וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טלגרם - הסוף? בעקבות מעצר המנכ"ל, החברה תתחיל לבדוק גם צ'אטים פרטיים

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 10:41

בעקבות מעצרו של מנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, בחשד שנתן יד לביצוע עבירות פליליות באמצעות הפלטפורמה, אפליקציית המסרים מבצעת שינויים מפליגים בתנאי השימוש שלה. כך זה ישפיע עליכם

טלגרם. רויטרס
טלגרם/רויטרס

נראה שהמעצר וכתב האישום נגד מייסד ומנכ"ל טלגרם, פאבל דורוב, מתחילים להטיל צל כבד על אפליקציית המסרים הפופולרית. בעקבות ההאשמות החמורות לפיהן דורוב נתן יד, לכאורה, לביצוע עבירות פליליות באמצעות הפלטפורמה שלו - האשמות שעלולות להוביל למאסר של עד 10 שנים אם יורשע - טלגרם מבצעת שינויים מפליגים בתנאי השימוש שלה. מעתה והלאה, גם צ'אטים פרטיים לא יהיו חסינים מביקורת ובדיקה.

עדכון בעמוד ה-FAQ של טלגרם חושף את השינוי הדרמטי: משתמשים יכולים כעת לדווח על תוכן גם בצ'אטים פרטיים, והדיווחים הללו יועברו לבדיקה של משגיחי התוכן של טלגרם. מדובר במהפכה של ממש עבור אפליקציה שנודעה בעבר בהגנה הקנאית שלה על פרטיות המשתמשים. מוקדם יותר היום, דורוב פרסם את ההצהרה הציבורית הראשונה שלו מאז מעצרו, והבטיח להגביר את הסרת התוכן הבעייתי בפלטפורמה - שינוי ניכר בטון לאחר שהחברה טענה בתחילה שאין לו "מה להסתיר".

"הגידול הפתאומי של טלגרם ל-950 מיליון משתמשים גרם לקשיים שהפכו את זה לקל יותר לפושעים לנצל לרעה את הפלטפורמה שלנו", כתב בהצהרה שפורסמה אתמול. "זו הסיבה שהצבתי לעצמי מטרה אישית להבטיח שנשפר משמעותית את המצב בהקשר זה. כבר התחלנו את התהליך הזה באופן פנימי, ואשתף פרטים נוספים על ההתקדמות שלנו בקרוב מאוד".

פאבל דורוב, מנכ"ל ומייסד טלגרם. רויטרס
פאבל דורוב, מייסד ומנכ"ל טלגרם/רויטרס

נראה שכמה מהשינויים הללו כבר נכנסים לתוקף: עמוד השאלות הנפוצות של החברה השתנה ב-24 השעות האחרונות. לדוגמה, סעיף שכותרתו "יש תוכן לא חוקי בטלגרם. איך אני מסיר אותו?" עד 5 בספטמבר, תשובת טלגרם לשאלה הייתה: "כל הצ'אטים וצ'אטי הקבוצות בטלגרם הם פרטיים למשתתפים בהם. איננו מעבדים בקשות הקשורות אליהם".

אבל לפחות בינתיים, המשפטים האלה הוסרו. במקום זאת, הם הוחלפו ב: "לכל אפליקציות טלגרם יש כפתורי 'דיווח' שמאפשרים לך לסמן תוכן לא חוקי למנהלים שלנו - בכמה הקשות בלבד", ואחריהם הוראות כיצד לדווח על הודעות.

נזכיר כי בינתיים, דורוב שוחרר בערבות של 5.5 מיליון יורו, והוא נדרש להישאר בצרפת "תחת פיקוח בית המשפט" ולהתייצב בתחנת משטרה פעמיים בשבוע בזמן שהחקירה נגדו מתנהלת - דבר שעלול לקחת חודשים או אפילו שנים.

  • עוד באותו נושא:
  • טלגרם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully