וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם טאבלט - גם לפטופ: בדקנו את ה-Yoga 7 של לנובו

עודכן לאחרונה: 12.9.2024 / 19:15

עם תג מחיר שישאיר לכם עוד מ-6,500 שקלים, ה-Yoga 7 החדש של לנובו מציע שילוב מאוזן של יציבות, ביצועים גבוהים ומסך איכותי במיוחד. למי הוא מתאים ומה הצליח להרשים אותנו במיוחד?

Lenovo Yoga 7 14IML9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
Lenovo Yoga 7 14IML9/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בעולם שבו מסך מגע הפך כמעט לתקן בסמארטפונים, הרעיון של מחשב נייד עם מסך מגע - שגם מתקפל - עדיין עשוי להיראות קצת מוזר. אבל מסתבר שזה לא מסורבל כמו שזה נשמע. ה-Lenovo Yoga 7 14IML9 מצליח לשלב את הנוחות של טאבלט עם העוצמה של לפטופ, וכל זה במסך 14 אינץ'. לקחנו את המחשב לסקירה - וחזרנו עם מסקנות.

עיצוב ומבנה

למרות בלבול מסוים בשמות הדגמים, לנובו בהחלט הצליחה לעצב את סדרת היוגה בצורה מרשימה. ה-Yoga 7 ממשיך את הקו העיצובי של הדגמים האחרונים, עם מסך בגודל 14 אינץ', לצד מבנה איכותי ומלוטש שמתעלה על תג המחיר שלו. הוא עשוי מאלומיניום, אבל עדיין מרגיש מעט גמיש באזורים מסוימים, מה שמוכיח שהוא לא מתחרה בדגמים היוקרתיים יותר של לנובו. העיצוב הנקי ממשיך גם למטה, רק עם שכבות רמקולים ופתחי אוורור.

וכמו שמו - ה-Yoga 7 מציע גמישות מדהימה בזכות הציר שמסתובב ב-360 מעלות. זה אומר שאתם יכולים לעבור בקלות ממצב לפטופ למצב טאבלט, או לכל מצב אחר שמתאים לכם. המסך מגע נוח לשימוש, והזכוכית לא נראית כמו מגנט לטביעות אצבעות. מבחר החיבורים הוא גם בונוס רציני, עם שני חיבורי USB-C, HDMI, חיבור לאוזניות, חריץ לכרטיס זיכרון, ואפילו חיבור USB-A למכשירים הישנים שלכם.

Lenovo Yoga 7 14IML9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מציע גמישות מדהימה בזכות הציר שמסתובב ב-360 מעלות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

המקלדת היא מקלדת אי מלאה, עם כפתורים רבועים ונעימים למגע עם ציפוי גומי, ומשטח העכבר ממשיך את המסורת של לנובו ומאוד נוח לשימוש. יתרון נוסף - יש כאן קורא כרטיסים ושקע אוזניות, וזה לא בא על חשבון הדקיקות משלמים, עם משקל של 1.49 ק"ג בלבד, ובתכל'ס התחושה שלו ביד קלה יותר.

מסך

המסך של ה-Yoga 7 הוא נקודה שדורשת תשומת לב מיוחדת, ואולי זו שהכי הרשימה אותנו: מדובר כאן במסך ה-OLED שמבטיח כיסוי מלא של טווח הצבעים, תמיכה בתקן DisplayHDR True Black 500 (לרמות השחור העמוקות ביותר), ובהירות גבוהה יותר.

וקצת יותר בהרחבה: מדובר חגיגה לעיניים. גרסת ה-OLED שבדקנו מציעה חווית צפייה מרהיבה עם צבעים עשירים, שחורים עמוקים ותמיכה ב-HDR שגורמת לסרטים וסדרות להתעורר לחיים. גם התכונות הנוספות, כמו הפחתת אור כחול וקצב רענון של 120, תורמות לחוויית צפייה נוחה ונעימה, גם בשעות ארוכות. המסך הזה הוא בהחלט אחד מנקודות החוזק הבולטות של ה-Yoga 7, ומעלה את הרף בכל מה שקשור לאיכות תמונה במחשבים ניידים.

אבל המסך הוא לא הכוכב היחיד כאן. מערכת הסאונד, עם ארבעה רמקולים ותמיכה בדולבי אטמוס, מספקת צליל עשיר ומלא שמשלים את החוויה הוויזואלית בצורה מושלמת.

Lenovo Yoga 7 14IML9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המסך של ה-Yoga 7 הוא נקודה שדורשת תשומת לב מיוחדת/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

הביצועים של ה-Yoga 7, המונעים על ידי מעבד Intel Core Ultra 7 155H, בהחלט מרשימים, אך לא יתחרו על לפטופים לגיימינג. הוא מסוגל להתמודד עם מגוון רחב של משימות, מעבודה משרדית בסיסית ועד לעריכת תמונות ווידאו. המעבד החדש של אינטל מספק שילוב מעולה של ביצועים ויעילות אנרגטית, מה שמאפשר ל-Yoga 7 להישאר קריר ושקט גם תחת עומס. גם המעבר בין אפליקציות ומשימות מתבצע בצורה חלקה ומהירה, בזכות הזיכרון המהיר והאחסון המתקדם. גם כונן ה-SSD המהיר וזיכרון ה-RAM הנדיב (16 גיגה-בייט) מבטיחים שהכל ירוץ חלק ומהיר, בלי עיכובים מיותרים.

במבחן הביצועים של Geekbench, ה-Yoga 7 השיג ציון מכובד של 11278 נקודות במבחן ה-Multi-Core. זה אומר שהוא מסוגל להתמודד בקלות עם ריבוי משימות בו זמנית, וזה הישג מרשים בהתחשב בכך שמדובר במחשב נייד היברידי ולא בתחנת עבודה ייעודית.

אם כל המספרים האלה לא מדברים אליכם, הנה הגרסה הפשוטה: מדובר בחיית מחשב רצינית. זה לא סתם מחשב למשימות יומיומיות, הוא מיועד לדברים הגדולים באמת - כמו עריכת וידאו ותוכנות כבדות אחרות. בקיצור, אם אתם מחפשים ניידות וביצועים הוא בשבילכם.

Lenovo Yoga 7 14IML9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
במבחן הביצועים של Geekbench, ה-Yoga 7 השיג ציון מכובד של 11278 נקודות במבחן ה-Multi-Core/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיי סוללה

ואם כבר מדברים על ביצועים, בואו נתעכב לרגע על חיי הסוללה. המחשב צויד בסוללת 71Wh ובקופסה קיבלנו מטען קומפקטי בהספק 65W בחיבור USB-C. בפועל, עם קצב רענון של 120 הרץ, הצלחנו להגיע לכ-5 שעות עבודה רציפה, תלוי כמובן באופי השימוש. הורדת קצב הרענון מאריכה את חיי הסוללה באופן משמעותי, וראינו שצפייה בסרט במהלך טיסה גזלה רק 8% מהסוללה. המטען הקומפקטי של 65W מאפשר טעינה מהירה ונוחה, כך שתוכלו לחזור לעבודה במהירות גם אם הסוללה מתרוקנת.

Lenovo Yoga 7 14IML9. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בפועל, עם קצב רענון של 120 הרץ, הצלחנו להגיע לכ-5 שעות עבודה רציפה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

לסיכום

ה-Yoga 7 הוא מחשב מסתובב שיסובב ראשים (שמתם לב למשחק מילים?). מחירו בישראל הוא כ-6,300 שקלים (כולל עט) לדגם OLED עם מעבד Intel Core Ultra 7 155H. זה לא זול, אבל אם אתם סטודנטים עם קצת כסף פנוי, חובבי ווינדוס מושבעים, מקלידים כבדים שצריכים מחשב נייד וקליל, או סתם מחפשים לפטופ שיעשה את העבודה בלי יותר מדי רעש וצלצולים (אבל עדיין עם מסך מגע מסתובב בשביל הכיף), ה-Yoga 7 הוא אופציה מעולה. החומרה שלו חזקה מספיק לרוב המשימות שתוכלו להעלות על הדעת, גם אם לא ביעילות שיא. בקיצור, אם אתם מחפשים מחשב אלגנטי ורב-תכליתי שלא יעשה לכם עיניים, ה-Yoga 7 הוא בחירה מצוינת.

4
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully