וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדול יותר, דק יותר, חכם יותר: האפל ווטש 10 הוא מה שחיכינו לו

עודכן לאחרונה: 3.10.2024 / 11:26

אבולוציה, לא רבולוציה: אפל ווטש סדרה 10 הוא לא המצאה מחדש של הגלגל, אלא שכלול מדויק של נוסחה מנצחת. השינויים העיצוביים העדינים והשיפורים הטכנולוגיים (סוללה!) הופכים אותו לבחירה המושלמת עבור מי שמחפש את השעון החכם הטוב ביותר בשוק | סקירה

אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
בדקנו: אפל ווטש דור 10/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עשור חלף מאז שאפל הציגה לעולם את השעון החכם הראשון שלה, מוצר שבתחילה עורר יותר שאלות מאשר התלהבות. "מי צריך את זה בכלל?", תהינו כולנו, עיתונאים וחובבי טכנולוגיה כאחד. כיום, אפל שולטת בשוק השעונים החכמים ביד רמה, אך האמת המרה היא שזהו אחד המוצרים הבודדים של החברה שכמעט ולא חוו שינוי משמעותי לאורך השנים. אני עצמי עונד את השעון של אפל מאז הדור החמישי, שהושק אי שם בשנת 2019. לאורך השנים, לא הייתה לי סיבה אמיתית לשדרג - דילגתי על הדור השישי והשביעי, וחזרתי למעגל השדרוגים רק עם הדור השמיני, ומאוחר יותר עם הדור התשיעי.

ולמי ששכח, סדרת המוצרים הראשונה של אפל בעידן שאחרי סטיב ג'ובס, התחילה את דרכה כמוצר משעמם. אך עם השנים, הוא התפתח והפך לקטגוריה חדשה לגמרי, ששמה דגש על בריאות ובטיחות. תכונות כמו א.ק.ג ומד דופק, שפעם נחשבו למדע בדיוני, הפכו לחלק בלתי נפרד מהשעון, ואפל אף מתגאה באירועים שלה על איך השעון הציל חיים.

באירוניה מסוימת, דווקא באירוע ההכרזה האחרון, האפל ווטש כמעט ונבלע ברקע ההכרזה על סדרת האייפון 16, למרות שזו הפעם הראשונה מזה בערך חמש שנים שהוא עובר שינוי עיצובי. מה הופך את הדור העשירי לכל כך מיוחד? קיבלנו אותו לסקירה מעמיקה מרשת פרטנר, וגילינו שהשינויים לא מסתכמים רק במראה החיצוני.

אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דווקא באירוע ההכרזה האחרון, האפל ווטש כמעט ונבלע ברקע ההכרזה על סדרת האייפון 16/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

עיצוב - אבולוציה מתבקשת

אפל אמנם הכריזה על סדרה 10 כעל השינוי העיצובי המשמעותי ביותר מזה שנים, אך בפועל מדובר יותר באבולוציה עיצובית מאשר במהפכה. שלא כמו המעבר הדרמטי בין האייפון X (דור עשירי) לאייפון 8, השינויים בסדרה 10 הם עדינים ומתגלים רק בהשוואה ישירה לדגם הקודם: מסך מעט גדול יותר, גוף דק וקל יותר, וגימור מלוטש יותר. ואל תטעו, סדרה 10 היא עדיין אותו אפל ווטש אייקוני, אך מעודן ואלגנטי יותר.

בפועל, כמשתמש ותיק של דגם ה-41 מ"מ, המעבר ל-42 מ"מ החדש מורגש, אך לא בצורה מוגזמת. ונכון, מסכים גדולים יותר בדרך כלל גורמים לשעון להיות פחות נוח, אבל לפעמים זה פשוט שווה את זה. למעשה, השינויים האלה אפילו משפרים את חוויית השימוש: המסך הגדול יותר מאפשר צפייה נוחה יותר בתוכן, המשקל הקל יותר הופך את השעון לנוח יותר לענידה לאורך זמן, ושטח התצוגה מציג יותר תוכן ומקל על השימוש באפליקציות השונות, כולל הקלדה (במקלדת שעד כה הייתה די זעירה).

ואם נדבר לרגע מספרים, אפל הצליחה להפחית את המשקל באופן משמעותי, מה שמוסיף לתחושה האוורירית. דגם 42 מ"מ עם קישוריות סלולרית שוקל כעת 29.3 גרם בלבד, כ-9% פחות מדגם 41 מ"מ של סדרה 9. אפילו דגם 46 מ"מ, עם 35.3 גרם, קל יותר בכמעט 10% מדגם 45 מ"מ של הדור הקודם.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
דק יותר: אפל הצליחה להפחית את המשקל באופן משמעותי, מה שמוסיף לתחושה האוורירית/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ועוד פרט מעניין במיוחד: עם דגם ה-46 מ"מ, אפל עושה קסמים של ממש. התצוגה בדגם הזה גדולה יותר מהתצוגה באפל ווטש אולטרה 2, שמגיע בגודל 49 מ"מ! איך זה אפשרי? בזכות גיאומטריה חכמה וקצת קסם אפלי. מארז השעון בעל קצוות מעוקלים והתצוגה "נשפכת" במורד הצדדים, מה שמאפשר ניצול מקסימלי של השטח. לעומת זאת, לאולטרה 2 יש תצוגה שטוחה ומארז טיטניום עבה יותר, שתופס יותר מקום יקר.

אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אל תטעו, סדרה 10 היא עדיין אותו אפל ווטש אייקוני, אך מעודן ואלגנטי יותר./וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

חיי סוללה

אוקיי, בואו נדבר על הפיל שבחדר - חיי הסוללה. בדרך כלל, שעון גדול יותר פירושו גם חיי סוללה ארוכים יותר, נכון? אז זהו, שלא במקרה הזה. אפל הצליחה לשמור על חיי סוללה דומים לדורות הקודמים, ואף לשפר את מהירות הטעינה באופן משמעותי, בזכות סליל טעינה גדול יותר בגב המתכתי של השעון.

וכאן מגיע החלק המרשים באמת: טעינה מ-0 ל-80 אחוז תוך 30 דקות בלבד. 15 דקות טעינה יספיקו ל-8 שעות שימוש, ו-8 דקות בלבד יספיקו ל-8 שעות של מעקב שינה. השיפור במהירות הטעינה הוא לא פחות מקיצוני, ובשילוב עם העיצוב הנוח יותר, הוא הופך את האפל ווטש לאופציה אטרקטיבית בהרבה למעקב שינה.

נכון, אפל לא שיפרה את חיי הסוללה של 18 שעות כבר 10 שנים, וזה בהחלט יכול לעורר תמיהה ואף אכזבה. אבל עם טעינה כל כך מהירה, אפשר לומר שזה לא מאוד משנה. במשך שבוע שלם, לא קיבלתי אפילו התראה אחת על סוללה חלשה, וסיימתי יום עבודה (9 שעות) עם כ-50 אחוזי סוללה.

אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
15 דקות טעינה יספיקו ל-8 שעות שימוש/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

זיהוי דום נשימה בשינה

מעבר לעיצוב ולביצועים, אפל כמובן שמה דגש משמעותי על נושא הבריאות עם כל דור חדש של השעון. הפעם, האפל ווטש 10 מציג פיצ'ר חדש ומסקרן - ניטור דום נשימה בשינה. אמנם, אצטרך להמתין עם הערכת הפיצ'ר החדש, שכן הוא דורש איסוף נתונים מלפחות 30 לילות של שינה לפני שיוכל לספק תובנות משמעותיות. עם זאת, חשוב לציין שהשעון לא יאבחן דום נשימה באופן מוחלט, אלא יספק לנו התראות על אפשרות של דום נשימה, וימליץ לגשת לאבחון רפואי.

לדברי אפל, היא מקווה שהנתונים יספקו איתות חשוב שיעודד משתמשים לפנות לרופא מומחה ולבצע בדיקת שינה מסורתית ומדויקת יותר. והפוטנציאל הטמון בפיצ'ר הזה הוא עצום ועשוי לסייע באיתור מוקדם של דום נשימה בקרב אנשים שלא היו מודעים כלל לבעיה.

אפל ווטש 10. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
האפל ווטש 10 מציג פיצ'ר חדש ומסקרן – ניטור דום נשימה בשינה/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

ניגון של מוזיקה ללא אוזניות

משתמשי אפל ווטש ותיקים בוודאי זוכרים את השאלה המנקרת: אם אפשר לדבר דרך השעון, למה אי אפשר להשמיע דרכו מוזיקה? ובכן, עם סדרה 10, אפל סוף סוף נענתה לבקשת הקהל. בזכות שדרוג קטן ברמקול, כעת ניתן להשמיע פודקאסטים ומוזיקה ישירות מהשעון, ללא צורך באוזניות. הפיצ'ר זמין גם באפל ווטש אולטרה 2 עם watchOS 11.

האם מדובר בפיצ'ר מהפכני? לא. האם הוא שימושי? בהחלט. אני מצאתי את זה שימושי בעיקר בזמן שטיפת כלים או קיפול כביסה. חשוב לציין שהווליום ברמקול לא גבוה במיוחד בלשון המעטה, כך שהוא מתאים יותר להאזנה בסביבה שקטה. ובכל זאת, מדובר בתוספת קטנה וחביבה. אהבתי.

אפל ווטש 10 ואיירפודס 4. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
ניתן להשמיע פודקאסטים ומוזיקה ישירות מהשעון, ללא צורך באוזניות/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

בשורה התחתונה: האם לשדרג?

אפל ווטש 10, שנמכר ברשת פרטנר במחיר של 1,999 שקלים (גרסת GPS), הוא ללא ספק קפיצת מדרגה משמעותית ביחס לדגמים קודמים, אפילו ביחס לסדרה 5. יש שיגידו שהוא גרסה "רזה" של דגם האולטרה, ואם אתם עדיין מסתובבים עם סדרה 5 שקניתם , הגיע הזמן לפנק את עצמכם בשדרוג.

אבל רגע לפני שאתם רצים לחנות, בואו נדבר תכל'ס. האם השדרוג באמת הכרחי? מצד אחד, הוא מציע שיפורים מורגשים בעיצוב. מצד שני, התחושה היא שכבר ראיתי את השעון הזה בעבר. עם ה-watchOS 11 שמציע פיצ'רים דומים לסדרה 9 ולאולטרה 2, קשה לי להמליץ על שדרוג למי שכבר עונד דגם חדש יחסית.

מנגד, אם אתם מגיעים מסדרה 6 או 7 או דגם ישן יותר, השדרוג נראה הגיוני יותר וייתכן שתבחינו בהבדל מהרבה מאוד סיבות כמו שיפור בביצועים, בפיצ'רים, בגודל המסך ובחיי הסוללה.

השעון נמסר לסקירה מפרטנר, המציעה את שירות התיקונים Private Care לכלל הלקוחות. השירות כולל מסלול 'פלטינום' ייחודי למכשירי דגל, הכולל תיקון שבר מסך/גב מכשיר ותיקון מגוון נזקים ללא עלות נוספת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully