וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל משחררת את iOS 18 הערב: כל החידושים שצריך להכיר

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 10:06

אפל משחררת הערב את iOS 18, העדכון הגדול הבא לאייפון, שכולל בין היתר שיפורים למסך הבית, בינה מלאכותית וסירי חדשה. עם זאת, לא כל המכשירים יתמכו בכל החידושים, ומתי נקבל הקלטת שיחות?

אייפון 16. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 16/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

שבוע בדיוק לאחר אירוע ההכרזה המדובר של סדרת האייפון 16, אפל מתכננת להפיץ הערב את העדכון המשמעותי הבא למערכת ההפעלה של האייפון - iOS 18. העדכון, שצפוי להשתחרר בשעה 20:00 (שעון ישראל), יביא עמו שורה של חידושים ושיפורים למכשירים התומכים. העדכון צפוי להיות זמין למגוון דגמי אייפון, החל מהאייפון XR, אייפון SE דור שני ואייפון Xs.

בינה מלאכותית - Apple Intelligence

אפל, שבעבר סירבה להשתמש במונח "בינה מלאכותית" בהתייחס ליכולות למידת המכונה שלה, משלבת כעת יכולות בינה מלאכותית מתקדמות במערכת ההפעלה החדשה. עם Apple Intelligence, משתמשי iOS 18 יוכלו ליהנות ממגוון רחב של פונקציות חכמות שיעצימו את חוויית השימוש באייפון.

בין היכולות החדשות נמצא סיכום אוטומטי של דפי אינטרנט, סינון חכם של התראות, מחיקת אובייקטים מתמונות בלחיצה, יצירת תגובות מלאות להודעות ועוד. כל זאת, מבטיחה אפל, תוך שמירה קפדנית על פרטיות המשתמשים והבטחת אבטחת המידע האישי. בנוסף, רוב העיבוד יתבצע ישירות על המכשיר עצמו, ורק במקרים הדורשים כוח עיבוד נוסף, המערכת תשלח את הנתונים הרלוונטיים לשרתים של אפל, אשר מוגנים באותם אמצעי אבטחה כמו האייפון.

שימו לב: יכולות הבינה המלאכותית של אפל יהיו זמינות רק מדגמי אייפון 15 פרו ומעלה.

סירי החדשה

ב-iOS 18 תוכלו לדבר עם סירי בצורה טבעית הרבה יותר. בנוסף, סירי תקבל יכולת חדשה לבצע פעולות בתוך אפליקציות. לדוגמה, ניתן לבקש ממנה "לשפר תמונה" או לשלוח תמונה שמצאתם לחבר. סירי המחודשת מציגה גם ממשק משתמש חדש, הכולל זוהר מסביב למסגרת המכשיר, ותשובות המוצגות בכרטיסיות עשירות בפרטים

אחת התכונות הבולטות בסירי החדשה היא הבנת ההקשר. כך, שלא תצטרכו לחזור על מידע בבקשות הבאות, וסירי תוכל להבין דברים שמעולם לא יכלה להבין בעבר. סירי החדשה תדע על מה המשתמש מסתכל במסך ותוכל לבצע פעולות בתוך האפליקציות השונות. לדוגמה, אם המשתמש ממלא טופס ומבקשים את מספר רישיון הנהיגה שלו, סירי תוכל באופן אוטומטי למצוא תמונה של רישיון הנהיגה ולחלץ את המספר הרלוונטי כדי למלא את השדה.

בנוסף, Apple Intelligence תאפשר לסירי לעבוד בצורה מעמיקה עם אפליקציות של אפל ואפליקציות צד שלישי. אפל הדגימה באירוע בחודש יוני כיצד ניתן לבקש מאפליקציית התמונות לערוך תמונה, וסירי תבצע את ההתאמות לבד. סירי תציג גם ידע מעמיק יותר על מוצרי אפל. תוכלו לבקש עזרה לגבי הטלפון שלו, למשל, לשאול "איך אני יכול לכתוב הודעה עכשיו ולשלוח אותה מחר" ולקבל הנחיות כיצד להשתמש בתכונת השליחה המתוזמנת החדשה בהודעות iOS 18.

מסך בית משודרג

אחד השינויים הבולטים ביותר הוא מסך הבית הניתן להתאמה אישית במידה חסרת תקדים, שתגרום למשתמשי אנדרואיד להרגיש קצת בבית. מעתה תוכלו סוף סוף למקם אייקונים של אפליקציות במסך הבית באופן חופשי, בכל מקום שתרצו. כלומר האפליקציות לא יהיו "כלואות" עוד ברשת קבועה, והמסך הראשי יוכל להיראות מבולגן ככל שתרצו. בנוסף, הגרסה החדשה תאפשר לשנות את צבעי הסמלים של האפליקציות ואפילו להתאים אוטומטית את הגוון שלהם למצב כהה.

גם מרכז הבקרה מקבל שדרוג משמעותי - ניתן יהיה לדפדף בין דפי בקרה ומתגים שונים, כאשר פקדי מדיה ובית חכם מקבלים מיקום בולט ונוח. חידוש נוסף הוא פרטיות - אפל שמה דגש על פרטיות עם פקדים חדשים לאפליקציות ב-iOS 18. ניתן יהיה לנעול אפליקציות מאחורי אימות (קוד PIN או Face ID) ולהסתיר אפליקציות בתיקיות נעולות. כמו כן, המשתמשים יוכלו לבחור לאילו אנשי קשר אפליקציה מסוימת תוכל לגשת.

וכמו תמיד, גם אפליקציית ההודעות Messages מקבלת תכונה שימושית של תזמון הודעות. יחד עם זאת, הגרסה החדשה תכלול תמיכה ב-RCS (Rich Communication Services). מדובר בתקן חדש להודעות טקסט המאפשר העברת תמונות, סרטונים וקבצים באיכות גבוהה יותר, בנוסף לתכונות כמו אישורי קריאה ומחוונים להקלדה. בעוד אנדרואיד תומך ב-RCS מזה זמן, משתמשי אייפון נאלצו להסתפק ב-SMS/MMS, התקן הישן והמוגבל יותר.

הקלטת שיחות

בעדכון iOS 18.1, שצפוי לצאת בסתיו הקרוב, אפל תאפשר לראשונה למשתמשים להקליט שיחות טלפון ישירות מהאייפון. איך זה עובד? לאחר תחילת השיחה, ניתן להקיש על כפתור ההקלטה בפינה השמאלית העליונה. כל המשתתפים בשיחה יקבלו הודעה קולית על כך שהשיחה מוקלטת. לאחר סיום השיחה, ההקלטה נשמרת באפליקציית Notes ("פתקים"), שם ניתן לשמוע אותה, לקרוא תמלול מלא או תקציר של השיחה (באנגלית בלבד).

כיום, הקלטת שיחות באייפון אפשרית רק באמצעות אפליקציות צד שלישי, שרבות מהן מוגבלות או דורשות תשלום עבור הקלטה ותמלול מלאים. עם זאת, לפחות בהתחלה, הפיצ'ר יהיה זמין למשתמשים בארה"ב בלבד.

איך מעדכנים גרסה?

כדי לעדכן את האייפון לגרסה החדשה של iOS, יש לוודא כי המכשיר מחובר לרשת Wi-Fi. לאחר מכן, יש לגשת להגדרות > כללי > עדכון תוכנה ולבדוק אם העדכון זמין. אם כן, יש ללחוץ על "הורד והתקן" ולעקוב אחר ההוראות על המסך. מומלץ לגבות את המכשיר לפני ביצוע העדכון, על מנת לשמור על המידע האישי במקרה של תקלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully