וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית תשמיד את העולם? זה מה שביל גייטס חושב על הטכנולוגיה

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 10:18

בראיון ל-The Verge, ביל גייטס מציג חזון אופטימי לעתיד שבו טכנולוגיה וחדשנות יפתרו את האתגרים הגדולים של האנושות, ומדגיש את הפוטנציאל של בינה מלאכותית. ובכל זאת, יש גם אתגרים לא קטנים

ביל גייטס. GettyImages
ביל גייטס/GettyImages

ב-2015, ביל גייטס, מייסד מיקרוסופט, הזהיר בהרצאת TED מפני האסון הגדול הבא שיפגע באנושות - לא מלחמה גרעינית, אלא חיידקים. שנים ספורות לאחר מכן, העולם נקלע למגפת הקורונה. כעת, גייטס חוזר עם סדרת נטפליקס חדשה בשם "מה הלאה? העתיד עם ביל גייטס", שתעסוק בנושאים כמו בינה מלאכותית, שינויי אקלים, אי שוויון, מידע כוזב ובריאות עולמית. האם גייטס שוב צופה את העתיד?

בראיון לאתר The Verge, גייטס שיתף בתובנותיו לגבי הטכנולוגיות שיעצבו את העתיד, ואף התייחס לימיו כמנכ"ל מיקרוסופט. כשנשאל על חששות מפני בינה מלאכותית שתשמיד את העולם, הביע גייטס אופטימיות. לדבריו, העשור הקרוב יתאפיין בשימוש חיובי בבינה מלאכותית, בעיקר בתחומי הבריאות והחינוך.

גייטס גם התייחס לסוגיות כמו שינויי אקלים ומידע כוזב. הוא הדגיש את הצורך בפיתוח טכנולוגיות חדשות להתמודדות עם שינויי האקלים, כמו אנרגיה גרעינית וטכנולוגיות לכידת פחמן. הוא גם ציין את החשיבות של חינוך הדור הצעיר להתמודדות עם אתגרים כמו מידע כוזב.

גייטס חשף כי הוא משתמש ב-ChatGPT באופן קבוע, הן ללמידה והן לכתיבה. הוא הדגיש את היתרונות של סיכום פגישות באמצעות AI, המאפשר אינטראקציה ושאילת שאלות על תוכן הפגישה. למרות החששות מפני שימוש לרעה ב-AI, גייטס הביע ביטחון בפוטנציאל החיובי שלו בתחומים כמו בריאות וחינוך.

ביל גייטס. מתוך הטוויטר של ביל גייטס, צילום מסך
ביל גייטס/צילום מסך, מתוך הטוויטר של ביל גייטס

בנוגע לימיו במיקרוסופט, גייטס הביע שביעות רצון מההישגים של החברה והודה ליורשיו על המשך פיתוחה. הוא גם התייחס לתביעות ההגבלים העסקיים נגד חברות טכנולוגיה גדולות, וציין כי חברות מצליחות צריכות להיות מוכנות לאפשרות כזו.

האם ביל גייטס שוב צופה את העתיד? ייתכן שכן. עם התובנות וההשקעות שלו בטכנולוגיות העתיד, כדאי לשים לב למה שהוא אומר. העתיד, כפי שגייטס רואה אותו, עשוי להיות קרוב משחשבנו.

  • עוד באותו נושא:
  • ביל גייטס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully