וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מדרום תיפתח הטובה: מעבדת סייבר חדשה בהשקעה של מיליונים בבאר שבע

Synergy7 ו- Dell Technologies משיקות מעבדת סייבר בהשקעה של מיליוני שקלים. המעבדה תאפשר סימולציה וניתוח של מתקפות סייבר על תשתיות IT בסביבה "מלוכלכת". ממחקר שנערך השנה, עולה כי 96% מהארגונים בישראל דיווחו כי נפגעו מהתקפות סייבר

מעבדת הסייבר החדשה של דל. יחצ,
מעבדת הסייבר החדשה של דל/יחצ

חברת Synergy7 בשיתוף עם חברת Dell Technologies, משיקות מעבדת סייבר חדשנית בבאר שבע בהשקעה של מיליוני שקלים. המעבדה, הממוקמת באתר הפיתוח שלDell Technologies בפארק ההיי-טק בעיר, תספק תשתית לסימולציה וניתוח של מתקפות סייבר על רשתות ארגוניות, תוך התמקדות במיוחד באיומי כופרה (Ransomware).


המעבדה החדשה תאפשר לארגונים שונים, מגופים ביטחוניים ועד שירותי בריאות, חברות תעופה, סטארטאפים ואחרים, לבצע סימולציות של מתקפות כופרה על הרשתות, השירותים והמידע שלהם לבחון ולטייב את מערכי הגנת הסייבר שלהם - וזאת במסגרת סביבת עבודה "מלוכלכת" המנותקת מהרשתות של אותם ארגונים. המעבדה תאפשר לארגונים לבחון את עמידותם למתקפות נוזקה ולשפר את יכולת ההתמודדות שלהם ללא סיכון לתשתיות הקיימות בארגון עצמו.

הפרויקט ינוהל על ידי צוותי ה- Cyber Engineering בחברת Dell ועל ידי חברת Synergy7 - מרכז חדשנות המפעיל מעבדות R&D בבאר שבע, שמספקת תמיכה ליזמים וחברות הייטק באזור. החברה ידועה ביכולתה לשלב חדשנות טכנולוגית עם הבנה עמוקה של צרכי השוק המקומי והגלובלי.

אתר ה-Demo Ransomware החדש יכלול תשתית פיזית מתקדמת המאפשרת יצירת נוכחות דיגיטלית של תשתיות IT ארגוניות, מהווה קפיצת מדרגה ביכולת הישראלית להתמודד עם איומי סייבר. מעבר ליכולת לסימולציה וניתוח של נוזקות מורכבות, המעבדה מדגישה את חשיבותה של ההשקעה בטכנולוגיות מתקדמות להגנה על תשתיות קריטיות, נושא שהפך לקריטי יותר מתמיד בעידן של איומי סייבר מתוחכמים ומתפתחים במהירות.

המעבדה מציעה את שירותיה לסטארטאפים לצורך בדיקת ההגנה של המוצר, וכן בדיקות ספציפיות אל מול לקוח פוטנציאלי. בנוסף, המעבדה יכולה לבצע בדיקת חדירות למערכות (PT), מהייחודיות והמעמיקות ביותר בשוק.

עיקר החדשנות ב-Ransomware Demo Room טמונה באופן יצירת הייצוג הדיגיטלי (Digital Twin) של רשת הארגון של הלקוח, לצורך סימולציית התקפה. ייצוג סביבת IT של ארגון בצורה דיגיטלית הוא אתגר מורכב, במיוחד כשמדובר בארגונים גדולים עם רכיבי IT מדור קודם, המשלבים מספר רשתות. ב-Dell הוחלט ללכת על שילוב גישות של הפשטה, מידול ותקינה כדי להבנות את סביבת ה- IT בצורה יעילה ומותאמת לצרכי הארגונים השונים.

הצוות במקום יעסוק גם בהדרכה והכשרת צוותים של ארגונים שונים להתמודדות עם איומי סייבר, ויאפשר סיורים וחוויות למבקרים מכל שכבות האוכלוסייה, כולל לתלמידי תיכון, במטרה לחשוף אותם לעולם האיומים הקיברנטיים ולהסביר את החשיבות של התמודדות עם איומים אלו. בנוסף, היא משתתפת בפעילות מנטורינג לסטודנטים מהאוכלוסיה הבדואית בשיתוף עמותת 'סיראג'.

משרדי דל בבאר שבע. יחצ,
משרדי דל בבאר שבע/יחצ

השקת המעבדה החדשה מגיעה על רקע מחקר עולמי שערכה השנה Dell Technologies בנושא AI וסייבר וכלל גם מנהלי IT וארגונים מישראל.

מהמחקר עולה, כי אבטחת סייבר ממשיכה להוות נקודת תורפה עבור ארגונים בכל העולם ובישראל בפרט, כאשר 96% מהנשאלים בארץ דיווחו כי הארגון שלהם הושפע מהתקפת סייבר בשנה החולפת. בעולם, הנתון הזה עומד על 83% מה שמדגים שהארגונים בארץ מתמודדים עם אתגר גדול יותר.

המחקר בחן גם מהן ההתקפות השכיחות ביותר בשנה האחרונה בקרב ארגונים בישראל ואיך הם הושפעו מכך. 33%מהנשאלים מסרו כי חוו התקפות על השרתים שלהם כתוצאה משגיאה בהגדרת האבטחה, 28% ענו כי הושתלו בארגונם תוכנות זדוניות, 26% דיווחו על הפרת נתונים, מספר דומה התמודד עם התקפות כופר וכן עם הונאות "דיוג". פרצות שנגרמות כתוצאה מהתקפת "פישינג" מעידות על בעיה רחבה יותר המודגשת במחקר והיא התפקיד שממלאים העובדים בנוף האיומים.

הקמת המעבדה בבאר שבע מהווה נדבך נוסף בפיתוח אקוסיסטם הסייבר בעיר ובדרום הארץ, ומדגישה את חשיבותה של ההשקעה בטכנולוגיות מתקדמות להגנה על תשתיות קריטיות. שיתוף הפעולה בין דל טכנולוגיות וסינרג'י 7 מבטיח עתיד לתעשיית הסייבר הישראלית ומחזק את מעמדה של באר שבע כבירת הסייבר של ישראל.

בנוסף, המעבדה צפויה למשוך חברות טכנולוגיה נוספות לבאר שבע, לחזק את מעמדה כמרכז תעסוקה אטרקטיבי ולהפוך אותה למוקד משיכה לכישרונות בתחום הסייבר. הקמת המעבדה מהווה הזדמנות ייחודית ליצירת מקומות עבודה איכותיים בנגב. פרויקט זה צפוי לא רק להביא תעסוקה ישירה בתחום הסייבר, אלא גם ליצור אפקט מכפיל על כלכלת האזור כולו.

sheen-shitof

עוד בוואלה

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מעבדת הסייבר החדשה בבאר שבע. יחצ,
מעבדת הסייבר החדשה בבאר שבע/יחצ

רוביק דנילוביץ', ראש העיר באר שבע, מברך על הפרויקט: "מדובר בבשורה גדולה לעיר באר שבע ולרובע החדשנות הבינלאומי בעיר. מעבדת הסייבר של Dell וסינרג'י 7 מהווה ביטוי לחדשנות, ליצירתיות ולפריצת הדרך שחוצה גבולות ונותנת מענה ייחודי לחברות בפארק ההיי טק שלנו. זו גאווה גדולה שמלב המדבר, מהאקו סיסטם המשותף שיצרנו, הפכנו למרכז העולם!"

"שיתוף הפעולה בין דל טכנולוגיות לסינרג' 7 הוא יותר מסתם שותפות עסקית", אומר נאור רדמי, Director בקבוצת Cyber Engineering Group, Dell Technologies, "זו היא השקעה עמוקה בעתיד של הסייבר בישראל ובעיקר בדרום. יחד, אנחנו בונים את התשתית הטכנולוגית שתעצב את המחר, תגן על המידע שלנו ותוביל את ישראל לעידן של חדשנות".

הראל רם, מנכ"ל סינרג'י 7, הוסיף: "המעבדה החדשה מציעה פתרון ייחודי לבעיה קריטית בעולם הסייבר המודרני. באמצעות הטכנולוגיה המתקדמת והמומחיות של הצוות שלנו, נוכל לספק לארגונים כלים מעשיים להתמודדות עם איומי סייבר מתקדמים, ובמיוחד עם אתגר הכופרה ההולך וגובר."

  • עוד באותו נושא:
  • סייבר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully