וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטכנולוגיה ניצחה, גם בעולם המדרסים

דוד רוזנטל

5.9.2024 / 0:41

איזה שובר שוויון מבדיל בין מדרסים גנריים למדרסים מותאמים אישית ואיך זה קשור לעולם הווטרינריה? טיול על הרי הדולומיטים גילה לדוד רוזנטל את התשובה

ייצור מדרסים בהתאמה אישית באמצעות טכנולוגיה ומיכון מתקדמים לאחר סריקה תלת מימדית של כף הרגל, א.א אורטופדיה. יחצ,
הכול עניין של טכנולוגיה/יחצ

מדרסים איכותיים מספקים תמיכה לכף הרגל העוזרת לשמור על בריאות הרגליים, הברכיים והגב, הם בעלי יכולת לבלום זעזועים ושחיקה של הסחוסים, להפחית כאבי גב, ברכיים ורגליים, קיימים ופוטנציאליים. הם מתאימים למגוון אוכלוסיות, בהן ספורטאים לשם מניעת פציעות, שיפור ביצועים והישגים, לבעלי פתולוגיות כואבות שמצריכות שיקום, וכן לחולים בסיכון גבוה עם כפות רגליים רגישות במיוחד כמו סוכרתיים ונוירופאטיים. זאת בזכות היכולת שלהן לפזר עומסים ולבצע שחרורים במקומות ספציפיים.

זהו הנוסח, בשינוי כזה או אחר, של יצרני המדרסים המובילים באשר הם. עם זאת, המציאות אינה בהכרח תואמת את הציפיות וההבטחות. לאורך השנים נחשפתי לבעייתיות בענף. כצרכן מדרסים כבד מזה מספר שנים, נתקלתי, גם מניסיון אישי וגם מעדויות של רוכשים, בתופעת השרלטנות שנגרמת כתוצאה מהשוק הפרוץ. בעוד יצרני המדרסים הזולים (בעיקר הבסיסיים, המסובסדים בסבסוד גבוה על ידי קופות החולים) אינם מתחייבים להתאמה אישית ומספקים מוצר גנרי שאינו נוגד את פרסומם, רבים מהיצרנים מבטיחים מדרסים משופרים וגובים אלפי שקלים. התוצאה, לא אחת, אינה מספקת.

את הסריקה עברתי. אחר כך התברר שהיא לא הייתה לחינם. דוד רוזנטל
את הסריקה עברתי. אחר כך התברר שהיא לא הייתה לחינם/דוד רוזנטל

לקראת טיול ארוך בהרי הדולומיטים, כזה שמצריך הליכה מאומצת, טיפוסים וירידות, הגעתי לא.א. אורטופדיה. הרשת, שהוקמה לפני מספר עשורים, בימים שבהם דפי זהב עדיין שלטו ולאותיות כמו א.א. הייתה משמעות עצומה (מעניין אם זו באמת הסיבה), מתגאה בייצור מדרסים בהתאמה אישית. המחיר בהתאם - 2,000-3,000 שקל למדרסים מינוס סבסוד קל של קופות החולים (200-300 שקל). האם זה שווה את הסכום ובמיוחד את ההימור?

עיצוב וייצור המדרסים, המאושרים FDA עם תו תקן CE, נעשה בשלושה שלבים עיקריים: ראשית, אבחון מקצועי והדמיית כף הרגל. האבחון המתבצע על ידי אורתוטיסט (מומחה כף רגל ומדרסים) וניתן בסניפים ללא עלות. בחברה אומרים כי "בנוסף נשאלים פרטי הלקוח, גיל, משקל, בעיות פתולוגיות ידועות וכאבים. אלמנט נוסף שנלקח בחשבון הוא שגרת החיים, שכן מעבר להיותם מותאמים למידות ומבנה כף רגלו של הלקוח, נעשית גם התאמה מקסימאלית בבחירת סוג המדרס והרכב חומרי הגלם שלו לאורך החיים והפעילות להם צפוי לשמש. כך למשל, קיימים מדרסים מיוחדים לנשים המרבות לנעול נעלי עקב, אחרים לספורטאים שלהם נדרשת בלימת זעזועים חזקה ונידוף זיעה מוגבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
וטרינרית בודקת כלב. ShutterStock
כמו שאצל וטרינר לא מספיק שולחן מתכת, גם בבדיקת מדרסים צריך מכשור טכנולוגי מתאים/ShutterStock

כאן אנו מגיעים לאלמנט הטכנולוגי. בשלב השני מתבצעת סריקת כף הרגל בטכנולוגיית תלת ממד חדשנית המעתיקה באופן מדויק את מבנה כף הרגל. הנתונים הנאספים משמשים כמפרט ייצור הנשלח לאחד ממפעלי החברה בישראל או ספרד, בהתאם לסוג המדרס הרצוי ותכונותיו. שלב הייצור במפעל המהווה את השלב הסופי בתהליך, אומרים בא.א., נעשה באמצעות מדפסות תלת ממד תעשייתיות מיוחדות המדפיסות אותם שכבה אחר שכבה באמצעות חומרים רפואיים ומיכון CNC משוכלל שמסוגל לבצע חיתוכים מורכבים. כך, לגרסתם, הם מאפשרים יצירת מדרסים חזקים, דקים, ביו- מכניים, מתקני יציבה, בעלי גימור אקסקלוסיבי ועמידות גבוהה במיוחד שיחזיקו שנים רבות קדימה.

עד כאן, כאמור, התיאור של היצרן. איני יודע מה קורה מאחורי הקלעים בשלב הייצור, אני כן יודע שאת שלב הסריקה הממוחשבת עברתי בקפידה. מדוע זה חשוב כל כך? כמי שמגדל כלבים כבר 40 שנה, למדתי כלל חשוב בחיים: וטרינרים שבמרפאתם אין מעבדות צילום, הדמיית רנטגן או מעבדה לבדיקות דם אלא רק שולחן מתכת קר, לא יגיעו לעולם לאותן תוצאות, טובים ככל שיהיו. לא אחת הם יפסקו על פי מראה עיניים או תחושות, יהססו לשלוח לבקרה נוספת. אלא שהעולם כבר לא בנוי כך. הוא הדין גם לגבי מדרסים - אם אין במקום מכשור טכנולוגי ראוי, ולרבות מהמעבדות אין, לא תקבלו את המוצר שלכם "בהתאמה אישית".

האם מכשור ראוי מבטיח שזה כן יקרה? כמובן שלא, ולכן העדפתי להמתין לתוצאות, לא בלי חשש. לאורך העשור האחרון אני סובל ממטטרסלגיה - כאבים במסרק כף הרגל כתוצאה מבוהן קלובה (הלוקס ולגוס, תופעה שמאפיינת בעיקר נשים, אל תספרו). כל המדרסים שלי, כולל הגנריים, ייאמר לזכותם, הפחיתו את הכאבים במידה זו או אחרת, אבל יש אינדיקטור אחד שמבחין בין מדרס "אמיתי" למדרס המוני: מניעת קריסת כף הרגל. בשל מנח הגוף, תחת מדרס שאינו מותאם עלול להיגרם לחץ מוגבר ובעקבותיו "הליכה באופסייד". כך מצאתי את עצמי לא אחת לפתע מועד, משום שהמשקל לא חולק נכון.

טיול בהרי הדולומיטים. הדר שוהם, באדיבות המצולמים
לא יודע איך הייתי עובר מסע כזה עם מדרסים לא מותאמים/באדיבות המצולמים, הדר שוהם

התחלנו את הטיול בחשש מה. זוג מדרסים אחד הוצמד לנעלי היומיום שלי ובחנתי אותם אך מעט לפני הטיסה. הזוג השני הוצמד לנעלי ההליכה, וזו הייתה הבדיקה המשמעותית, עם טיפוס וירידה על האלפים, הליכה מאומצת במיוחד במסלול אדולף מונקל הידוע ובמעבר סלה בצפון איטליה, שיטוטים לאורך אגם גרדה - לכל הפחות מסעות של 10 ק"מ ביום במשך עשרה ימים רצופים, בתנאים של עליות וירידות בדרך כלל.

הכול עבר בשלום, ללא קריסות, בלי תקלות, עם אפס יבלות. זו הייתה חוויה אחרת. איני מדען, אבל חוות הדעת שלי היא שאכן מדובר בדבר האמיתי. התקשיתי מלכתחילה להאמין שחברה כמו א.א. אורטופדיה תסכן את המוניטין שלה, אבל הייתי חייב להיות בטוח. המדרסים פשוט מושלמים - וכן, לטכנולוגיה יש חלק נכבד בכך.

  • עוד באותו נושא:
  • מדרסים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully