וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערך הסייבר הלאומי: איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי הודעות ה-SMS הזדוניות

עודכן לאחרונה: 19.9.2024 / 19:05

מערך הסייבר הלאומי חשף כי איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי מתקפת מסרונים מזויפים, שניסו לזרוע בהלה בציבור הישראלי. עוד נמסר: "ההפצה נעשתה באמצעות פריצה ללקוח לגיטימי"

אחת מההודעות שקיבלו הלילה אזרחים. צילום מסך, אתר רשמי
אחת מההודעות שקיבלו הלילה אזרחים/אתר רשמי, צילום מסך

בתום חקירת אירוע המסרונים המתחזים לפיקוד העורף שנשלחו לאזרחים הלילה (חמישי), מעדכן מערך הסייבר הלאומי כי איראן וחיזבאללה עומדות מאחורי האירוע. מהחקירה עלה כי במהלך הלילה נשלחו כ-5 מיליון מסרונים בשלושה נוסחי הודעות, המהוות ניסיון זול ולא מתוחכם לעורר בהלה בציבור. ההודעות הכילו קישורים שהוסרו והפכו לא פעילים תוך זמן קצר. בנוסף, במוקד מערך הסייבר הלאומי 119 התקבלו כ-500 דיווחים בנושא. 

מהבדיקות הראשוניות של מערך הסייבר הלאומי ומשרד התקשורת עולה כי ההפצה נעשתה באמצעות פריצה ללקוח לגיטימי של אחת מהחברות המעניקה שירות הפצת מסרונים מסחרי שבאמצעותו שלחו את ההודעות. 

מערך הסייבר הלאומי מזכיר את כללי ההגנה להודעות פישינג והפחדה: בתקופה זו במיוחד, מומלץ לגלות עירנות מוגברת להודעות חשודות;  לבדוק קישורים שנראים לא רשמיים ולא ללחוץ עליהם; לחסום את המספר שממנו התקבלה ההודעה; ולדווח למערך בחיוג ישיר 119.   אם יש ספק - בידקו ישירות בערוצים מוכרים ורשמיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully