וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תוך 10 שניות": לא, לא יפרצו לכם לטלפון בגלל הודעת וואטסאפ מפחידה

עודכן לאחרונה: 22.9.2024 / 21:12

הודעת הוואטסאפ על "תמונות בוואטסאפ שיפרצו לכם את הטלפון" שוב כאן, והיא עדיין שקרית לחלוטין. אל תתנו לפאניקה להשתלט - ופשוט תפסיקו להעביר אותה הלאה

ההודעה שרצה בוואטסאפ. צילום מסך, אתר רשמי
ההודעה שרצה בוואטסאפ ומנסה להפחיד אזרחים (שוב)/אתר רשמי, צילום מסך

אם קיבלתם הודעה בוואטסאפ על קובץ מסתורי בשם "Seismic Waves CARD" שמאיים לפרוץ לטלפון שלכם תוך 10 שניות, אל תיבהלו. ההודעה הזו היא לא יותר מאשר אגדת אימה טכנולוגית שמסרבת לגווע. במשך שנים, גרסאות שונות של ההודעה הזו הופיעו ונעלמו, וכל פעם עם "איום" חדש ומפחיד.

הפעם, ההודעה מזהירה מפני תמונות מהלחימה ביישובים יהודיים שיפרצו לנו את הטלפון, ואפילו מוסיפה אזהרה מפני "תקיפת סייבר" וש"דיברו על זה בטלוויזיה". נשמע מפחיד, נכון? אבל האמת היא שזו פשוט שטות גמורה.

ובואו נפרק את זה רגע. קבצים בוואטסאפ, בדיוק כמו מיילים שאתם מקבלים, יכולים להכיל וירוסים או תוכנות זדוניות. אבל כדי שמשהו כזה יקרה, צריך שהתוכנה הזדונית תצליח לנצל איזושהי חולשה במערכת ההפעלה של הטלפון שלכם. לצד כל זה, אם בכלל היה סיכוי מסוים שדבר כזה יכול לקרות, אפליקציות כמו וואטסאפ, ומערכות ההפעלה בסמארטפונים, מתוכננות עם שכבות הגנה שמונעות מקבצים לבצע פעולות הרסניות כאלה. גם אם היה וירוס זדוני בקובץ, הוא היה נתקל בחומות אש ובמנגנוני אבטחה שנועדו להגן על המכשיר שלכם. בקיצור, זה לא משהו שקורה סתם ככה, בטח שלא תוך 10 שניות.

אז למה ההודעה הזו ממשיכה להופיע? ובכן, אנשים אוהבים דרמה, והפחד הוא רגש חזק שגורם לנו לשתף דברים בלי לחשוב. אבל בפעם הבאה שאתם נתקלים בהודעה כזו, זכרו: זה סתם פייק ניוז שמנסה ללחוץ לכם על הכפתורים.

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully