וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוד נגד גוליית - הגרסה הטכנולוגית של המאבק באנטישמיות

עמותת בוגרי 8200 וחברת Generative AI for Good בשיתוף פעולה מיוחד לרתימת הטכנולוגיות הישראליות למאבק באנטישמיות: השתיים יקיימו כנס "Hack the Hate" - רתימת הטכנולוגיה למאבק בשנאה המקוונת

חן שמילו ושירן מלמדובסקי סומך. יחצ,
חן שמילו ושירן מלמדובסקי סומך/יחצ

בעידן שבו הרשתות החברתיות הפכו לזירת קרב מרכזית נגד שנאה וגזענות, עמותת בוגרי 8200 וחברת Generative AI for Good מובילות יוזמה פורצת דרך שתושק בכנס "Hack the Hate", השואף לסמן נקודת מפנה במאבק נגד האנטישמיות המקוונת, דרך רתימת כלים טכנולוגיים ויצירת שיתופי פעולה חוצי מגזרים ויבשות. בכנס, שמתקיים ב-10 בספטמבר 2024 במתחם מיקרוסופט ריאקטור בתל אביב, האב טכנולוגי למפתחים, יתקבצו חברות סטארט-אפ, יזמים, משקיעים, דיפלומטים, משרדי ממשלה, ארגוני חברה אזרחית וחברות מובילות במשק. בין הנואמים בכנס יהיו ערן יריב, ראש קבוצת AI במיקרוסופט ישראל מחקר ופיתוח, אבי כהן סקלי, מנכ"ל משרד התפוצות וקרול נוריאל, מנכ"לית הליגה נגד השמצה בישראל.

בשנה האחרונה חלה עלייה חדה באירועים אנטישמיים ברחבי העולם, לצד עלייה של 330% בהיקף האירועים האנטישמיים האלימים, בהשוואה לשנת 2022, כאשר 48% מכלל האירועים האנטישמים האלימים התרחשו על רקע מלחמת 'חרבות ברזל', לרבות מעל 10 מקרים בהם נרצחו יהודים. לצד זאת, הפלטפורמות החברתיות ממשיכות לאפשר הפצה והטמעה של רעיונות אנטישמיים המשפיעים על דעת הקהל ומעצבים אותה ואת התודעה העולמית. מנתוני משרד התפוצות עולה עלייה של 1,200% בפוסטים שכללו תכנים אנטישמיים אלימים הקוראים לאלימות כנגד יהודים, ישראלים וציונים.

האתגר הניצב בפני ישראל ויהודים ברחבי העולם הוא עצום: האוכלוסייה היהודית העולמית מונה רק 15 מיליון יהודים, מול אוקיינוס של מאות מיליוני שונאים ברחבי העולם, מה שיוצר משוואה של מעטים מול רבים, ממש כמו בסיפור התנ"כי של דוד נגד גוליית. כפי שדוד השתמש בדרכים יצירתיות להביס אויב גדול מימדים, כך גם בכוחן של חדשנות וטכנולוגיה להתמודד עם איום מורכב זה, בין השאר דרך שיתופי פעולה חוצי גבולות ומגזרים.

ליצור מענה אפקטיבי

עלייה מדאיגה זו הובילה לצורך דחוף בפתרונות חדשניים וטכנולוגיים. חן שמילו, מנכ"ל עמותת בוגרי 8200 ואחד מיוזמי הכנס, מציין: "ההייטק הישראלי הוא אחד מחמשת ההאבים המובילים בעולם עם יכולות מרשימות והון אנושי מובחר. לכן, אנחנו שואפים לעודד את התעשייה החזקה הזו לרתום את הטכנולוגיה כדי לייצר מענים למתן מענה אפקטיבי לתופעה. דוגמאות לטכנולוגיה כזו הן מערכות AI לזיהוי וסיווג תוכן אנטישמי בזמן אמת, פלטפורמות לניטור והתראה על התפשטות תיאוריות שנאה, כלים חינוכיים אינטראקטיביים להעלאת מודעות ולמאבק בדעות קדומות, ומערכות לזיהוי ומעקב אחר רשתות הפצה של תוכן מעודד שנאה והסתה. המאבק בשנאה הוא צורך אמיתי ולפתרונות טכנולוגיים איכותיים יש שוק אדיר", מוסיף שמילו.

שירן מלמדובסקי סומך, מנכ"לית ומייסדת חברת Generative AI for Good: "אנו ניצבים בפני איום גלובלי חסר תקדים. האנטישמיות המקוונת אינה רק בעיה של העם היהודי, אלא סכנה ממשית ליסודות הדמוקרטיה והחברה המערבית בעולם כולו. אנו מתמודדים מול מערך משומן היטב, ממומן ובעל אסטרטגיה מתוחכמת לטווח ארוך, המאיים על קיומה של מדינת ישראל יחד עם היציבות החברתית והפוליטית בעולם.

מול האיום הגלובלי הזה, הטכנולוגיה הישראלית יכולה להוביל מהפכה. באמצעות חדשנות ושיתופי פעולה בין-לאומיים וחוצי מגזרים, אנו יכולים לפתח פתרונות שיתמודדו עם האתגר ברמה העולמית. זוהי הזדמנות קריטית וצו השעה לסטארטאפים, משקיעים, גופי ביטחון, ארגוני חברה אזרחית ואקדמיה להתאחד ולהוביל את המאבק הגלובלי בהסתה ושנאה."

עמותת בוגרי 8200, הקימה מפעל של תוכניות טכנולוגיות וחברתיות לתמיכה בחברה הישראלית כולה. העמותה משמשת, בין היתר, שחקן מרכז באקו-סיסטם לטיפוח חדשנות ויזמות טכנולוגית, באמצעות תמיכה במאות חברות סטרטאפ (לא רק של בוגרי היחידה) במהלך השנים, וכיום גם מקימה מועדון אנג'לים להשקעה בסטרטאפים בשלבים מוקדמים. Generative AI for Good הינה חברת חדשנות המתמחה בשימוש בבינה מלאכותית ג'נרטיבית למטרות חברתיות, ועובדת עם סטארטאפים, עמותות, חברות מובילות וגופים בינלאומיים, מביאה לשותפות זו את הניסיון במינוף טכנולוגיה חדשנית לעשייה חברתית רחבה, משפרת ואף מצילה חיים, בתחומים שונים יחד עם שיתופי פעולה חוצי מגזרים ויבשות. מלמדובסקי סומך, מייסדת ומנכ"לית החברה, חתומה על מגוון פרויקטים לקידום והעלאת המודעות לנושאים חברתיים כמו אלימות נגד נשים ("הקשיבי בקולי"), חינוך והנצחת השואה ומאז 7.10 גם הסברה, כאשר סך הכל הגיעו הפרויקטים לחשיפה של עשרות מיליוני צפיות. חלקם אף זכו בפרסים בינלאומיים והוצגו בין היתר באו"ם, UN Women ובנאט"ו.

בין השותפים לכנס נמנים חברות וארגונים מובילים כמו מיקרוסופט, הליגה נגד השמצה, משרד התפוצות, ההסתדרות הציונית העולמית, הפדרציה היהודית של ניו יורק, עמותת גשר, בנק הפועלים ו- Group 9500.

לפרטים על הכנס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully