וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: ישראל חותמת על האמנה הבינלאומית הראשונה לבינה מלאכותית

עודכן לאחרונה: 5.9.2024 / 7:03

ישראל מצטרפת למדינות המובילות בעולם בחתימה על האמנה הבינלאומית הראשונה לבינה מלאכותית, המסדירה את התחום ומבטיחה שימוש אחראי בטכנולוגיה פורצת הדרך, תוך הגנה על זכויות אדם וערכים דמוקרטיים

בינה מלאכותית. ShutterStock
בינה מלאכותית/ShutterStock

בהובלת שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל, ישראל מצטרפת היום (חמישי) למדינות מובילות כמו ארה"ב ובריטניה בחתימה על האמנה הבינלאומית הראשונה לבינה מלאכותית. האמנה, בהובלת מועצת אירופה, קובעת סטנדרטים לשימוש אחראי בבינה מלאכותית תוך הגנה על זכויות אדם, דמוקרטיה ושלטון החוק.

האמנה, שתחול בעיקר על שימושי בינה מלאכותית בסקטור הציבורי, מטילה חובות על מדינות להגן על זכויות אדם ולשמור על מוסדות דמוקרטיים. היא מציבה עקרונות מנחים כמו כבוד האדם, שקיפות, אחריות ואיסור אפליה, ומקימה מנגנוני תיקון במקרה של פגיעה בזכויות אדם. שרת החדשנות גמליאל הדגישה את מחויבות ישראל לחדשנות אחראית ולערכים של זכויות אדם. "אמנה זו מציבה את ישראל כשותפה מלאה ביצירת המדיניות הבינלאומית בתחום בשנים הבאות ותציב אותה בחזית עם המדינות המתקדמות בעולם", אמרה גמליאל והודתה לשר החוץ על שיתוף הפעולה.

לאחר מו"מ ארוך ואינטנסיבי, ישראל מצטרפת למדינות המתקדמות בעולם ותחתום היום בוילנה על האמנה התקדימית. האמנה, היוצרת איזון בין קידום החדשנות להגנה על האדם, תהווה בסיס לדיוני מדיניות בזירה הבינלאומית ותסמן צומת משמעותית במדיניות החדשנות העולמית.

השרה גילה גמליאל-דִּמְרִי  שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה וחברת הכנסת מטעם הליכוד, בסופש שלו. ראובן קסטרו
שרת החדשנות, המדע והטכנולוגיה, גילה גמליאל/ראובן קסטרו

צוות המשא ומתן הישראלי כלל נציגים מגורמים שונים בממשלה, שפעלו בתיאום מלא כדי להבטיח שהטקסט הסופי ישקף את האינטרסים של ישראל. חברי הצוות הובילו שיתוף פעולה פורה עם מדינות נוספות והשפיעו משמעותית על הנוסח הסופי של האמנה.

לאחר השלמת המו"מ, החל בישראל תהליך לבחינת האפשרות לחתימה על האמנה, שבסופו החליטה שרת גמליאל לקדם את החתימה. האמנה תיפתח לראשונה לחתימה בטקס חגיגי בוילנה, בו תייצג את ישראל השגרירה הדס ויטינברג זילברשטיין.

האמנה מורכבת מ-8 פרקים ועוסקת בהוראות כלליות, חובות, עקרונות, תרופות, הנחיות ליישום ומנגנוני שת"פ בין המדינות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully