וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילון מאסק: "למה אף אחד לא מנסה להתנקש בחייהם של ג'ו ביידן וקמלה האריס"?

עודכן לאחרונה: 16.9.2024 / 10:25

שוב מאסק, שוב סערה בעקבות ציוץ ברשת החברתית: הבעלים של טסלה ו-SpaceX הסיר ציוץ שנוי במחלוקת בו תהה מדוע "אף אחד לא מנסה" להתנקש בנשיא ארה"ב ג'ו ביידן וסגניתו קמלה האריס

אילון מאסק. רויטרס
אילון מאסק/רויטרס

מנכ"ל טסלה וספייס X, אלון מאסק, שוב מוצא את עצמו במרכז סערה ציבורית, הפעם בעקבות ציוץ שהעלה ובו תהה מדוע "אף אחד לא מנסה" להתנקש בחייהם של נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, וסגניתו, קמלה האריס. ההתבטאות השנויה במחלוקת הזו הגיעה שעות ספורות לאחר שפורסם על ניסיון התנקשות שני בנשיא לשעבר, דונלד טראמפ, מה שגרם לזעם רב בקרב הציבור האמריקאי והעצים את הביקורת על מאסק. שעות לאחר מכן - הציוץ הוסר.

הציוץ השנוי במחלוקת נכתב בתגובה לפוסט של משתמש בשם DogeDesigner, ששאל "למה הם רוצים להרוג את דונלד טראמפ?". מאסק הגיב: "ואף אחד אפילו לא מנסה להתנקש בביידן/קמלה" בצירוף אימוג'י של פנים חושבות. התגובות הזועמות לא איחרו לבוא, כשמשתמשים רבים גינו את דבריו של מאסק. אחד המגיבים כתב: "אף אחד לא צריך לנסות להתנקש במישהו", ואחר הוסיף: "הפוסט הזה הוא ממש הסתה". גולש נוסף העיר: "הייתי שוקל מחדש את הפוסט הזה. המצב יוצא משליטה. אנחנו צריכים להתאחד".

הציוץ של מאסק מעלה שוב את השאלה לגבי גבולות חופש הביטוי ברשתות החברתיות והאחריות של דמויות ציבוריות בעלות השפעה. בעוד מאסק ידוע בהתבטאויותיו הפרובוקטיביות, הציוץ הנוכחי, שהגיע על רקע ניסיון התנקשות בנשיא לשעבר, נתפס בעיני רבים כחציית קו אדום.

הציוץ של אילון מאסק. צילום מסך, אתר רשמי
עורר סערה: הציוץ של אילון מאסק/אתר רשמי, צילום מסך

אתמול (ראשון) נעצר ריאן ווסלי רות', בן 58 מהוואי, בחשד לניסיון ההתנקשות בנשיא ארצות הברית לשעבר דונלד טראמפ, סמוך למועדון גולף בו שהה בפלורידה. רות' אינו רשום להצבעה כרפובליקני או כדמוקרטי, אולם פוסטים שכתב ברשתות החברתיות הראו כי הצביע ב-2016 לנשיא לשעבר טראמפ. בתקופת הקורונה, רות' התנגד לחיסונים ואף הביע את אכזבתו ברשתות החברתיות על אופן הטיפול של הנשיא לשעבר טראמפ במשבר שפקד את המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully