וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת העסקה הגדולה בהיסטוריה? קוואלקום בוחנת רכישה של אינטל

עודכן לאחרונה: 20.9.2024 / 23:39

אינטל על הכוונת: קוואלקום שוקלת לרכוש את ענקית השבבים הוותיקה, כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל. אם העסקה תצא לפועל, היא תהיה אחת הרכישות הגדולות ביותר בתולדות עולם הטכנולוגיה, ותסמל את שקיעתה של אינטל

אינטל. ShutterStock
בהתרסקות: אינטל/ShutterStock

ענקית השבבים אינטל עשויה להימכר למתחרה קוואלקום, כך דווח הערב (שישי) בוול סטריט ג'ורנל. קוואלקום פנתה לאינטל כדי לבחון את האפשרות לרכישה, מהלך שיהווה טלטלה משמעותית בתעשיית השבבים העולמית. מניית אינטל זינקה ב-3.4% לאחר הדיווח, כאשר שווי השוק של החברה עמד הבוקר על 87 מיליארד דולר. אם הרכישה תצא לפועל, היא תהיה אחת מהרכישות הטכנולוגיות הגדולות ביותר בהיסטוריה.

קוואלקום. ShutterStock
קוואלקום: בדרך לרכוש את אינטל?/ShutterStock

קוואלקום, אשר חזרה השנה לשוק מעבדי המחשבים, תזכה בהישג חסר תקדים אם העסקה תצא לפועל. אינטל, לעומת זאת, נמצאת בשפל חסר תקדים, עם קיצוצים משמעותיים בכוח האדם, הפסדים כספיים כבדים, ואפילו ספין-אוף של עסקי ייצור השבבים שלה.

בעיותיה של אינטל נובעות לא רק מהפסדים כספיים, אלא גם מהנהגה כושלת. החברה אינה שחקנית משמעותית בשוק השבבים לשרתי בינה מלאכותית, ומאמציה לייצר כרטיסי מסך משלה לא הצליחו להרשים. אפילו בשוק המחשבים הניידים, אינטל נאלצה לשנות את האסטרטגיה שלה פעמיים כדי להתמודד עם האיום הגובר מצד קוואלקום, AMD ואפל.

העסקה, אם תצא לפועל, תהווה טלטלה אדירה בשוק השבבים העולמי. קוואלקום תזכה בעמדת כוח חסרת תקדים, בעוד שאינטל תיאלץ להתמודד עם ההשלכות של שנים של החלטות שגויות. האם אינטל תצליח להתאושש מהמשבר הנוכחי, או שמא העסקה עם קוואלקום תסמן את סופה של ענקית השבבים? ימים יגידו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully