וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה בגן חיות בישראל: לוחות תקשורת למאותגרי דיבור ותקשורת

גן החיות התנ"כי בירושלים הוא גן החיות הראשון בארץ בו יוצבו לוחות תקשורת, להנגשת חוויית הביקור לילדים ולמבוגרים. המיזם נוסד בשיתוף מש"י, המרכז החינוכי שיקומי לילדים ונוער המוביל בארץ, הזקוקים לתקשורת תומכת חליפית לדיבור (תת"ח)

לוחות תקשור. באדיבות משי,
לוחות תקשור/באדיבות משי

ארבעה לוחות תקשורת הוצבו בנקודות המרכזיות והפופולריות ביותר בגן החיות התנ"כי, וביניהן: הכניסה לגן החיות, תצוגת הפילים הפילים, תצוגת האריות ו"בית חי" - בו מתקיימות פעילויות רבות לילדים. בקרוב תורחב הפעילות גם לאקווריום ישראל.

הלוחות עצמם מכילים סמלים בינלאומיים של חיות, צרכים ורגשות, המותאמים לחוויית המפגש עם החיות ולחוויה הכוללת של ביקור באטרקציה חיצונית. לדוגמה: סמלים המביעים תחושות כמו "קר לי", "אני מפחד", "אני רעב", "כיף לי" ועוד.

לוחות אלו מהווים חלק ממערך התומך בתקשורת חליפית ותומכת, ומיועדים לאלו המתקשים בדיבור - הן כתחליף מלא והן כתמיכה בקשיים ברמות שונות.

לוחות התקשורת בגן החיות התנ"כי כוללים אף תוספת חדשנית וייחודית - ברקוד לסריקה המוביל לאזור המונגש באתר של גן החיות ובו לוחות התקשורת. כך, ניתן יהיה לצפות בלוחות התקשורת על גבי כל סמארטפון או אייפד אישי במהלך כל הביקור בגן החיות.

לוחות תקשור. באדיבות משי,
לוחות תקשור/באדיבות משי

ד"ר סיגלית הרץ, מנכל"ית כן החיות התנ"כי : "זוהי יוזמה מרגשת במיוחד ואני גאה להוביל את התהליך המקרב ומנגיש את הגן לאותם ילדים שכה זקוקים לכך. אני צופה בילדים המגיעים אל הגן ורואה כיצד חווית הביקור כה משמעותית וחשובה להם והשהייה לצד בעלי החיים מיטיבה עימם בכל רגע ורגע. אני מקווה כי אנחנו הסנונית המבשרת את בוא האביב באתרים נוספים בעיר שיבחרו לשלב לוחות תקשורת באתריהם".

רות בן הרוש, ראש תחום קלינאות תקשורת במש"י ומובילת הפרויקט מציינת: "לוחות התקשורת שאנו מציבים בגן החיות התנ"כי מהווים פריצת דרך משמעותית בשילוב ילדים מאותגרי דיבור ותקשורת במרחבים ציבוריים. באמצעות לוחות אלו, הילדים זוכים להזדמנות שווה לחוות, לתקשר ולשתף בחוויות עם חבריהם ומשפחתם, ללא מגבלות."

לוחות התקשורת הם חלק בלתי נפרד ממערך התקשורת התומכת והחליפית (תת"ח), המתפתח בעולם ובארץ כבר עשרות שנים. מערך זה כולל מגוון רחב של כלים ואמצעים טכנולוגיים ואחרים, המאפשרים לאנשים עם קשיי דיבור לתקשר עם סביבתם כגון: ג'סטות ושפת הסימנים, אייפדים ומחשבים עם אפליקציות ותוכנות שונות המפיקות דיבור באמצעות טכנולוגיה מתקדמת.

יוזמה זו מסמנת צעד חשוב לקראת שוויון והכלה של ילדים בעלי צרכים מיוחדים, ומחזקת את מחויבות גן החיות התנ"כי ומש"י לספק חוויית ביקור מעשירה, נגישה ומותאמת לכולם.

מש"י הוא המרכז החינוכי השיקומי לילדים ונוער המוביל בישראל שנוסד לפני 25 שנים בירושלים. מש"י מציע שירותים חינוכיים ושיקומיים המותאמים אישית לילדים עם מוגבלויות פיזיות ואחרות. המרכז פועל לשיפור איכות החיים והכלת ילדים עם צרכים מיוחדים בחברה, באמצעות מערך רחב של טיפולים ותמיכה המותאמים לכל קבוצת גיל ולכל צורך ייחודי. מש"י משלב טכנולוגיה מתקדמת עם גישה חינוכית ושיקומית כוללת, במטרה לאפשר לכל ילד להשתתף באופן מלא ומשמעותי בחברה.

  • עוד באותו נושא:
  • תקשורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully