וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפכת הבינה המלאכותית מגדילה את הביקוש לדאטה סנטרים: האתגרים וההזדמנויות בישראל

הדוח האחרון של חברת המחקר ResearchAndMarkets על שוק הדאטה סנטר בישראל מצביע על מגמות מתפתחות ומעמיק את ההבנה של תהליכי הצמיחה המהירים בשוק זה. על פי ההערכות, השוק, שנאמד ב-640 מיליון דולר בשנת 2023, צפוי לגדול ל-896 מיליון דולר עד 2029

chatgpt. ShutterStock
המהפכה משנה את כללי המשחק/ShutterStock

מהפכת ה-AI כבר כאן והיא משנה את כללי המשחק, הן עבור מדינות, ארגונים והציבור הרחב. העלייה הדרמטית בשימוש בבינה מלאכותית יוצרת דרישה מוגברת לדאטה סנטרים. בשוק הישראלי, תעשיית הטכנולוגיה המקומית משחקת תפקיד מפתח בתחום זה, נכון ל-2023, בישראל פועלים למעלה מ-9,000 סטארטאפים פעילים, מה שהופך אותה לאחת המדינות בעלות הצפיפות הגבוהה ביותר של סטארטאפים ביחס לגודל האוכלוסייה בעולם. תנופת החדשנות הזו יוצרת ביקוש גובר לתשתיות נתונים מתקדמות, כמו חוות שרתים וממצבת את ישראל כמרכז צומח בתחום זה, עם עלייה בצורך בתשתיות מהימנות לתמיכה בצמיחה הטכנולוגית המהירה.

בימים אלו, חברת טקטוניק מקימה חוות שרתים בשיתוף פעולה עם התעשייה האווירית, לצד חווה נוספת בבית שמש, אשר תהיה מהגדולות והמתקדמות בישראל, בהשקעה של כחצי מיליארד שקל המתקן יהיה ממוגן מפני פגיעות טילים ארוכי טווח, דבר הכרחי במציאות הביטחונית הנוכחית.

אליאל שליידר, שותף מייסד בחברת טקטוניק מספר כי "אמנם מיקומה הגיאוגרפי של ישראל מביא איתו איומים ביטחוניים, אך הדבר גם מחזק את מעמדה כמרכז אידיאלי לדאטה סנטרים בזכות היכולות הייחודיות שלה להתמודד עם מצבי חירום ולהגן על תשתיות קריטיות. מערכות ההגנה המתקדמות של ישראל, יחד עם החדשנות הטכנולוגית וההובלה העולמית בתחומי הסייבר והטכנולוגיה, הופכים אותה לשחקנית מרכזית בכלכלת המידע הבינלאומית. קרבתה לשווקים דיגיטליים מרכזיים ורשתות תקשורת בינלאומיות מאפשרת לה לתמוך בתשתיות נתונים אזוריות ובינלאומיות בצורה יעילה ובטוחה."

אליאל שליידר. רז רוגובסקי,
אליאל שליידר/רז רוגובסקי

מבחינת האיומים הביטחוניים, שליידר מסביר כי אף על פי שמערכות ההגנה של ישראל מתקדמות, הן לא בלתי חדירות: "הפגיעה האפשרית במתקני דאטה סנטרים עלולה לגרום לשיבושים חמורים בשירותים חיוניים כגון תקשורת, בנקאות ושירותים ממשלתיים. כל פגיעה כזו עשויה לגרום לקריסת מערכות והפסקת פעילות למשך שעות או ימים."

אתגר מרכזי נוסף בתחום הדאטה סנטרים הוא הצורך להבטיח זמינות רציפה בתנאים של תקלות או מצבי חירום. אליאל מוסיף כי חוות השרתים שטקטוניק מקימה עומדות בתקן Tier 4, הנחשב לסטנדרט הגבוה ביותר בתעשייה. בתקן זה נעשה שימוש במערכות כפולות לחלוטין, כולל מערכות חשמל וקירור, כך שגם במקרה של תקלה חמורה, המתקן ימשיך לפעול ללא השבתה. אמנם, הפתרונות האלה דורשים השקעה משמעותית מבחינת תכנון והקמה, אך הם מבטיחים רמה מקסימלית של אמינות וביטחון, במיוחד במציאות הביטחונית הרגישה של ישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully