וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המיזם האזרחי המקיף ביותר מסוגו לתיעוד עדויות שורדי ה-7 באוקטובר

עודכן לאחרונה: 18.9.2024 / 15:29

מיזם "עדות 710" משיק לרגל ציון יום השנה למתקפת הטרור הרצחנית, סדרת יוזמות הכוללות פלטפורמה מקוונת שתאפשר לכל קהילה ואדם לאצור טקס זיכרון מותאם אישית על בסיס עדויות הוידאו וחומרים נלווים, לצד מגוון פעילויות נוספות בארץ ובעולם

שנה חלפה מאז מתקפת הטרור הנוראה שזעזעה את ישראל ב-7 באוקטובר 2023. מתוך הכאב והאובדן צמח מיזם "עדות 710", פרויקט לאומי ייחודי ומרגש שמטרתו לתעד ולשמר את זיכרון האירועים הקשים מנקודת מבטם של השורדים והנפגעים. המיזם, שהוקם יומיים בלבד לאחר המתקפה, הפך לארכיון הדיגיטלי הגדול ביותר מסוגו בישראל, ובו למעלה מ-1,200 עדויות מצולמות בסיוע יותר מ-400 מתנדבים בסטנדרטים המקצועיים והאתיים הגבוהים ביותר. מאות מהעדויות הללו כבר זמינות לציבור הרחב באתר המיזם וביוטיוב, ומאות נוספות צפויות להצטרף אליהן בקרוב, כולל תרגומים לשפות שונות.

המיזם, המנוהל כולו על ידי מתנדבים, נועד להבטיח שהזיכרון הקולקטיבי של האירועים הקשים יישמר לדורות הבאים. הארכיון הדיגיטלי החדשני מאפשר שימור של כל עדות ופרט, ויהווה בסיס למחקר היסטורי, יצירה תרבותית וחינוכית, ותהליכי ריפוי אישיים וקולקטיביים.

"ה-7 באוקטובר ייזכר לדיראון עולם כאירוע הקשה ביותר בתולדות מדינת ישראל", אומרים מייסדי המיזם. "מטרתנו היא בניית ארכיון לאומי מגוון הכולל את כל העדויות שניתן לאסוף. המיזם בעבודה כבר שנה, ולפנינו ניצבת עוד דרך ארוכה על מנת להביא להבנה מקיפה של האירועים והשפעתם על החברה בישראל".

כמו כן, מציע המיזם פעילויות נוספות ובכללן השתתפות במיזם "סלון עוטף" בהשתתפות אנשי עדות וניצולים שמסרו את עדותם כחלק מהמיזם. מוזיאון הטבע ע"ש שטיינהרדט יארח ביום השנה לאסון את המיזם במטרה לאפשר לציבור לזכור ולהתייחד עם הזיכרונות והסיפורים מאותו יום. הציבור מוזמן להיכנס לאודיטוריום לצפות בלקט מהעדויות שנאספו ושיוקרנו ברצף, כאשר הכניסה בחינם על בסיס מקום פנוי.

עוד מוצעות מגוון הרצאות לארגונים וקהילות, שילוב העדויות במערכת החינוך ואירועים מיוחדים בלונדון, ארה"ב ובפסטיבל הסרטים בחיפה. המיזם קורא לניצולים נוספים לבוא ולתת את עדותם, מתוך ראיית החשיבות שבשיתוף עבור תהליך ההתמודדות. "אנו שואפים ליצור מרחב בטוח ותומך, שתורם לעיבוד הכאב והתמודדות עם האימה שנחוותה", אומרים המייסדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בין השותפים הבולטים ניתן למצוא את האוניברסיטה העברית בירושלים, ארכיון פורטנוף באוניברסיטת YALE שסייע בליווי וייעוץ, המרכז האקדמי לחינוך וחברה אורנים, הספרייה הלאומית של ישראל, עמותת יוצאי 8200, הגראז', מרכז החדשנות של מיקרוסופט בישראל, פסטיבלי קולנוע, ארגון העיתונאים והעיתונאיות שהעניק את כספי הפרס ע"ש רחל ואורי אבנרי למיזם, יד טבנקין ויד יערי, משרד התפוצות ומספר חברות טכנולוגיה המסייעות בהקמת תשתית כמו Wix, Monday, Oona, ורביט, פריוריטי, מאסטרדם ועוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully