וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת החזרה לבית הספר: הטכנולוגיה נרתמת למען בעיות ראייה בקרב ילדים

כחלק אינטגרלי מההכנה לבית הספר יש לקחת בחשבון בדיקת ראייה. פעמים רבות בעיות ראייה, שאינן מאובחנות, מתפרשות כקושי לימודי, התנהגותי ואפילו כהפרעת קשב וריכוז. איך מאבחנים זאת נכון?

ורובל אופטיק. יחצ,
ורובל אופטיק/יחצ

כחלק אינטגרלי מההכנה לבית הספר יש לקחת בחשבון בדיקת ראייה. פעמים רבות בעיות ראייה, שאינן מאובחנות, מתפרשות כקושי לימודי, התנהגותי ואפילו כהפרעת קשב וריכוז.

לדברי אורטל ורובל בסכס מורובל אופטיק בוטיק אופטומטריסטית ואורטופטיסטית "חשוב מאוד לבצע בדיקת ראייה לילדים אחת לשנה. בנוסף, אם הילד מתלונן על תופעות כגון: השורות קופצות לו במהלך קריאה, הוא אינו מרוכז דיו בכיתה, לא מספיק להעתיק מהלוח, יש לו נטייה לעצום עין אחת, כשהוא בחוץ בשמש, ו/או אנחנו רואים שיש נטייה של אחת העיניים 'לברוח', מומלץ לקחת את הילד לאבחון אורטופטי הבודק את התפקוד הדו עיני שלו, לאתר בזמן חשד לעין עצלה, פזילה או קושי במיקוד, להעניק טיפול הולם ולמנוע את החמרת המצב".

אבחון אורטופטי, כולל תחקיר ולימוד תלונות המטופל, נבחן הרקע הרפואי בתחילה ולאחר מכן נבדקים תפקודי הראייה של המטופל כגון חדות ראייה, תנועות העיניים, יכולת ההתכנסות של העיניים, ראייה תלת מימדית ועוד. הטיפול האורטופטי נבנה בהתאמה אישית למטופל, עפ"י תוצאות האבחון. במידה ויש הפרעת ראייה לא מתוקנת ו/או פזילה יש חשש לעין עצלה, ואז חלון הזמן לטיפול מוגבל לגיל הצעיר, עד גיל 9 לערך, מכיוון שיש תקופה קריטית, בה מערכת הראייה מתפתחת בגיל הרך.

בשלב הראשון בעין עצלה יש לטפל בגורם לליקוי, במצב של פזילה למשל לעיתים הפתרון הינו ניתוח, במידה והליקוי של העין נובע מליקוי אופטי, הטיפול יהיה מתן משקפיים או עדשות מגע, בד"כ בטיפול בעין עצלה נוסיף גם טיפול בסגירות של העין הטובה לכמה שעות ביום כדי לחזק את העין העצלה, ולהביא לראייה דו עינית טובה.

כאשר מדובר בבעיות מיקוד ראייה, הכוללות קושי בהתכנסות של העיניים, פזילה סמויה, או פזילה שאינה קבועה, יתבצע טיפול אורטופטי, בקליניקה, באמצעים שונים, בין היתר גם עם תוכנה ייחודית, המאפשרת עבודה דו עינית עם משקפי פולורויד, בצורה חוויתית של משחקי מחשב. בתוכנה קיימים משחקים שונים בהתאם לגיל הילד, משך טיפול בין 10-12 מפגשים, כאשר התהליך כולל גם תרגול ימיומי בבית בעזרים שונים ואפשרי גם לרכוש תוכנה לתרגול ביתי.

קוצר ראייה (בהגדרה מקצועית, מיופיה) מוגדר כמגיפה עולמית, הצפי הוא שעד 2050 כ- 50 אחוז מאוכלוסיית העולם יסבלו מקוצר ראייה. הסיבות לעלייה בתופעת הקוצר הראייה בימינו נובעות משימוש נרחב במסכים וצמצום השהייה במרחבים פתוחים, קוצר ראייה מתפתח לרוב בגילאי בית הספר, כאשר הילד גדל גם העין מתארכת, וזה גורם לעלייה במיופיה. קוצר ראייה גבוה, מעבר להגבלה התפקודית, מהווה סיכון למחלות עיניים בבגרות כמו ניוון רשתית, היפרדות רשתית, קטרקט מוקדם ועוד.

אורטל ורובל מציינת: "חברת ZEISS הביאה פיתוח חדשני של מדעני החברה הבא לידי ביטוי בטכנולוגיית MyoCare עם מבנה עדשה ייחודי, המשפיע על הסיגנל להתארכות העין ומאפשר שליטה בהתקדמות המיופיה. "בוטיק האופטיקה ורובל אופטיק נבחר על ידי חברת zeiss, הגרמנית, להיכלל תחת קטגוריית Zeiss Vision Expert , קטגוריה לה זוכות חנויות אופטיקה ספורות, ברחבי העולם.
ורובל אופטיק בוטיק, נבחר להכלל בקטגוריה זו בזכות החידושים הטכנולוגים כמו המכשיר Zeiss Visufit 1000 מכשיר המסייע להתאמה אינדיבידואלית ואופטימלית של עדשות מולטיפוקל, זאת בנוסף על חדר הבדיקה המאובזר בציוד מתקדם מבית Zeiss כגון Zeiss iProfiler Plus, להתאמה מדוייקת של מרשם המשקפיים ומכשיר למדידת לחץ תוך עיני לאיתור ראשוני של ליקויי ראייה. חדר הבדיקה בו הושקעו 1,200,000 שקל מאפשר לבצע בדיקה נרחבת של תפקודי הראייה יחד עם קביעת מרשם מדוייק להפליא, לילדים ולמבוגרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully