וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על מחקר פורץ דרך בתחום הבינה המלאכותית: ד"ר מור גבע זכתה בפרס של אינטל העולמית

הפרס היוקרתי מוענק לחוקרים פורצי דרך בתחילת דרכם האקדמית, המובילים מחקרים טכנולוגיים הצפויים לחולל מהפכה בתעשייה העולמית

מור גבע. אינטל,
מור גבע/אינטל

ד"ר מור גבע, מרצה בכירה בפקולטה למדעים מדויקים בבית הספר למדעי המחשב באוניברסיטת תל אביב, נבחרה לאחת מהזוכות במסגרת התוכנית היוקרתית "כוכבים עולים" של אינטל העולמית לשנת 2024. הפרס מוענק לחוקרים בתחילת דרכם האקדמית המובילים מחקרים פורצי דרך בתחומי הטכנולוגיה, אשר צפויים לחולל מהפכה בתעשיית ההייטק.

גבע מובילה קבוצת מחקר חדשה בתחום הבינה המלאכותית, שעוסקת בפתרון אתגרים בסיסיים של פרשנות, ידע והסקה של מודלי שפה גדולים. מחקרה מתמקד בפיתוח שיטות חדשות לניתוח החישוב של מודלים מתקדמים וחקירת מבני הידע ואופן ההסקה שלהם. אחד מההישגים הבולטים של גבע הוא פיתוח מערכת ה- Patchscopes בשיתוף פעולה עם Google Research, המאפשרת תרגום של ייצוגים פנימיים של מודלים לשפה טבעית.

לדבריה של גבע, "המחקר שלנו מצביע על כך שמודלי שפה גדולים לא תמיד מצליחים לקודד קשרים בין פרטי מידע שונים, מה שמשפיע על יכולות ההסקה שלהם ועל יכולתנו לעדכן את הידע של המודלים."
הפרס מהווה הוכרה למאמציה של גבע בקידום תחום הבינה המלאכותית ומסמן את פועלה המתמשך להעלאת הייצוג של נשים ומיעוטים בתחומי המדע וההנדסה.

  • עוד באותו נושא:
  • אינטל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully