וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ישראלית עושה "ביטול רעשים" לקרינה ברכב חשמלי והיברידי

עודכן לאחרונה: 24.9.2024 / 10:28

חברה ישראלית מהרצליה מציעה פיתרון למשהו שלא חשבנו עליו: קרינה בלתי מייננת בכלי רכב חשמליים, והיא עושה זאת בעזרת פיתרון הפועל באופן דומה לאוזניות מבטלות רעשים. כל הפרטים

הטכנולוגיה של SafeFields. עמית אלפונטה, אתר רשמי
הטכנולוגיה של SafeFields/אתר רשמי, עמית אלפונטה

רובנו אולי לא מודעים אליה, אבל קרינה בלתי מייננת נמצאת סביבנו בכל מקום - אם בגלי רדיו, או נפלטת ממכשירים חשמליים, אם זו הטלוויזיה שלנו או הטוסטר. על אף שקרינה בלתי מייננת, בניגוד לקרינה מייננת (כמו קרינת השמש או קרינת רנטגן) היא אינה מסרטנת ולא מחוללת שינויים בתאים, ישנם מחקרים שטוענים שגם היא יכולה לגרום להפרעות בריאותיות שונות, ולפי ד"ר אמנון דובדבני, ראש תחום קרינה בלתי מייננת במוסד לבטיחות ולגיהות - יש לה השפעות עירור על מערכת העצבים בחשיפה ממושכת, ואילו שדות מגנטיים בתדרים נמוכים אפילו הוגדרו "גורם מסרטן אפשרי בבני אדם", במיוחד לגבי סרטן הדם (לוקמיית נעורים).

בשעה שבבית שלנו אין בעיה לנטרל את גורם הסיכון פשוט על ידי התרחקות של חצי מטר או מטר מהמכשיר הפולט קרינה בזמן פעולתו - ברכב חשמלי, שבו אנו סגורים בתא הנוסעים - אין לאן לברוח, ואנחנו סופגים קרינה בלתי מייננת שמקורה בסוללות, בכבילת המתח הגבוה או הממירים, במיוחד במושבים האחוריים, שם יושבים לרוב ילדים.

הטכנולוגיה של SafeFields. עמית אלפונטה, אתר רשמי
הטכנולוגיה של SafeFields/אתר רשמי, עמית אלפונטה

את הבעיה הזו באה לפתור חברת SafeFields ההרצליאנית שחשפה היום (שני) את המוצר שלה, שמציע פיתרון הדומה פיזיקלית לאוזניות מבטלות רעשים, אבל לקרינה: ההתקן שפיתחה החברה, שאותו אפשר להתקין בכל רכב חשמלי מדגם נפוץ יוצר בעצם גל נגדי כדי לבטל את גלי הקרינה האלקטרומגנטית הנפלטת מרכיבי הרכב המונע בחשמל (מה שמכונה גם "גל עומד"). לטענת עודד עינת, ממייסדי החברה, הפיתרון שלהם מסוגל לבטל בין 80 ל-90 אחוזים מהקרינה הנפלטת לתוך תא הנוסעים מהמנוע החשמלי בכלי רכב חשמליים או היברידיים למיניהם.

SafeFields מציעה החל מהיום את המוצר שלה ללקוחות פרטיים (החברה אומרת כי ניתן להתקין את הפיתרון שלה בכל דגמי הרכב החשמלי הנפוצים, חדשים או ישנים יותר), ובמקביל גם מנהלת שיחות עם יצרניות רכב גדולות להתקנה מראש של המוצר שלה בכלי רכב חדשים מתוצרתן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully