וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

באינטרנט חיפשו אותה 5 שנים - ולה לא היה שום מושג שהיא "נעדרת"

16.9.2024 / 0:01

התעלומה שהטרידה את הרשת מזה 5 שנים נפתרה סוף כל סוף, כששני גולשים שיצאו לחקור את הנושא הצליחו לעלות על זהותה של מי שכונתה ברשת "סלבריטי מספר 6". לכוכבת לא היה מושג שכל העולם מחפש אחריה - וזו הייתה התגובה שלה

האינטרנט הצליח למצוא את "סלבריטי מספר 6"/@deandocs

חברים, אנחנו גאים ומאושרים להכריז שנמצאה זהותו של "סלבריטי מספר 6" - ידוען שפניו מופיעות על פיסת בד משנת 2008 - לאחר חצי עשור של חיפושים אינטנסיביים! אם אין לכם מושג על מי אנחנו מדברים, כדאי מאוד שתמשיכו לקרוא כי מדובר באחת מהתעלומות הגדולות ביותר שידעה הרשת בשנים האחרונות.

הכל התחיל לפני 5 שנים, כשמשתמש רדיט מפינלנד בשם TontsaH שיתף בסאברדיט r/movies תמונה של חתיכת בד שנרכשה ב-2008 בה מופיעים סלבריטאים פופולריים מאותה תקופה כמו ג'סיקה אלבה ואורלנדו בלום. הוא כתב בפוסט המקורי שלו: "עשו לי וילונות מהבד הזה לפני עשור (אולי משנת 2008) אבל עדיין לא זיהיתי את כל כוכבי הקולנוע שמופיעים פה. מקווה שתוכלו לעזור לי לזהות אותם ולמצוא את התמונה המתאימה של הסלב".

הפוסט קישר לאתר תמונות חיצוני, Imagr, שבו הבחור תייג את הניחוש שלו לגבי מי הוא כל אחד מהאיורים המודפסים ומאיזו תמונה ספציפית הוא נלקח. הגולשים שמחו לסייע לו ועלו על זהות 7 מתוך 8 הסלבריטאים המופיעים על הבד. רק "סלבריטי מספר 6", דמותה של אישה (כנראה) עם שיער עד הכתפיים, עצמות לחיים גבוהות, גבות עבות והבעה של דוגמנית, השאירה את הגולשים מבולבלים. בשרשור המקורי אנשים זרקו ניחושים כמו סיינה מילר וריבר פיניקס, אך נראה שאיש לא הצליח למצוא את תמונת המקור.

מי את/ה סלבריטי מספר 6?

סלבריטי מספר 6. Imgur/TontsaH, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
אחת התעלומות הגדולות ברשת/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Imgur/TontsaH

את שאר הסלבריטאים פיענחו די בקלות

חתיכת הבד המפורסמת שהולידה את תעלומת סלבריטי מספר 6. Imgur/TontsaH, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
חתיכת הבד המפורסמת שהולידה את תעלומת סלבריטי מספר 6/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Imgur/TontsaH

5 שנים של חיפושים

אם חשבתם שהגולשים יניחו לעניין, טעיתם. יותר ויותר אנשים הצטרפו למשימה במטרה למצוא את "סלבריטי מספר 6". העניין הפך לתעלומה של ממש והוביל לפתיחת סאברדיט המוקדש כולו לזיהוי מספר 6 בשם r/CelebrityNumberSix. יותר מ-44 אלף חברים הצטרפו לעמוד והחלו לצבור פיסות מידע מחקירות שלא היו מביישות אפילו את האינטרפול.

עם הזמן הם עלו על מספר פרטים חשובים: הבד עצמו הגיע ממהדורת קיץ 2009 של קטלוג חברת Anttila היפנית, שמאז פשטה רגל. הוא נוצר בסגנון פופ ארט שהיה פופולרי בשנות ה-2000 בעיקר בפינלנד, גרמניה, אנגליה, סקוטלנד, אירלנד וספרד. החוקרים המקוונים פנו לספק של הבד, Latky Mraz, אך הוא לא הצליח לסייע להם.

"החוקרים" הצליחו לאתר אפילו את המעצב של הבד שלמרבה הצער טען שהוא אינו זוכר מי הידוען, אך למיטב זכרונו הוא נעזר במהדורת 2015 של מגזין Hello! לצורך איתור התמונות. רבים מיהרו לטעון שהמידע שלו לא נכון כי הבד יוצר 7 שנים קודם לכם, ב-2008. גם אם הבד נוצר ב-2015, לא היה סביר שהתמונות הגיעו משם כי ב-Hello! נוטים לפרסם תמונות עדכניות - והתמונות על הבד לקוחות מהשנים 1999-2007.

חלק מהגולשים ברדיט, גם הם תושבי פינלנד, טענו שנתקלו בבד הזה בעבר ואף ראו את התמונה המקורית, אך הם לא זוכרים מי הוא אותו בלס מסתורי

הנסיונות להבין איך התמונה המקורית נראתה:

השמות שעלו

עוד לפני שניסו לזהות את הידוען, ברשת עלה ויכוח האם בכלל "סלבריטי מספר 6" היא נקבה? בסביבות 65% מהגולשים האמינו שהסלב היא אישה - בעוד ש-35% חשבו שהוא גבר.

החקירה הגיעה לאוזניה של הדוגמנית הצרפתייה פיליפה המילטון שטענה שהיא זו שמופיעה בתמונה, אך ברשת לא השתכנעו. אלה שהאמינו שהסלב הוא גבר הציעו את בראד פיט, אך רבים טענו שצורת האוזניים והשיער אינם תואמים לאלה שלו.

מלבד סיינה מילר וריבר פיניקס, הוצעו שמות אחרים כמו אוונג'לין לילי, הית' לדג'ר, ניקולט שרידן, ג'ודי פוסטר, קריסטן סטיוארט וטראוויס פימל. היו גם כמה שטענו שזו לטיסיה, מלכת ספרד.

אחד המשתמשים ערך חקירה שנמשכה שבוע וחיפש את התמונה המסתורית בכל קטלוג התמונות של Getty Images בשנים 1998-2007 ללא הצלחה. הניחושים שלו כללו את ג'וני דפ, בראד פיט, הילארי דאף, אוליביה ווילד, קריסטן בל, קייט הדסון ואנג'לינה ג'ולי.

שנים של חקירה הניבו אינספור פוסטים, סרטונים, תמונות שנוצרו מחדש ביד ועוד. על אף כל המאמץ, אף משתמש לא הצליח למצוא את התמונה המקורית ולספק הוכחה לטענות שלו.

הדוגמנית פיליפה המילטון טענה שהתמונה היא שלה - אבל היא לא

הדוגמנית פיליפה המילטון טענה שהתמונה היא שלה - אבל היא לא. https://www.instagram.com/filippahamilton, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
פיליפה המילטון מעדכנת בסטורי/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, https://www.instagram.com/filippahamilton

והיה מי שחשב שזה בראד פיט:

מפורסמים אחרים הכחישו שזה הם, כולל הדוגמנית ג'יין ווינדזור:

מפורסמים אחרים הכחישו שזה הם, כולל הדוגמנית ג'יין ווינדזור. Reddit, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"סליחה שלא יכולתי לסייע"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Reddit

ואז פוענחה התעלומה

אחרי שנים של חיפושים, לפני מספר ימים התעלומה נפתרה וזה הודות לשני משתמשי רדיט, StefanMorse ו-IndigoRoom, שהסבירו בפוסט נפרד כיצד הם פתרו את התעלומה.

StefanMorse לקח את התמונה הידועה לשמצה וניסה ליצור בעזרתה את התמונה המקורית: "למעשה לקחתי את הבד וגרמתי לו להיראות פחות כמו בד ויותר כמו אדם אמיתי. זה עדיין נראה קצת כמו קריקטורה ולא כמו תמונה אמיתית, יותר כמו משהו מונפש, אך התוצאה שקיבלתי הייתה מרשימה". את התמונה הזו הוא הריץ בתוכנת זיהוי הפנים וחיפוש התמונות Pimeyes וביצע חיפוש של אותה תמונה שוב ושוב. תשובה אחת המשיכה לצוץ בתוצאות החיפוש והיא הגיעה עם שם הצלם.

IndigoRoom לקחה את המושכות משם, איתרה את הצלם של התמונה המקורית, ליאנדרה אסקוסל, ושלחה לו מייל בו שאלה אם הוא מזהה את התמונה. למראה ההפתעה, הוא אכן זיהה את התמונה המקורית ואמר שהיא הופיעה במהדורה מוקדמת של מגזין Woman הספרדי, מס' 162, שיצא ב-2006. ואז הוא חשף התשובה לתעלומת זהות "סלבריטי מספר 6" ואישר ששמה של הסלבריטאית הוא: לטיסיה סרדה.

הפרצופים המפורסמים האחרים על הבד כוללים את כוכב "אבודים" ג'וש הולווי, השחקנית ג'סיקה אלבה, דוגמנית ויקטוריה סיקרט אדריאנה לימה והשחקנים טראוויס פימל ואורלנדו בלום.

נמצאה האבדה: סלבריטי מספר 6 היא לטיסיה סרדה

מי את בכלל לטיסיה סרדה?

לטיסיה סרדה היא דוגמנית ספרדייה בת 43 המתגוררת כיום באי הספרדי טנריף שבאיים הקנריים. האם לשניים סיפרה בריאיון ל-New York Times שהיא דיגמנה עבור מותגים גדולים כמו Burberry, L'Oreal ו-Levi's ואישרה שהתמונה המדוברת הגיעה ממאמר מערכת של מהדורת 2006 של המגזין Woman הספרדי. תמונה אחרת שלה לובשת שמלת ורסאצ'ה הופיעה על השער של אותה מהדורה.

כשאדם שהיא לא הכירה פנה אליה וביקש אישור שהתמונה היא למעשה שלה, לא היה לה מושג שהמייל האקראי לכאורה הוא הצטברות של חקירה שנמשכה חמש שנים ונערכה על ידי אלפי מוחות באינטרנט. "התמונה הייתה בספר הסוכנות שלי", היא אמרה ל-Times, "לא חשבתי שיש לי את זה בבית כי לא הסתכלתי בספר הזה ב-10 השנים האחרונות, אבל מצאתי את התמונה".

כדי לאשר את הדברים ולשים סוף לתעלומה, היא פרסמה תמונה שלה מחזיקה את התמונה המקורית עם הכיתוב בספרדית: "איזה שבוע מטורף... הנה אני פותחת את החשבון החדש שלי...".

"אני עדיין לא מאמינה... ולא ידעתי על זה כלום, עד לפני יומיים לא היה לי מושג מכל זה", היא אמרה ל- Vanity Fair הספרדי, "אני עדיין מעבדת את זה. אפילו לא הספקתי לעשות שום בדיקה. בסנטה קרוז דה טנריף, בה אני מתגוררת, שני אנשים כבר עצרו אותי ברחוב כדי להציע לנהל את הרשתות החברתיות שלי".

ככה היא הגיבה:

הדוגמנית, שהצטלמה לקמפיינים לצד איאן סומרהולדר וטום ולינג, פרשה מקריירת הדוגמנות ב-2009 כשהייתה בת 29 ומאז מנהלת חיים שקטים ופרטיים. לסרדה לא הייתה שום ציפייה שתמונה בת כמעט 20 שנה שלה תהפוך פתאום לויראלית ותמשוך את תשומת לבם של אלפים ואולי אפילו מיליונים ברשת. היא סיפרה ל-Times שהיא לא משתמשת הרבה ברשתות החברתיות אך כעת היא הורידה את כולן ומתכוונת להתחיל לעדכן אותן ולייצר סרטונים.

היא סיפרה: "אני באמת לא יודעת עדיין לאן זה הולך. זה היה קצת יותר מדי בשבילי בימים האחרונים... כל כך הרבה מהאנשים האלה חיפשו אותי כל כך הרבה זמן והשקיעו כל כך הרבה מאמץ כדי למצוא אותי. זה משמח אותי במובן מסוים, אבל זה גם מדאיג אותי. אני מנסה לתת לקהל את מה שהם חיפשו כי הם עשו מאמצים רבים רק כדי למצוא אותי. אני לא יודעת כמה רחוק זה יכול להגיע וכיצד זה ישנה את חיי".

כל הסלבס נמצאו:

@newsrefresh ? Reddit solves bizarre celebrity curtain fabric mystery After nearly half a decade of internet sleuthing, a dedicated Redditor has identified "Celebrity Number Six," one of several celebrity figures depicted on some old curtain fabric, as Spanish model Leticia Sardá. Follow your daily News Refresh for weird news stories, funny headlines, and more of the latest news today. #news #fyp #celebrity #social #reddit #model #weird #design #decor #newsrefresh ♬ original sound - News Refresh

התגובות

משתמשי רדיט לא הפסיקו להודות לשניים שהצליחו סוף כל סוף לפתור את התעלומה. "זה רגע היסטורי", כתב אחד ואחר הוסיף: "אתם תונצחו בהיכל התהילה של רדיט! עבודת בילוש נהדרת".

"חייב להחמיא גם לצלם ליאנדרה אסקוסל שהיה אדיב מספיק כדי לסייע בחיפושים", כתב משתמש נוסף ואחר הדגיש: "רדיט עושים עבודת חקירה טובה יותר מה-FBI". משתמש נוסף כתב: "עבודה מדהימה! רובנו, כולל אני, ליווינו את הפוסט הזה במשך שנים ועשינו מחקר שטחי פה ושם. אתם עשיתם מעל ומעבר. אני אפילו לא יכול לדמיין את ההרגשה שהייתה לכם כשפתחתם את המייל האחרון וראיתם את התמונה המקורית מולכם. אני מקבל צמרמורת רק מלהסתכל על צילום המסך של המייל שלכם".

"הצעקה שהוצאתי! הערתי את כל החתולים שלי והפחדתי את בעלי!", כתבה משתמשת נוספת, "אני מרגישה שאני עדה לאירוע היסטורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully