וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טעות תמימה בתמונה ששיתפו האחיות ברשת הובילה לרצח האכזרי שלהן

19.9.2024 / 0:02

מועמדת לרשות מקומית בברזיל ואחותה משפיענית הרשת נחטפו, עונו ונרצחו באכזריות ע"י חברי כנופיה. הסיבה: תנועה תמימה שעשו בתמונה ששותפה ברשתות החברתיות. הנה התיעוד האחרון של האחיות - מספר שניות לפני שנחטפו

התיעוד האחרון של האחיות - מספר שניות לפני שנחטפו/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

טעות תמימה בתמונה ששיתפו אחיות ברשת עלתה להן בחייהן. המועמדת למועצת העיר פורטו אספרדיאו, ראייני אלווס בת ה-25 ואחותה משפיענית הרשת רית'אל אלווס בת ה-28, נחטפו, עונו ונדקרו למוות לאחר שחברי כנופייה ברזילאים חשבו שהן שייכות לכנופיה יריבה - על אף שהן לא היו. על פי החשד, הסיבה לטעות היא תמונה ששיתפה אחת האחיות ברשתות החברתיות בה נראות האחיות כשאחת מהן, ראייני, עושה עם היד את הסימן מאנו קורנוטה ("מחוות קרני השטן") המזוהה באזור עם קבוצה יריבה של אותה כנופייה.

בתיעוד שפורסם ברשת ממצלמת אבטחה נראים חברי כנופיית "קומנדו ורמלו" אורבים לפוליטיקאית הצעירה ואחותה ברחוב - שניות לפני שנחטפו. הן נלקחו יחד עם אחיהם ואדם נוסף לאחר שיצאו מפסטיבל בשעות המוקדמות של שבת. לפי הדיווחים בתקשורת המקמית הרביעייה נלקחה לבית המשמש כמקום מחבוא עבור הכנופייה בפורטו אספרדיאו, שממערב לבירה ברזיליה, שם עונו בידי כשבעה אנשים. "הקורבנות הוכנסו לחדר והוצאו אחד אחד לצורך עינויים", תיאר גורם במשטרה.

אחד הגברים, לא אחיהן, הצליח להימלט בקפיצה מעל קיר והזעיק את המשטרה לאותו בית - שם נמצאו גופותיהן של שתי האחיות, כששערן נתלש וללא חלק מאצבעותיהן - בעוד שאחיהם ששרד נלקח היישר לבית החולים. גם לו כרתו אצבע ואוזן והוא נמצא עם פצעי דקירה בעורפו. מהמשטרה נמסר כי היו סימנים לנשק חד ששימש לעינוי הנשים, מה שמצביע על כך שגם הן נדקרו.

התמונה בגללה נרצחו האחיות. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
התמונה בגללה נרצחו האחיות אלווס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שוטרים חוקרים כעת את המניע לחטיפה והרצח וההערכה היא שייתכן שהכל קשור לתמונה פשוטה שפורסמה ברשתות החברתיות. מפקד המשטרה הוגו רפאל אמר לאתר החדשות הברזילאי G1 כי חבר כנופיה כלוא הורה על רציחתן של ראייני ורית'אל לאחר שנודע לו על תנועת היד של הכנופייה היריבה "פרימיירו קומנדו דה קפיטל" שהופיעה בתמונה שפורסמה ב-8 בספטמבר וכבר אינה באוויר: "התיאוריה הראשונית שלנו היא שהמניע הוא התמונה הזאת. הם תפסו את הקורבנות במסיבה על שפת הנהר, חיפשו בטלפונים של הבנות ממש שם באירוע ואז לקחו אותן לבית. תוך כדי עינויים, הם התקשרו למשפחותיהם ודרשו תמורתן סכום של 100,000 ריאל ברזילאי (כ-68,670 שקלים)".

על פי החשד, חבר הכנופיה הכלוא, ששמו לא פורסם, העביר 3 שעות בשיחת וידאו כשהוא צופה בכל ארבעת הקורבנות עוברים עינויים קשים. "כל החשודים שנעצרו הודו במעשים. כל הזמן הזה הם היו בשיחת וידאו עם אסיר בכלא המרכזי של המדינה", אמר רפאל, "הם עינו אותם במשך כ-3 שעות והמשיכו לעשות כל מה שהאסיר הורה להם. הכל הוזמן מתוך כותלי הכלא".


עוד ב"אסור לפספס":
"ברבי הקוקאין" נעצרה אחרי שחשפה בטעות באינסטגרם את מאגר הסמים

בעלה של מלכת היופי חנק אותה למוות ואז ביתר את גופתה והכניס לבלנדר

sheen-shitof

עוד בוואלה

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקל

בשיתוף כללית

המועמדת למועצת העיר ראייני אלווס

מועמדת למועצת העיר פורטו אספרדיאו, ראייני אלווס בת ה-25, נחטפה יחד עם אחותה ואחיה ונרצחה באכזריות. Instagram, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מועמדת למועצת העיר פורטו אספרדיאו, ראייני אלווס בת ה-25, נחטפה יחד עם אחותה ואחיה ונרצחה באכזריות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Instagram

ואחותה המשפיענית רית'אל אלווס

רפאל מסר כי השוטרים החרימו טלפון סלולרי מאסיר בכלא והם מבצעים בו בדיקות. הוא הוסיף כי אין ראיות לכך שלראייני אלווס, אחותה, אחיה והגבר הנוסף היו קשרים עם קבוצות עבריינים כלשהן.

הרשויות עצרו עד כה עשרה חשודים, ביניהם חמישה קטינים. לפחות ארבעה מהחשודים נעצרו בבית מלון מספר שעות לאחר מעשי הרצח. חמשת המבוגרים צפויים להיות מואשמים בשמונה סעיפי אישום, כולל רצח, ניסיון רצח, חטיפת ילדים ושחיתות, לפי המידע שמסר רפאל. הם זוהו כרוזיבאלדו נסימנטו, לוקאס ג'סטיאנו, מייקון רודה ואנה קוסטה ויישארו במעצר עד המשפט. הקטינים, ששמותיהם לא הותרו לפרסום, יישארו במעצר למשך 45 ימים. במהלך הזמן הזה הרשויות יפעילו אמצעים חברתיים וחינוכיים כדי לקבוע את רמת המעורבות שלהם והאם יהיה עליהם לרצות תקופת מאסר בכלא.

המעצרים שנעשו לאחר רצח האחיות אלווס. Araputanga News, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
המעצרים שנעשו לאחר רצח האחיות אלווס/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Araputanga News
המעצרים שנעשו לאחר רצח האחיות אלווס. Araputanga News, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לפחות ארבעה מהחשודים נעצרו בבית מלון מספר שעות לאחר הרציחות/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, Araputanga News

רייאני הייתה חברת מועצה מטען מפלגת הרפובליקנים השמרנית החברתית בברזיל, בעוד שרית'אל התהדרה ב-87,600 עוקבים באינסטגרם. בת ה-25 התמודדה בבחירות האחרונות לרשויות המקומיות וחבריה הרפובליקנים מקווים ש"נסיבות הפשע האכזרי הזה יתבררו במהירות על ידי הרשויות".

"בעצב עצום ובצער עמוק אנו מודיעים על פטירתה של ידידתנו היקרה והמועמדת לתפקיד חברת המועצה רייאני ואחותה רית'אל", אמר ראש עיריית פורטו אספרדיאו, הרקוליס אלברטיני, בהצהרה מיחדת, "האובדן הטרגי הזה מותיר את כולנו כם כאב בל יעבור".

ראייני ואחותה הפעילו בנוסף גם קרקס מקומי - האחיות הגיעו ממשפחה שעבדה בקרקס, כשאבא שלהן הוא אמן קרקס וסבא שלהן מצד האבא היה ליצן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully