וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צעד אחד קדימה - הטכנולוגיות בעולם השיקום

שיקום רפואי הוא תהליך מורכב הדורש לא רק התערבות מקצועית וטיפולית אלא גם התמדה ומוטיבציה מצד המטופל. עבור רבים, השיקום הפיזי מהווה אתגר מתמשך הדורש רבות מגוף ונפש האדם. טכנולוגיות חדשניות מעודדות את המטופלים. הכירו כמה מהן

woodway boost anti gravity. צילום. באדיבות מדיקל קר,
woodway boost anti gravity. צילום/באדיבות מדיקל קר

שיקום רפואי הוא תהליך מורכב הדורש לא רק התערבות מקצועית וטיפולית אלא גם התמדה ומוטיבציה מצד המטופל. עבור רבים, השיקום הפיזי מהווה אתגר מתמשך הדורש רבות מגוף ונפש האדם. לפיכך, אחד האתגרים הגדולים ביותר בתחום השיקום הוא שמירה על מוטיבציה גבוהה בקרב המטופלים. בשנים האחרונות, מכשירי שיקום מתקדמים משלבים טכנולוגיות חדשניות שמטרתן לא רק לסייע בהיבטים הפיזיים של הטיפול, אלא גם לעודד את המטופלים להמשיך ולהתקדם בתהליך השיקום.

שאולי הרציק פז, מנכל בית החולים השיקומי אינטגרטיבי מדיקל קר, אשר קיבל מספר מכשירים המשלבים טכנולוגיות שיקום כאלה, מסביר.

ANTI GRAVITY - WOODWAY BOOST

אחת הטכנולוגיות המרכזיות שהמעודדת מוטיבציה היא כזו המדמה את ההליכה להליכה ללא כח הכובד - בדומה להליכה בתוך מים או בחלל. הליכון ( מסילת הליכה) חדשני מבית חברת woodway, יצרנית מכשירי כושר והליכה מהטובות בעולם, המשמש למקסם ולשפר את תוצאות התהליך השיקומי.

במהלך תרגול על ה-boost, הפיזיותרפיסט יכול להוריד עד 80% ממשקל גופו של המטופל. זאת על מנת שניתן יהיה לתרגל גם במצבים בהם המטופל מתקשה ללכת בשל כאבים, פציעות, הגבלות בתנועה ועוד. כך ניתן גם להגיע למצב ריצה מוקדם מהצפוי בתהליך השיקום.

vast מכשיר מציאות מדומה. באדיבות מדיקל קר,
vast מכשיר מציאות מדומה/באדיבות מדיקל קר

מציאות מדומה

מציאות מדומה (VR) ומציאות רבודה (AR) נכנסות לתחום השיקום ככלים חזקים שמטרתם לעודד את המטופלים לבצע תרגילים פיזיים בצורה מהנה ומאתגרת יותר. טכנולוגיות אלו יוצרות סביבות וירטואליות או משלבות אלמנטים וירטואליים בסביבה הפיזית הקיימת, ומאפשרות למטופל "לברוח" מהסביבה הרפואית הקונבנציונלית ולהתמקד במשימות מהנות.

כך, למשל, מערכת VAST מאפשרת תרגול פיזי וקוגנטיבי. קיימים בה מעל 30 משחקים שונים המאפשרים חבילת טיפול מקיפה - החל מתרגול גפה עליונה, דרך שיווי משקל ועד תפקודי נשימה. כל זאת, תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר, כולל מצלמת תלת מימד, משקפי VR - מציאות מדומה ועוד.

Balance tutor - Meditouch

מערכת שיווי משקל מתקדמת, היוצרת סביבה מדומה של הליכה בחוץ, בעת הליכה על מסלול בתוך אולם הטיפולים.

מדובר בהמצאה ישראלית ייחודית הנמכרת למוסדות שיקום רבים ברחבי העולם. הטכנולוגיה המתקדמת מאפשרת לפיזיותרפיסט ליצור הפרעות לשיווי משקל על גבי מסלול ההליכה. ההפרעות לשיווי משקל הן בצורת תזוזות של המסילה לכל הכיוונים בעת עמידה או הליכה. בכך ניתן לשפר את תגובות שיווי המשקל של הגוף באופן ממוקד, תוך כדי שימוש במציאות מדומה.

balance tutor Meditouch. יחצ,
balance tutor Meditouch/יחצ

מכשירי שיקום שמעודדים מוטיבציה מהווים פריצת דרך משמעותית בשיקום הרפואי, תוך שהם הופכים את תהליך השיקום לא רק ליעיל יותר אלא גם למהנה ומספק.

השילוב של חווייה, משוב בזמן אמת, מציאות מדומה, התאמה אישית ואלמנטים חברתיים, יחד עם חידושים טכנולוגיים אחרים, מאפשר למטופלים לשמור על מוטיבציה גבוהה ולהתמיד בתהליך השיקום. ככל שהטכנולוגיה תמשיך להתפתח, ניתן לצפות לחדשנות נוספת בתחום, שתשפר עוד יותר את תהליך השיקום ותסייע למטופלים לשוב לחיים פעילים ובריאים.

בית החולים השיקומי האינטגרטיבי מדיקל קר בבת ים השיק לאחרונה את אולם טכנולוגיות השיקום המתקדמות, ביחידה לשיקום יום שנפתחה בתחילת חודש יוני בבית החולים. זאת כחלק מהעלייה בשילוב טכנולוגיות וציוד מתקדם בתהליך השיקומי. בית החולים מדיקל קר מפעיל פרוטוקול טיפולי המשלב גוף ונפש לחולים שיקומיים שמגיעים בתום אשפוז בבתי החולים הכלליים לאחר אירוע מוחי, ניתוחים אורתופדיים, חולים מונשמים או כאלו שנמצאים בתרדמת עם מחלקות גריאטריות וסיעודיות ועוד. המקום גם מפעיל בימים אלו מרכז חוסן וטיפול בטראומה בשיתוף הקואליציה לטראומה וביטוח לאומי. הטיפול הפיזי מלווה בטיפול נפשי בשיטת inHeal שהוכח מחקרית כמסייע לטיפול בטראומה. בימים אלה מתקיימות סדנאות טיפול בטראומה לסיוע גם לחיילים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully