וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"חברה שלא תאבטח מידע תיחשף לסנקציות של מיליוני שקלים"

18.9.2024 / 14:12

עו"ד גלעד סממה, ראש הרשות להגנת הפרטיות: "התיקון החדש לחוק הגנת הפרטיות מעניק לאזרחים כלים נוספים לתבוע בגין פגיעה בפרטיותם. בנוסף לחשיפה של חברות לעיצומים כספיים משמעותיים מצד הרגולטור, הן עומדות בפני סיכון מוגבר לתביעות אזרחיות"

עורך דין גלעד סממה, ראש הרשות להגנת הפרטיות. עדו כהן,
עורך דין גלעד סממה, ראש הרשות להגנת הפרטיות/עדו כהן

את הדברים אמר עו"ד גלעד סממה, ראש הרשות להגנת הפרטיות במסגרת כנס שערכו משרד עורכי הדין פירון ופירמת פאהן קנה Grant Thornton בנושא ההשלכות של תיקון 13 לחוק הגנת הפרטיות, שאושר במליאת הכנסת לפני כחודש. התיקון החדש שנחשב למקיף ביותר שנערך בחוק מאז שנת 1996, מרחיב את כלי האכיפה וסמכויות הרשות להגנת הפרטיות בגין הפרות החוק בנוגע לשימוש במידע אישי ובגין אי עמידה בדרישות הדין בתחום אבטחת המידע. בין השינויים המרכזיים ניתן למצוא את האפשרות להטיל עיצומים כספיים משמעותיים, חובת מינוי ממונה הגנת פרטיות בחברות וצמצום חובת רישום מאגרי מידע דיגיטליים.

עו"ד סממה הדגיש: "חברות שלא ימנו את בעלי התפקידים הנדרשים לפי החוק, או שלא יאבטחו את המידע ויהיו חשופות לתקיפות סייבר, עלולות לעמוד בפני סנקציות כספיות של מיליוני שקלים. ארגונים שלא יעמדו בדרישות החוק יחשפו לקנסות גבוהים מאוד."

סממה הוסיף כי התיקון האריך את תקופת ההתיישנות על עבירות לפי חוק הגנת הפרטיות משנתיים לשבע שנים, מה שמקל על האזרח לפנות לבית המשפט. במילים אחרות, פתחנו את שערי בית המשפט לאנשים שפרטיותם נפגעה. "מעבר לעובדה שהחברות חשופות כיום לעיצומים כספיים משמעותיים מצד הרגולטור, הן גם חשופות יותר לתביעות אזרחיות. כל הפרה מפורסמת לציבור, מה שפוגע במוניטין של החברה שהפרה את התקנות, וגם פותח פתח לתביעות אזרחיות ללא הוכחת נזק. יש להעביר מסר ברור לחברות: המציאות השתנתה, והחוק החדש מעניק לרשות סמכויות רבות יותר, כולל אכיפה פלילית".

מימין חנן טויזר,   גלעד סממה, גפנית לגזיאל שבבו. עדו כהן,
מימין חנן טויזר, גלעד סממה, גפנית לגזיאל שבבו/עדו כהן

עו"ד גפנית לגזיאל שבבו, שותפה ומנהלת מחלקת הגנת הפרטיות במשרד פירון אמרה: "התיקון מצריך מכולנו לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע לדיני הגנת הפרטיות, בפרט בשים לב לשינויים הטכנולוגיים ולאתגרים שמציבה הסביבה הדיגיטלית כיום. חברות וארגונים שינהלו את סיכוניהם ביחס לחקיקה באופן אסטרטגי, צפויים ליהנות ממספר יתרונות משמעותיים: עמידה בהוראות רגולציה והפחתת סיכון לסנקציות; הגברת האמון של נושאי המידע, דבר שיתרום לשיפור הקשרים הפנימיים והחיצוניים; שיפור האמון מול צדדים שלישיים והפיכת המידע לנכס אסטרטגי, כלומר, ניהול סיכונים נכון יבטיח שהמידע יהפוך לנכס יקר ערך ולא לנטל, מה שיתרום לעליית שווי החברה ויגביר את האמון של משקיעים ורוכשים פוטנציאליים".

רו"ח חנן טויזר, שותף ומנהל מחלקת מערכות מידע וסייבר בפאהן קנה ניהול בקרה, הדגיש: "התיקון מציב אתגר כלכלי וטכנולוגי משמעותי בפני המשק הישראלי. העיצומים הכספיים החדשים, לצד הסיכון המוגבר לתביעות אזרחיות, מחייבים חברות לשקול מחדש את אסטרטגיית ניהול המידע שלהן. יחד עם זאת, התיקון לחוק מציב גם הזדמנות לחברות לחזק את מעמדן בשוק הגלובלי כמובילות בתחום הגנת המידע. התאמה מהירה לדרישות החדשות תהיה קריטית להצלחה עסקית בעידן הדיגיטלי ותסייע בחיזוק החוסן מפני איומי סייבר ודליפות מידע".

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully