וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינטל חושפת את מעבדי הדור הבא עם יכולות AI מתקדמות

עודכן לאחרונה: 4.9.2024 / 10:50

המעבדים החדשים של ענקית השבבים, שפותחו בישראל, מבטיחים ביצועים משופרים, צריכת חשמל נמוכה ב-50% בהשוואה לדור הקודם ויכולות בינה מלאכותית מתקדמות

אינטל חשפה אמש (שלישי) את תשובתה לשבבי Snapdragon X Elite של קוואלקום ו-Strix Point של AMD - סדרת המעבדים החדשה Core Ultra 200V, שנקראה בעבר Lunar Lake. ענקית השבבים טוענת שהמעבדים החדשים מצליחים להתחרות, ואף להתעלות, על המתחרים כמעט בכל פרמטר.

המעבדים החדשים יכולים לבצע 120 טריליון פעולות בשנייה (120 TOPS), בזכות שילוב של שלושה רכיבים: המעבד הראשי, כרטיס המסך (GPU) ויחידה ייעודית ל-AI (NPU). יחידת ה-NPU החדשה חזקה פי 4 מהדור הקודם, ומאפשרת למחשב לבצע משימות AI במהירות שיא. בנוסף, המעבדים החדשים מציגים צריכת חשמל נמוכה ב-50% בהשוואה לדור הקודם, ומאפשרים למשתמשים ליהנות מחיי סוללה של 11 שעות ומעלה בשימוש יומיומי. חלק מהדגמים אף יגיעו ל-17 ואפילו 20 שעות בהפעלת וידאו מקומי.

בנוסף, אינטל מתגאה בכך שהמעבדים החדשים יאפשרו הפעלת יותר מ-300 יישומי AI חדשים, שישפרו את חווית המשתמש במגוון תחומים: עריכת וידאו מהירה ויעילה יותר, יצירת תוכן דיגיטלי באמצעות פקודות טקסט, זיהוי זיופי עומק (deep fakes) ועוד.

המעבדים החדשים מציגים גם שיפורים בביצועים ובגרפיקה:

  • ארכיטקטורה חדשה הכוללת ליבות ביצועים (P-cores) וליבות יעילות (E-cores) משופרות, המאפשרת ביצועים גבוהים יותר בצריכת חשמל נמוכה.
  • גרפיקה מובנית חדשה המבוססת על ארכיטקטורת Xe2, המספקת ביצועים טובים יותר ב-50% לעומת הדור הקודם, עם שיפור של עד 80% בביצועי משחקים.
  • תמיכה ב-Wi-Fi 7 ו-Bluetooth 5.4, המאפשרים מהירויות של עד 11 GB לשנייה.
  • מנוע אבטחה חדש, Intel Partner Security Engine, המספק הגנה משופרת מפני איומי סייבר.

גאווה ישראלית

פרויקט Lunar Lake, שהוביל לפיתוח המעבדים החדשים, נוהל כולו מישראל, החל משלב הרעיון ועד לייצור הסופי. באינטל מספרים כי מאות מהנדסים ואנשי מקצוע ישראלים היו מעורבים בפרויקט, והציגו יכולות חדשנות ויצירתיות שהובילו לפיתוח מעבד פורץ דרך בתחום הבינה המלאכותית.

"לפני כשלוש שנים, זיהינו את הפוטנציאל העצום של AI במחשבים אישיים. החלטנו להשקיע בפיתוח מנוע AI חזק, למרות שבאותה תקופה לא היה ברור כיצד ישתמשו בו. היום אנחנו רואים שזה היה הימור נכון", אומר זוהר צבע, סגן נשיא (VP) בקבוצת המחשוב האישי (Client Computing Group) של אינטל ומנהל הפרויקט של Lunar-Lake ו-Panther-Lake.

"פרוייקט Lunar Lake מובל מישראל מתחילתו ועד סופו", מסביר צבע. "הצוות הישראלי אחראי על כל השלבים הקריטיים - הגדרת המוצר, פיתוח הקונספט, תכנון הארכיטקטורה, העיצוב, וההוצאה לפועל. הפרויקט כולו כלל מאות רבות של מהנדסים ואנשי מקצוע, שעבדו על פיתוח המעבד הזה, שהביאו איתם ניסיון עשיר בתכנון מעבדים מתקדמים ויכולת לחשוב 'מחוץ לקופסה', מה שאפשר לנו לפתח מעבד עם יכולות AI מתקדמות עוד לפני שהשוק הבין את הצורך בהן".

כל המחשבים עם מעבדי Intel Core Ultra 200V המריצים את הגרסה העדכנית ביותר של ווינדוס יהיו זכאים לקבל את תכונות Copilot+ PC כעדכון חינמי החל מנובמבר. מחשבים המבוססים על מעבדי Intel Core Ultra 200V יהיו זמינים להזמנה מוקדמת החל מה-3 בספטמבר, עם זמינות מלאה בחנויות ובאונליין החל מה-24 בספטמבר. המחירים יפורסמו על ידי היצרנים השונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully