וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסרט שובר הקופות שצולם כולו עם אייפון 15 פרו מקס

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 11:40

דני בויל חוזר לביים את "28 Years Later", סרט ההמשך המצופה לסרטי הזומבים המצליחים, והפעם עם טוויסט טכנולוגי - הסרט יצולם כולו עם אייפון 15 פרו מקס

ג'ודי קומר על סט הצילומים של "28 שנים אחרי" עם מערך הצילום של אייפון 15 פרו מקס. News and Media / BACKGRID, אתר רשמי
ג'ודי קומר על סט הצילומים של "28 שנים אחרי" עם מערך הצילום של אייפון 15 פרו מקס/אתר רשמי, News and Media / BACKGRID

הסרט "28 Years Later" (28 שנים אחרי) של הבמאי דני בויל, עם תקציב של 75 מיליון דולר, יהיה הסרט שובר הקופות הגדול הראשון שצולם כולו עם אייפון, כך מדווח אתר WIRED. סרט האימה הבריטי הפוסט-אפוקליפטי, שצולם במהלך הקיץ, השתמש באייפון 15 פרו מקס כמצלמה הראשית, יחד עם ציוד נוסף כמו כלובי אלומיניום - מעין מסגרות הגנה למצלמה המאפשרות חיבור של עדשות ואביזרים נוספים - ואביזרי עדשה. יוצרי הסרט קיבלו סיוע טכני ישירות מאפל.

"28 Years Later" הוא סרט ההמשך ל-"28 Days Later" (2002) ול-"28 Weeks Later" (2007), המתארים את התוצאות של מגפה בסגנון זומבים בבריטניה. הסרט המקורי "28 Days Later" צולם ברובו ברזולוציה סטנדרטית של 480p עם מצלמת וידאו ביתית מדגם Canon XL-1. הבחירה במצלמה זו נבעה בחלקה מהצורך לצלם סצנות מורכבות המתארות את מרכז לונדון הנטושה תחת מגבלות זמן קשות, שבהן מצלמות קולנוע מסורתיות וגדולות היו לוקחות זמן רב מדי להתקנה.

האסתטיקה הייחודית של הצילום הדיגיטלי הפכה לחלק איקוני מהסרט, כך שנראה שהשימוש באייפונים לצילום הסרט החדש בסדרה הוא מחווה לשימוש במצלמות וידאו בסרט המקורי. גם הצלם זוכה האוסקר של הסרט המקורי, אנתוני דוד מנטל, חוזר לצלם את הסרט החדש לצד בויל.

אייפון 15 פרו מקס. ינון בן שושן, וואלה! טכנולוגיה
אייפון 15 פרו מקס/וואלה! טכנולוגיה, ינון בן שושן

מספר סרטים בקנה מידה קטן יותר כבר צולמו עם אייפונים, כמו "Tangerine" של שון בייקר (2015) ו-"Unsane" של סטיבן סודרברג (2018), אך אלו היו בעלי הפצה מוגבלת ותקציב נמוך בהשוואה לסרטו הקרוב של בויל. הסרט מתוכנן לצאת לאקרנים ב-20 ביוני 2025.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully