וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדברים המוזרים והמעניינים שמצאנו ב-IFA 2024

9.9.2024 / 15:02

הקסטה עושה קאמבק, מדפסת תלת ממד של ילדים, מחשבים שנסגרים בפקודה קולית ומברשת שיניים מטיטניום - הנה הדברים המעניינים שראינו בתערוכת האלקטרוניקה הגדולה בברלין

rewind באיפא24. יחצ,
rewind באיפא24/יחצ

בכל תערוכת טכנולוגיה יש כמובן את הביתנים של החברות הגדולות, עם המוצרים השגרתיים, אבל האתגר הגדול של עיתונאים בתערוכות האלה הוא למצוא את הדברים הלא שגרתיים - לא עוד שואב אבק רובוטי, מקלדת, עכבר, רחפן, סמארטפון, מחשב או מסך טלוויזיה, אלא הדברים שגורמים לנו לחייך ולהגיד - וואלה, זה רעיון מקורי. אז הנה כמה רעיונות מקוריים שמצאתי בפינות נידחות של תערוכת האלקטרוניקה הגדולה בגרמניה, ובמקרה אחד גם מחוץ לשטח התערוכה.

שובו של הווקמן

שני הדברים הכי מגניבים שראיתי ממש אתמול (שני) הוצגו בחדר פגישות עסקי של מפיצה שבכלל לא ישבה באולמות הגדולים. חברה אחת שהם מייצגים היא We are Rewind ששמה לעצמה למטרה להחזיר את העטרה של הקלטת (קסטה) והווקמן ליושנה, בדומה למה שקרה עם פטיפונים אנלוגיים. אבל לכל המוצרים שלהם יש גם טוויסט מודרני, חוץ מהיכולת שלהם לנגן קלטות, כמו חיבורים בבלוטות' וכניסות USB. We Are rewind מציגים אוזניות ווקמן אלחוטיות, ושני דגמי ווקמן משלהם להאזנה לקסטות - שנטענים דרך USB ונהנים מעיצוב מתכתי. כמובן, הם לא זהים לווקמן המיתולוגי, כי הזכויות עליו שמורות אצל סוני, הממציאה המקורית של הווקמן.

והמוצר החדש שהם מציגים השנה הוא טייפ קלטות עם רמקולים, מה שהיה ידוע בשנות השמונים גם כ-Boombox (מי אמר Soundwave מהשקרניקים ולא קיבל?), שגם הוא מגיע עם כמה שדרוגים מודרניים ככה שהוא משמש גם כרמקול בלוטות', ועם עוד כניסות למקורות חיצוניים כמו מיקרופון ועוד, ואפשר לגמרי להשתמש בו גם כדי להקליט דברים על קלטות או להכין קלטות אוסף. זה בהנחה שעדיין תצליחו למצוא קלטות בשוק.

אוזניות רטרו באיפא24. יחצ,
אוזניות רטרו באיפא24/יחצ

הדבר השני המגניב הוא מדפסת תלת ממד לילדים, שנקראת Toy Box או קופסת צעצועים. הרעיון מאחורי זה הוא מקסים: ללמד ילדים להשתמש במדפסת תלת ממד, וגם להדפיס לעצמם צעצועים - במקום שתוציאו עליהם כסף בחנות. זהו רעיון מקסים, ויש גם דוגמאות כמו בובספוג, צבי הנינג'ה ואפילו רקטה שאפשר להדפיס בחלקים ולהרכיב. כמובן, זה דורש משהו שלילדים בדרך כלל אין, וזו סבלנות, אבל להורים שמאמינים ב-"עשה זאת בעצמך" זה רעיון נפלא. החברה אגב מספקת את כל פתילי הפלסטיק הצבעוניים הנדרשים כדי להדפיס צעצועים, במקום פתיל בצבע אחד שאיתו בדרך כלל נמכרות מדפסות תלת ממד.

מכבסים תמונה ורובוט בישול

אבל גם לחברות הגדולות יש לפעמים הברקות. בסיור בביתן של TCL, שבו ראינו מלא טלוויזיות חדשות, דווקא צדה את העין שלנו תמונה שהייתה תלויה באזור שמדגים את המחוייבות החדשה של ענקית מוצרי החשמל הסינית למוצרים עם עיצוב מוקפד יותר. מבט יותר מקרוב גילה לנו שהתמונה היא...דלת של מכונת כביסה שמסתתרת מאחוריה. היופי הוא שיש גם כפתור הפעלה בחזית, ופקדים מוארים המוטמעים בגוף התמונה ככה שאפשר ליהנות מהיופי של הציור, אבל גם לדעת מה קורה עם הכביסה...

Toybox. יחצ,
Toybox/יחצ

לנובו השנה לא הציגו בתערוכה אלא במרכז העסקים של מלון גראנד הייאט, והלכתי גם לשם כדי לחזות במחשבים החדשים שלהם - כולם מחשבי AI, שמבוססים על מעבדים של קוואלקום, אינטל וגם AMD. אבל מי שגנב את ההצגה (כמו המחשב השקוף בברצלונה לפני כמה חודשים), הוא AutoTwistAI, מחשב קונספט שהגב שלו, המסך, יושב על ציר ממונע, ואפשר לסגור לו את המכסה פשוט בפקודה קולית, או לסובב אותו למצב טאבלט, גם רק על ידי דיבור.

@nivlilien הטוויסט של לנובו הוא רעיון מוזר ומעניין: מחשב עם גב שיושב על ציר ממונע ויכול לעקוב אחריכם עם המצלמה או פשוט להיסגר בעצמו עם תפקודה קולית. לשואלים מראש: לא, אין אותו עדיין בחנויות, כמו המחשב השקוף זו רק תצוגת תכלית למה אפשר לעשות. #lenovo #twistai #twistlaptop #laptop #tech #techtok #theuplink #החיבור #לפטופ #לפטופים #גבמסתובב #טכנולוגיה #טכנולוגיה_מתקדמת @Lenovo ♬ original sound - nivli

זה אולי המחשב המושלם לעצלנים, אבל יש מאחוריו גם משהו אחר: העובדה שהמסך ביחד עם המצלמה הקדמית יושב על ציר ממונע, מאפשר למחשב למשל לעקוב אחריכם כשאתם מצלמים סרטון או נותנים הרצאה בשיחת ועידה לקולגות. יש בו יותר מאשר הגימיק של מכסה חשמלי שאפשר לסגור ללא מגע.

ואם ברובוטים וללא מגע יד אדם עסקינן - גם טינקו, שמוכרת לנו דווקא משואבים שוטפים הפתיעה בתערוכה עם שני דגמים של סיר בישול אוטונומי, שיותר נכון לכנות אותו למעשה רובוט בישול, כי זהו סיר חכם, עם צג קדמי, שאפשר לבחור בו מתכון, לשים את הרכיבים בקערות, והוא כבר יעשה הכל! (חוץ מלקצוץ). הוא ירתיח שמן, יבחש, יחמם ויבשל ולנו נשאר רק לאכול. אם תרצו מדובר בסיר אורז חשמלי על סטרואידים. ואיך הרכיבים מגיעים פנימה? הם יושבים על מסילה, והטבח הרובוטי, פשוט שופך אותם לתוך הסיר על ידי הטיה של הקערה התורנית. ואה כן, יש לו גם תאי תבלינים אז הוא גם מתבל בעצמו.

מברשת מטיטניום

ואחרי שסיימנו לאכול צריך לנקות את השיניים, לא? בתערוכה נתקלתי בדוכן באחד האולמות המרוחקים גם במברשת שיניים חשמלית של חברה בשם לייפן, שעושה מברשת שיניים חשמלית חמודה מאוד. על אף שהחברה עצמה צעירה וסינית (קיימת חמש שנים), הגישה שלהם מאוד יפנית: בניגוד למברשות החזקות של פיליפס או Oral B, זו מברשת עדינה יותר, שהראש שלה גם נע בתנועות של 60 מעלות מעלה מטה, והיא יותר מזכירה מברשת ידנית מבחינת התנועה והטיפול. באופן מעניין, הם מציעים אותה במגוון מארזים - מפלסטיק ABS, דרך פלדת אל חלד ואלומיניום, ועד טיטניום. לא ברור לי למה צריך מברשת שיניים מטיטניום, אבל מישהו שאולי צריך כזו, אז גם זה בא לעולם.

גילוי נאות: הכותב היה אורח חברת LG

  • עוד באותו נושא:
  • תערוכה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully