וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייפון 16 פרו מקס: לא חידושים מהפכניים, אבל ביצוע מושלם

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 12:41

אפל שוב מוכיחה שהיא לא ממהרת לקפוץ על כל טרנד חולף, אלא לוקחת את הזמן כדי ליישם טכנולוגיות בצורה מושלמת. האייפון 16 פרו מקס הוא דוגמה מצוינת לכך - מכשיר שמציע חוויה מדהימה, גם אם לא כל החידושים פורצי דרך | סקירה

אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

הביקורת על אפל בשנים האחרונות הייתה צורבת: איפה החדשנות? איפה הקסם שפעם אפיין את החברה? נכון, האייפון 16 פרו מקס מציג חידושים מבורכים כמו כפתור מצלמה פיזי ויכולות AI מתקדמות, אבל יש שיגידו שזה לא מספיק. שזו עוד "שנת S" - שנה של שיפורים קטנים ולא מהפכה של ממש.

ההיסטוריה של אפל רצופה בדוגמאות לטכנולוגיות שאומצו באיחור. ווידג'טים ואפשרות לסידור אפליקציות חופשי במסך הבית, חיבור USB-C, מסכים עם קצב רענון גבוה - כל אלו הופיעו באייפונים שנים אחרי שהופיעו במכשירי אנדרואיד. אך במקום לראות בכך חיסרון, אני רואה בכך יתרון. אפל לא ממהרת לקפוץ על כל טרנד חולף. היא לוקחת את הזמן שלה, בוחנת את הטכנולוגיות החדשות, ולעתים קרובות מוצאת דרך ליישם אותן בצורה טובה יותר, שלמה יותר.

והאייפון 16 פרו מקס הוא דוגמה מושלמת לכך. הוא מוכיח שאפל יודעת לאמץ חידושים באיחור - אבל בצורה הטובה ביותר. לקחנו את המכשיר לבדיקה, שנמסר על ידי רשת דינמיקה, וחזרנו עם מסקנות.

אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב

במבט ראשון, קשה להבחין בהבדל כלשהו בין האייפון 16 פרו מקס לאייפון 15 פרו מקס. העיצוב הכללי נותר דומה, עם גב זכוכית ומסגרת טיטניום בעלת חיתוך חד. עם זאת, השנה אפל הגדילה את המסך בדגם המקס ל-6.9 אינץ' מרשימים, לעומת 6.7 אינץ' בדור הקודם. הגדלת המסך הושגה על ידי צמצום השוליים מסביב, ולא על ידי הגדלת המכשיר עצמו, מה שאומר שלא תוכלו לשמור את הכיסויים הישנים שלכם אם אתם משדרגים מהדור הקודם. למרות זאת, המשקל עלה מעט ל-227 גרם, לעומת 221 גרם בדור הקודם, אך העובי נשאר זהה.

ובכל זאת, אי אפשר להתעלם מהתחושה שהעיצוב של האייפון, למרות היותו אלגנטי ומוקפד, מתחיל להרגיש מעט מוכר מדי. אם בעבר מערך הצילום המוגדל היה סימן ההיכר של אייפון חדש, הרי שכיום, אפילו אני, חובב אפל ומבקר טכנולוגיה ותיק, מתקשה להבדיל בין דגמי האייפון של שלוש השנים האחרונות. והאמת היא, שגם המתחרים לא ממש עוזרים - הפיקסל 9 פרו והגלקסי S24 אולטרה של סמסונג אימצו באופן מסוים את האסתטיקה המינימליסטית של אפל. ואולי הגיע הזמן שאפל תחדש ותציג עיצוב חדש ונועז, גם אם זה אומר ששוב ינסו להעתיק אותה. הרי, חדשנות תמיד הייתה חלק מה-DNA של אפל, והגיע הזמן שהיא תזכיר לכולם מי המובילה האמיתית בתחום.

sheen-shitof

עוד בוואלה

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
שנה אפל הגדילה את המסך בדגם המקס ל-6.9 אינץ'/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

תתחדשו: כפתור צילום חדש

אפל הציגה חידוש משמעותי בסדרת האייפון 16 עם ה-"Camera Control" החדש, כפתור ייעודי שנועד לשפר את חוויית הצילום. במהותו, הכפתור החדש מביא גישה מאוד "אפלית" לתכונה שקיימת אפילו בטלפונים מלפני 20 שנה, עוד מימי נוקיה.

אבל מה בעצם החידוש העיקרי? במקום להתעסק באפליקציית המצלמה, הכפתור מאפשר שליטה מהירה ונוחה על פעולות הצילום השונות. לדוגמה, אפשר לזום פנימה והחוצה בהחלקה שמאלה וימינה, למקד באובייקט בלחיצה קלה ולהפעיל הקלטת וידאו בלחיצה חזקה יותר. בנוסף, החיישן מאפשר החלקה לכוונון פרמטרים כמו חשיפה, רמות זום וגוון, ולחיצה למחצה עדיין משמשת לבחירת אפשרויות או ליציאה מתפריטים בתוך הממשק החדש של ה-Camera Control. למעשה, אפל הצליחה איפה שאחרות פספסו - והביאה כפתור צילום חדש שמרגיש נוח ויעיל, ופותח דלת לאפשרויות חדשות בצילום בסמארטפון.

כפתור הצילום באייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כפתור הצילום באייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

אמנם, המרחק שלו מבסיס הטלפון דורש הסתגלות קלה, במיוחד עבור בעלי ידיים קטנות או בזמן צילום לאורך, אבל בסך הכל, התפעול שלו ממש קליל גם ביד אחת. מצאתי שזה נוח במיוחד כשמצלמים לרוחב, וגם בצילום לאורך זה לא בעיה אחרי שמתרגלים. יחד עם זאת, לפעמים, במצבים מסוימים, כמו בזמן צילום תמונה קבוצתית או כשרוצים יציבות מקסימלית, עדיין עדיף להשתמש בשתי ידיים. ואם דאגתם, מיקום הכפתור בפינה הימנית למטה מונע לחיצות בשוגג.

לבסוף, חשוב לציין שכדי לנצל את הכפתור החדש, תצטרכו כיסוי עם חיתוך מיוחד או שכבה מוליכה שיאפשרו אינטראקציה עם הכפתור. אפל כמובן מציעה מגוון כיסויים תואמים, וכך גם חברות צד שלישי.

כפתור הצילום באייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
המרחק שלו מבסיס הטלפון דורש הסתגלות קלה, במיוחד עבור בעלי ידיים קטנות או בזמן צילום לאורך/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

צילום

השנה, אפל בחרה לשמור על רוב מערך הצילום ללא שינוי מהדור הקודם, עם חיישן ראשי ברזולוציה של 48 מגה-פיקסל ומפתח צמצם f/1.8. זה לא בהכרח דבר רע - המצלמה של האייפון 15 פרו מקס הייתה מצוינת, והאייפון 16 פרו מקס ממשיך את המסורת הזו. אבל ההפתעה האמיתית היא מצלמת הזווית הרחבה החדשה, שגם היא מצוידת בחיישן 48 מגה-פיקסל. זה שדרוג משמעותי לעומת הדור הקודם, והתוצאות בהחלט ניכרות. התמונות חדות יותר, ועם פחות עיוותים בצדדים. גם הביצועים בתאורה נמוכה השתפרו פלאים.

לצפייה בתמונות שצולמו עם האייפון 16 פרו מקס באיכות מלאה - לחצו כאן

צילום עם האייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
אייפון 16 פרו מקס: צילום עם זום אופטי פי 5. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 16 פרו מקס: צילום עם זום אופטי פי 5/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום תקריב עם האייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום תקריב עם האייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום עם האייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן
צילום לילה עם האייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
צילום עם האייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ואם המספרים לא מדברים אליכם, יש עוד כמה שדרוגים במצלמה של האייפון 16 פרו ששווה להתעכב עליהם. אפל הציגה את מה שהיא מכנה "מצלמת Fusion 48 מגה-פיקסל", שמשלבת תמונה משני החיישנים כדי ליצור תמונה אחת מפורטת ומרשימה (טכנולוגיה שקיימת במכשירי אנדרואיד כבר כמה שנים). אבל גולת הכותרת היא מהירות הצילום המדהימה, שאפל מתארת כ"אפס השהיית תריס". במילים אחרות, המצלמה מצלמת את הרגע המדויק שבו אתם לוחצים על הכפתור, בלי שום עיכוב. זה שינוי משמעותי לעומת מצלמות ישנות יותר, שבהן היה צריך לצלם קצת לפני כדי לפצות על העיכוב הקל.

ומה קורה בפועל? המצלמה באייפון 16 פרו מקס היא מהטובות ביותר - ואולי אף הטובה ביותר - שמצלמות מובייל יכולות להציע כיום. התמונות פשוט זורחות על המסך המצוין של האייפון, מלאות חיים, חדות ומפורטות להפליא, בין אם צולמו בתאורה אידיאלית או בתנאי תאורה מאתגרים. אפילו צילומי תקריב, שבעבר היו נקודת תורפה של סמארטפונים רבים, הפכו לקלים ומהנים בזכות המיקוד המהיר והמדויק.

אפילו כשמעבירים את התמונות למחשב ופותחים אותן על מסך גדול, הפירוט והחדות שלהן ממשיכים להדהים. כל עלה, כל טיפת מים, כל שערה - הכל נראה חד וברור להפליא. אפל הוסיפה גם כמה סגנונות חדשים (פילטרים) שמאפשרים לשחק עם האווירה של התמונה, וניתן לכוונן את הגוונים, הניגודות והחמימות של כל תמונה בעזרת משטח המגע הייעודי.

למעשה ניכר שאפל השקיעה מחשבה רבה בטכנולוגיית עיבוד התמונה, והתוצאות מדברות בעד עצמן. ונכון, למרות שההבדלים בין התמונות שצולמו באייפון 15 פרו מקס לבין אלו שצולמו באייפון 16 פרו מקס לא תמיד קופצים לעין במבט ראשון, בהשוואה מדוקדקת ניתן להבחין בשיפורים עדינים אך משמעותיים. התמונות החדשות חדות יותר והצבעים מעט עשירים יותר.

בגזרת הווידאו, אפל הוסיפה (לראשונה) תמיכה בווידאו 4K ב-120 fps ב-Dolby Vision. הצלחתי לצלם כמה סרטונים מדהימים של החתולים שלי, והאיכות הייתה פשוט מדהימה. הצבעים היו עשירים וחיים, והתנועה הייתה חלקה להפליא, אפילו בהילוך איטי.

iOS 18 ללא בינה מלאכותית

השנה, אפל יצרה בלבול רב לגבי אילו תכונות חדשות יהיו זמינות באילו מכשירי אייפון. תכונות מרכזיות כמו Apple Intelligence, כלי כתיבה משופרים ו-Siri החדשה לא יהיו זמינות עד אוקטובר, וגם אז רק במכשירי אייפון 15 פרו ומעלה. בנוסף, תכונות אחרות שהוכרזו ב-WWDC, כמו Genmoji (יצירת אימוג'י בבינה מלאכותית), עדיין לא זמינות אפילו בגרסת הבטא של iOS 18.1. כרגע, גרסה iOS 18 מגיעה עם כמה שיפורים קלים ועיצוביים במסכי הבית ומרכז הבקרה.

למרות הבלבול סביב התכונות החדשות, עדיין נהניתי מהזמן שלי עם iOS 18 (שכבר התקנתי קודם לכן על האייפון 15 פרו מקס שלי) גם ללא Apple Intelligence. מערכת ההפעלה רצה בצורה חלקה ומהירה, וכמה מהשינויים הבולטים ב-iOS 18 כוללים את מרכז הבקרה שעוצב מחדש, שלקח קצת זמן להתרגל אליו, מסך בית שמאפשר לסדר אפליקציות בצורה חופשית, וגלריה ("תמונות") שקיבלה עיצוב חדש מהיסוד. למעשה, משתמשי אייפון ותיקים ירגישו עדיין בבית, גם ללא יכולות הבינה המלאכותית - וזה בסדר. אפל הבטיחה לנו חוויה מהפכנית עם iOS 18, אבל נצטרך לחכות קצת יותר כדי לראות אם היא תעמוד בהבטחה.

אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
כרגע, גרסה iOS 18 מגיעה עם כמה שיפורים קלים ועיצוביים במסכי הבית ומרכז הבקרה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ביצועים

מתחת למכסה המנוע, האייפון 16 פרו מקס מצויד בשבב Apple A18 Pro החדש, שאפל טוענת שהוא מהיר יותר בכ-20% מה-A17 Pro. כרגיל עם אייפונים, הנתונים הללו לגבי הביצועים מבטיחים בעיקר מרווח נשימה ואורך חיים בכל הקשור לעדכוני תוכנה עתידיים - האייפון 15 פרו מקס שלי לא מרגיש איטי, וה-16 פרו לא מרגיש מהיר יותר באופן דרמטי.

החוויה השלמה והזורמת במיוחד, כמצופה ממכשיר דגל, נובעת גם בזכות הסינרגיה המושלמת בין מערכת ההפעלה iOS למעבד החדש של אפל. למרות ש-8 ג'יגה-בייט של זיכרון עבודה עשויים להיראות מעט בעולם של מכשירים עם מספרים מפוצצים, אפל מוכיחה שוב שאופטימיזציה מעולה חשובה לא פחות מכוח גולמי. האייפון 16 פרו מקס הוא דוגמה חיה לכך, ומספק חוויה חלקה ומהירה גם עם כמות זיכרון עבודה שלכאורה אינה מהגבוהות בשוק.

אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
מתחת למכסה המנוע, האייפון 16 פרו מקס מצויד בשבב Apple A18 Pro החדש/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

סוללה

אפל הגדילה את הסוללה באייפון 16 פרו מקס מ-4441 מיליאמפר שעה, ל-4685 מיליאמפר-שעה, אך קשה להבין עד כמה זה מורגש. המכשיר שקיבלנו לסקירה החזיק בקלות יום עבודה שלם - התחלנו ב-9 בבוקר עם 100% ובשעות הערב, אחרי שימוש אינטנסיבי שכלל אינסטגרם, וואטסאפ וצילום - הגענו ל-25%. זה בהחלט מרשים, במיוחד בהשוואה לאייפון 15 פרו מקס שלי, שדורש טעינה כבר בחצי השני של היום.

עם זאת, חשוב לזכור שקשה לבחון את הסוללה לעומק בחודשים הראשונים של השימוש. גם באייפון 15 פרו מקס שלי, בהתחלה, קיבלתי כמעט יום של שימוש, וכרגע בריאות הסוללה היא על 94% ורוב הזמן אני מחובר למטען כבר בחצי השני של היום.

אייפון 16 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אפל הגדילה את הסוללה באייפון 16 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה

אייפון 16 פרו מקס הוא ללא ספק יצירת מופת של הנדסה ועיצוב. הוא משלב בהצלחה חידושים מרשימים עם שמירה על המוכר והאהוב. המכשיר מהיר, חזק, מצויד במצלמה מעולה ומסך מרהיב, וכולל כמה תוספות מעניינות כמו כפתור הצילום החדש. אפל, הידועה בגישתה השקולה לחדשנות, שוב מוכיחה שהיא לא ממהרת להוציא תכונות חדשות לשוק לפני שהן מושלמות. התוצאה היא מכשיר שמציע חוויה מעולה למשתמשים שמוכנים לשלם את המחיר.

עם זאת, האם הוא מצדיק את תג המחיר הגבוה? אם אתם כבר מתהלכים עם אייפון 15 פרו ומעלה, אולי כדאי לחכות קצת. השיפורים במצלמה ובמסך נחמדים, אבל לא מספיק דרמטיים כדי להצדיק את ההוצאה הגדולה. אבל אם האייפון הנוכחי שלכם כבר מתחיל להראות סימני גיל, ואתם רוצים את כל הפינוקים האחרונים, כולל יכולות הבינה המלאכותית המסקרנות, אייפון 16 פרו מקס הוא כנראה החבר החדש הכי טוב שתוכלו לבקש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully