וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תעשיית ההייטק הישראלית חזקה ומיומנת בצליחת משברים"

11.9.2024 / 19:36

כך אומר עמית פרויס, מנהל אתר המחקר והפיתוח של Dell Technologies בחיפה. בשיחה על אימוץ טכנולוגיות AI, תעסוקה רב מגזרית והפעילות של דל בישראל ובבירת הכרמל הוא אומר: "באתר הפיתוח בחיפה יש תמהיל מגוון של עובדות ועובדים מאוכלוסיות מגוונות. זה לא מקרי"

מרכז הפיתוח של דל בחיפה. מיכה לובטון,
מרכז הפיתוח של דל בחיפה/מיכה לובטון

"אני מאמין שהבינה המלאכותית והטכנולוגיות המתקדמות יציבו אתגר משמעותי בעיקר עבור עסקים ועובדים שלא יישמו אותן. ארגונים שלא ינצלו את כוחה של הבינה המלאכותית לשיפור התפוקות, התהליכים והחדשנות, עלולים להישאר מאחור ביחס למתחרים המנצלים את יכולותיה המהפכניות".

את הדברים הללו אומר עמית פרויס, מנהל מרכז המחקר והפיתוח של Dell Technologies בחיפה ומוביל את פיתוח PowerFlex (פתרון יחודי לאחסון מבוסס תוכנה) שהוא אחד ממוצרי הדגל של החברה.

פרויס (58) נשוי +4, מתנדב כשוטר רכוב בסיירת האופנועים הארצית של משטרת ישראל, ובנוסף חובב אופנועים כבדים וצלילה. הוא מחזיק ברקורד עשיר בתעשיית ההייטק, כולל הקמת חברת Iamba Networks שנמכרה ל-Marvell, שבה שימש כסמנכ"ל פיתוח, וכסמנכ"ל פיתוח בחברת סייבר Nyotron Networks.

"עובדים שלא ירכשו מיומנויות חדשות עשויים למצוא את עצמם לא רלוונטיים"

למרות היתרונות הברורים של ה-AI, הטכנולוגיה יכולה להוות גם חרב פיפיות. מצד אחד, היא עתידה לשפר את החיים שלנו אבל גם מהווה קרקע פורייה לפשיעת סייבר וניצול של "שחקנים רעים": "ה- AI הוא כלי, אנשים ישתמשו בו גם לקדם את האנושות וגם לקדם את עצמם תוך פגיעה באחרים - בנושא זה ה- AI לא שונה מהרבה מאוד כלים אחרים. אין לי ספק שה- AI , כמו כל פריצת דרך טכנולוגית, היא גם הזדמנות מדהימה שחברתTechnologies Dell, כמו גם תעשיית הטכנולוגיה והתעשייה הביטחונית בישראל ידעו לנצל בצורה מיטבית".

כאמור אנחנו נמצאים בימים מאוד מאתגרים לתעשייה הישראלית ולהייטק הישראלי בפרט. אבל למרות המצב, פרויס מאמין בחוסנה של התעשייה: "תעשיית ההייטק הישראלית היא חזקה, מבוססת ומיומנת בצליחת משברים. כרגע התעשייה מתמודדת עם מספר אתגרים משמעותיים שאני משוכנע שנדע להתמודד איתם", הוא מדגיש כי: "הסכנה האסטרטגית היא בריחת מוחות שלמרבה הצער הולכת ומתחזקת - קריטי שמדינת ישראל תגרום לנשות ואנשי הטכנולוגיה שלנו מכל המגזרים להרגיש שזה המקום שלהם. למרבה הצער המגמה בשנים האחרונות היא הפוכה".

עמית פרייס. DELL,
עמית פרייס/DELL

ההתפתחות המהירה של הבינה המלאכותית היוצרת העלתה לא מעט דאגות בקרב עובדים בתעשייה, שמה היא עלולה להחליף אותם, אבל לפרויס ברור מה צריך לעשות ויש לו מסר: "עובדים שלא ירכשו מיומנויות טכנולוגיות חדשות ולא ישתלבו עם המערכות החכמות, עלולים למצוא את עצמם לא רלוונטיים בשוק העבודה המשתנה. לנוכח קצב ההתפתחות הטכנולוגי המואץ, חובה על ארגונים ויחידים כאחד לאמץ גישה פתוחה ולמידה מתמדת על מנת להישאר תחרותיים ורלוונטיים."

בשונה ממרכזי תעסוקה אחרים בישראל, במרכז הפיתוח של דל טכנולוגיות בחיפה כמו גם בכל פארק ההייטק בבירת הכרמל, לא מעט מהעובדים מגיעים מרקעים ומגזרים שונים, מה שמסייע דווקא לחדשנות ויצירתיות וכן לגילוי טאלנטים: "באתר הפיתוח בחיפה ישנו תמהיל מגוון ורחב של עובדות ועובדים מאוכלוסיות מגוונות ובעלי רקע שונה - וזה ממש לא במקרה, אלא תוצאה של יישום ערכי החברה ומאמצים לשילוב יותר נשים, חרדים וערבים בהייטק. אנו מקיימים מפגשים והכשרות להעלאת המודעות לקבלה שוויונית של האחר. העובדים והמנהלים פעילים במיזמים התנדבותיים בתחום כמו האקתונים, ליווי פרויקטים טכנולוגיים, ימי חשיפה להייטק ומנטורינג. המשתתפים מקבלים כלים וידע, ממיומנויות לראיונות וקורות חיים ועד לחשיפה ליומיום של העבודה בהייטק".

עוד הוא מוסיף: "מרכז הפיתוח בחיפה מחובר מאוד חזק לטכניון בעיקר כי רוב המפתחים למדו שם ואנחנו גם מעסיקים לא מעט סטודנטים מצטיינים מהטכניון. המרכז הוא מקום של מצוינות שבו אנו מפתחים את הדור החדש של PowerFlex בטכנולוגיות, באלגוריתמים ובמתודולוגיות הפיתוח הכי מתקדמות שיש".

על מה למעשה אתם עובדים במרכז הפיתוח בחיפה? איך זה מסייע לארגונים?

"מרבית המפתחות והמפתחים בחיפה מפתחים את PowerFlex - שהוא ממוצרי הדגל של Dell הגלובלית. מדובר בפתרון אחסון מידע מבוסס תוכנה - Software Defined Storage - המציע רמות חסרות תקדים של גמישות, יציבות, ביצועים ומהירות. המוצר משמש לניהול ואחסון נתונים של אלפי חברות גדולות ברחבי העולם, מחברות מסחריות ועד מרכזי בריאות וארגונים ביטחוניים. כמי שמוביל את קבוצת הפיתוח יחד עם הצוות אני גאה לומר שהפיתוח שלנו בחיפה ובישראל יוצר אימפקט משמעותי ברחבי העולם.

עבודה עם נוף לים. מרכז הפיתוח של דל בחיפה. מיכה לובטון,
עבודה עם נוף לים. מרכז הפיתוח של דל בחיפה/מיכה לובטון

אחת היכולות החשובות של המוצר כיום היא היכולת לעבוד בסביבת הענן, הנקראת "מולטי-קלאוד" - Multi-Cloud. כיום, כל ספק של שירותי ענן מציע שירותים, תמחור וכלי ניהול שונים. כתוצאה מכך, כאשר המשתמש בוחר לעבוד עם ספק ענן מסוים, כגון AWS או Azure, הוא למעשה ננעל בבחירה הזו בשל עקומת למידה גבוהה הנדרשת למעבר בין העננים השונים. לעומת זאת PowerFlex תומך בגישת המולטי-קלאוד, המאפשרת העברה גמישה של מידע בין הענן לאתר הלקוח. כך, הלקוח יכול לבחור בכל רגע נתון את טכנולוגיית הענן המתאימה לצרכיו.

מה הוא החזון של Dell Technologies בישראל לגבי קידום תעסוקה בפריסה ארצית?

"לחברת Dell Technologies יש שלושה משרדים המרכיבים את אתר הפיתוח בישראל ופרוסים מהצפון ועד הדרום - בחיפה, גליל ים (הרצליה) ובאר שבע. המבנה הזה, שדי ייחודי באקוסיסטם הישראלי, משתלב בתפיסת ההטרוגניות של Dell לשילוב הטאלנטים המובילים מכל המדינה. המיקום המרכזי של כל אחד מהמשרדים - מרחק של 10 דקות הליכה מתחנת הרכבת בחיפה ובבאר שבע ו-5 דקות נסיעה מאיילון בגליל ים, מבטיח קירבה ונגישות לכל טאלנט בכל רחבי הארץ. יש לנו עובדים המתגוררים בקצוות הארץ, מרמת הגולן ועד עוטף עזה בדרום. בנוסף מסגרת העבודה ב-Dell היא היברידית, המשלבת עבודה מן המשרד ומהבית.טריו המשרדים הזה גם מאפשר ניידות וגמישות עבור העובדים, בשילוב עם ריבוי הקבוצות והטכנולוגיות המפותחות ב-Dell, הכולל פיתוח פתרונות תכנה לאחסון מידע, ענן, אבטחת מידע ועוד. לא אחת קרה שצעירים שהתנסו בפעילויות אלה ובלטו, גויסו בהמשך לשורות החברה ותרמו לה מכישוריהם הייחודיים".

מה האג'נדה האישית הניהולית שלך?

"לתפיסתי אין בצוות Managers אלא יש Leaders: של נושא טכנולוגי, של צוות סקראם (PO/SL), של אגד של צוותי סקראם (CPO/SoSL) ו- Engineering Managers. התפקיד של Engineering Managers הוא לא לתעדף משימות ולא לנהל את העבודה, אלא לחנוך את הצוות לקראת תפקוד עצמאי בניהול העבודה שלו ולדאוג שלכל אחד או אחת בצוות יש את כל התנאים הדרושים להצלחה.

"לאחר כ- 4.5 שנים בתפקיד, אני מאוד שמח לראות שצוות הניהול של PowerFlex מורכב ממובילים חזקים, עובד באמת כצוות ולא צריך אותי כדי לבצע את העבודה היומיומית. מצב זה מאפשר לי לטפל באסטרטגיה שכוללת טיפול בהון האנושי, מעבר לפיתוח בכלים ובשיטות הכי מתקדמות, ויחד עם הנהלת המוצר והחברה לוודא שהמוצר יהיה תחרותי גם בעוד חמש ועשר שנים".

  • עוד באותו נושא:
  • dell

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully