותו של סטיב ג'ובס המייסד האגדי של אפל, טים קוק (63) מנהל את החברה ביד רמה. אבל גם הוא לא יישאר מנכ"ל לנצח, ולפי בלומברג, יש מועמד בולט להחליף אותו ביום שיפרוש. מי אתה ג'ון טרנוס?

ג'ון טרנוס. אפל, אתר רשמי
ג'ון טרנוס/אתר רשמי, אפל

טים קוק, שירש את סטיב ג'ובס בתפקיד, מנהל את אפל ביד רמה מזה 12 שנה. על אף שאין לו כוונות לעזוב את הכיסא בקרוב, מן הסתם גם הוא לא יחיה לנצח. מארק גרמן, כתב בלומברג שנחשב לבעל מקורות טובים בחברה הידועה בחשאיותה, טוען שמתוך שני מועמדים, ג'ף וויליאמס מנהל התפעול (COO), וג'ון טרנוס, סגן הנשיא הבכיר של אפל להנדסת חומרה - טרנוס הוא זה שצפוי לזכות בבכורה.

טרנוס, בעל תואר בהנדסת חשמל מאוניברסיטת פנסילבניה, הצטרף לחברה ב-2001. הוא החליף את דן ריסיו בתפקיד של סגן הנשיא להנדסת חומרה ב-2013, ומשמש בתפקיד מאז והיה מעורב בפיתוח של כל מוצרי החברה, לרבות כל הדורות של האייפד ואוזניות האייר פודס.

טרנוס היה זה שהציג בשנים האחרונות את דגמי האייפד החדשים, ועל אף שהוא לא נרתע מאור הזרקורים, הוא נחשב לאדם צנוע וזוכה לכבוד מעובדיו כמנהל. לפי גרמן, טרנוס נחשב לחביבו של קוק בשל יכולתו להציג דברים, בעל נימוסים טובים ולא סוג האנשים שיעשו הצהרות בעייתיות בכתב - תכונה רצויה מאוד בתאגידים גדולים…

טים קוק, מנכ"ל אפל. GettyImages
טים קוק, שירש את סטיב ג'ובס בתפקיד/GettyImages

אבל מלבד העובדה שהוא מקורב לקוק, יש המרימים גבה לגביו וטוענים כי הוא "צעיר" מדי כדי לנהל את אפל. דווקא המועמד הפחות מועדף לפי גרמן הוא דמות מוכרת יותר באפל - קרייג פדריגי, סגן הנשיא הבכיר לתוכנה מי שאחראי לפיתוח של iOS ו-MacOS, ודמות מוכרת ואהובה על ידי אוהדי אפל, שזכה גם לכינוי החיבה Hair Force 1, בשל רעמתו השופעת. מועמדת נוספת, פחות מוכרת היא מנהלת המכירות דיידרה א'ובריאן, שבכלל מגיעה מרקע של משאבי אנוש. יש לציין כי אפל לא הגיבה לבקשת תגובה בנושא שנשלחה אליה מצד כלי תקשורת אמריקאיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully