וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תערוכת IFA 2024: מאה שנה ועוד בינה בכל פינה

עודכן לאחרונה: 6.9.2024 / 14:52

תערוכת ברלין הגדולה לאלקטרוניקה ביתית וחדשנות חוגגת השנה מאה שנה להיווסדה, והמגמה העיקרית היא בינה מלאכותית בכל פינה, לצד פיתוחים נוספים, קרב בין ענקיות מחשבים ויש גם נקודה ישראלית מפתיעה. שליח וואלה לברלין מדווח

IFA 2024. רויטרס
תערוכת IFA 2024/רויטרס

תערוכת האלקטרוניקה IFA חוגגת השנה בדיוק מאה שנים להיווסדה, מה שהופך את התערוכה שהחלה בכלל כתערוכת רדיו ב-1924 לככל הנראה תערוכה האלקטרוניקה הוותיקה בעולם. אבל ככה עם זה עם חדשנות, היא משאירה אותך צעיר תמיד...

הבוקר (ששי) נפתחה התערוכה לקהל הרחב, אחרי יום מטרים שהיה מיועד בעיקר לנו, העיתונאים. בנוסף, לציון מאה שנים, IFA השנה עורכת אירועים שונים במקביל למתחם התערוכה במקומות שונים בברלין. אבל בואו נקפוץ ישר לחידושים.

LG קופצים על עגלת העוזרות הקוליות

הבינה המלאכותית באמת כבר בכל מקום, היא במכונות כביסה, בטלוויזיות, בסמארטפונים שלנו, מסייעת לתקן תמונות, מציעה הצעות איפה לאכול, ודואגת שמחזור הכביסה יתאים בדיוק לבגד שזרקנו למכונה. מי שקופצת על העגלה העמוסה למדי של עוזרות קוליות השנה היא LG, עם עוזרת קולית בשם FURON, שאפשר לפנות אליה גם כ-LG.

החברה הוציאה התקן דמוי Nest או Echo, שאפשר להפעיל בעזרתו את FURON, ושנקרא Thinq ON. הוא תומך בפרוטוקול Matter ומתחבר לשלל חיישנים והתקנים ש-LG מציעה לרכישה, כמו חיישן איכות אוויר, חיישן טמפרטורה, מצלמות ועוד. בנוסף, כמובן, אפשר להתחבר איתו לכל מכשירי הבית החכמים של LG וגם לשורה של יצרניות שותפות, בדומה למה שעושה סמסונג עם Smart Things. בכך, LG קופצת מדרגה ובעצם מציעה מערכת אקולוגית משלה, שתתחרה בגוגל, סמסונג ואלקסה (על אף שאלה יותר ותיקות ורחבות).

LG הציגה בביתן שלה גם "חדרים" שונים בבית שאמורים להדגים את היכולות של פלטפורמת Thinq המשודרגת. הדוגמא הכי טובה בעינינו, הייתה חדר כביסה עם בעלי חיים: החיישנים של LG יודעים לזהות מתי הכלב או החתול עזב את החדר בעזרת ראיית מכונה, ולפי חיישן איכות אוויר לדעת למשל אם נותרה פרווה מרחפת באוויר. במקרה כזה העוזרת תעפיל אוטומטית למשל את מטהר האוויר האלקטרוני. באופן דומה, אם הכלב שכב על כרית והזיל עליה ריר והחלטתם שאתם זורקים אותה לכביסה, LG תדע להפעיל את המכונה עם התוכנית המתאימה, הכל ללא מגע יד אדם.

ThinQ ON AI של LG. LG, אתר רשמי
ThinQ ON AI של LG/אתר רשמי, LG

קרב ענקיות

אבל הבינה המלאכותית לא נמצאת רק במכונות כביסה ומזגנים, היא גם נמצאת עכשיו בדור החדש של המחשבים הניידים, ה-CoPilot של מיקרוסופט שהוכרז לפני כמה שבועות. אם במקור כל הקו הזה יצא באופן תקדימי עם מעבדים של קוואלקום, עשיו אינטל נותנת את התשובה שלה, עם שורה של יצרניות שהכריזו על מחשבים מבוססי מעבד לונאר לייק או בשמו הרשמי Core Ultra Series 2, וגם, מכילים מעבד נוירוני ומתחרים על יכולות בבינה מלאכותית מחוללת.

למעשה, בשטח התערוכה ניכר קרב על הנראות של "מחשבי הבינה המלאכותית" בין קוואלקום לאינטל כשכל אחת מנסה לתפוס יותר תשומת לב, והקרב הזה הוא בעצם קרב משולש, זהו קרב גם מול AMD שהוציאה גם היא מעבדים עם יכולות AI, אבל לה יש פחות נוכחות כאן בתערוכה.

@nivlilien הצצה ראשונה למחשב קופיילוט של אייסר עם מעבד בינה מלאכותית של אינטל בדור המעבדים החדש לונאר לייק - עם יכולות #בינה_מלאכותית מחוללת #copilot #copilotpc #lunarlake #intel #ai #laptop #thinandlight #theuplink #tech #techtok #החיבור #מחשבנייד @Intel Corporation @Acer Official ♬ original sound - nivli

הדברים הקטנים

אבל בין בינה מלאכותית ושואבים רובוטיים שתופסים כותרות, בתערוכת IFA ותערוכות אלקטרוניקה בכלל, אלה הפיתוחים הקטנים והמסקרנים שגונבים את ההצגה מהמותגים הגדולים. כך למשל, בתצוגת ShowStoppers אמש, שנועדה לרכז עבור אנשי התקשורת את כל הפיתוחים יוצאי הדופן כך שלא יצטרכו לרדוף אחרי מחט בערימת שחת, הוצגו למשל אוזניות חדשות של AKG שמכילות גם דונגל, מתאם USB-C שמאפשר שידור חלק יותר מאשר בלוטות', וגם איכות צליל גבוהה של קבצים ללא דחיסה.

ואם בגלי קול עסקינן, נתקלתי פה בתערוכה גם בחברה ישראלית בדוכן שרבים לא העזו לגשת אליו כי המוצר שלהם המכונה ורטיקה, מטפל בנושא קצת מביך: בעיות זקפה אצל גברים מבוגרים, והוא עושה את זה בעזרת גלי קול. הגאדג'ט של החברה, שעכשיו גם מתחבר לאפליקציה - הוא סוג של מאמן שבעזרת אולטרהסאונד וטיפולים שבועיים, מעודד התחדשות רקמות קולגן באיבר הזכרי ומשפר תפקוד מיני.

בעניין של גלים מסוג אחר לחלוטין, חברת הציוד ההיקפי הידועה Anker הציגה כאן משהו ממש חמוד: משטח טעינה אלחוטי משולש (לשעון ועוד שני התקנים) בתקן Qi2, שמתקפל על עצמו לגודל של קונכיה קטנה ואלגנטית שאפשר להחזיק בכף היד. הצעצוע הזה עולה 90 יורו, ונראה שיהיה להיט מיידי. את המשטח הטענה המתקפל והנייד אפשר לקחת לכל מקום בלי שהוא תופס מקום - ולהטעין דרך שקע C-USB בתחתיתו.

משטח טעינה אלחוטי משולש של Anker. ניב ליליאן, וואלה! טכנולוגיה
משטח טעינה אלחוטי משולש (לשעון ועוד שני התקנים) בתקן Qi2 של Anker/וואלה! טכנולוגיה, ניב ליליאן

ולבסוף, אנחנו עושים סיבוב מלא וחוזרים לבינה המלאכותית בכל זאת, כי כנראה שאי אפשר לחמוק ממנה: חברה בשם Time Kettle, הציגה מוצר מעניין שאולי הפך מיותר עוד לפני שיצא לשוק: זוג אוזניות לתרגום סימולטני, שעל המנשא שלהן יש צג מגע גדול (בדומה ל-JBL Tour Pro 3), כאשר כל צד בשיחה נוטל אוזניה, וניתן לתרגם סימולטנית בין שתי שפות (מתוך מבחר של 40, כולל עברית) והתרגום גם מושמע באוזניה וגם מוצג על המסך. בתיאוריה זה נשמע טוב, בפועל זה היה קצת מקרטע, אולי בגלל העומסים על רשת האינטרנט בשטח התערוכה - במובן הזה, הסנדלר אולי הולך יחף.

הכותב היה אורח חברת LG

  • עוד באותו נושא:
  • ifa
  • ברלין
  • lg

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully