וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלחמת ההסברה באמצעות שימוש בדאטה

מאז פרוץ מלחמת 'חרבות ברזל' מאמצי ההסברה חשובים מתמיד - זו היוזמה שנחשפה לראשונה בכנס hayaData על ידי צמד מתנדבים שמתארים את המסע שלהם שהגיע למליוני צפיות ותגובות לחיוב ולשלילה

מלחמ ההסברה באמצעות שימוש בדאטה. יחצ,
כנס hayadata/יחצ

השבעה באוקטובר הוא תאריך שנחרט עמוקות אצל כל אזרחי ישראל. מאז אותו היום נוכחנו לראות כי מעבר לחזית, אחת הזירות החשובות ביותר היא מלחמת ההסברה. נותרנו מאחור בכל הקשור להסברה אך ראינו מתנדבים רבים מישראל ומחוצה לה שלוקחים חלק בבנייה המודעות לנושא. השבוע (שלישי) בכנס hayaData כנס קהילתי וללא מטרות רווח אשר התקיים ביוזמת חברת Riskifiedעם למעלה מ- 1000 משתתפים מחברות מובילות בתעשיית ההייטק הישראלית - שוחחנו עם יזמים שיצרו מאז אותו יום, מלחמת הסברה שהכתה גלים באמצעות שימוש בדאטה. עומר ביבר, ראש מחלקת BI בחברת סופרפליי יחד עם ניר סמילגה, מנהל ויזואליזציית נתונים במאנדיי משתפים ביוזמתם.

מה בעצם יצרתם לאחר השבעה באוקטובר?

"סדרה של ויזואליזציות שתורמות למאמץ ההסברתי על ידי העלאת מודעות לנושאים הקשורים למלחמה כגון היקף נזקי ה-7/10, מצב החטופים בעזה וההטייה באו"ם נגד ישראל לאורך השנים".

כיצד נוצר שיתוף הפעולה בין שניכם?

"הכרנו באופן שטחי דרך קהילת הדאטה בארץ, קהילה מאוד פעילה, הקשר העמיק לאחר תחרות ויזואליזציה בה ניר היה השופט ואני (עומר) זכיתי, שיתוף הפעולה קרה באופן אורגני בזמן המלחמה כשחיפשנו כיצד לתרום למאמץ והתייעצנו אחד עם השני".

מדוע יצרתם בפורמט הזה?

בחרנו ליצור את הויזואליזציות שלנו בפלטפורמה בשם טאבלו מכיוון שזו פלטפורמה שפתוחה לכולם, שנינו יודעים לעבוד בה בצורה טובה, ובעיקר כי ניר חזק מאוד בקהילה של טאבלו ויש בה מליוני יוזרים "מתנדנדים" (לא פרו ישראליים ולא פרו פלסטינאיים) שנחשפו לעבודה שלנו ובכך השפענו על דעתם.

"מסר ויזואלי בצורה פשוטה"

מה מייחד את ההסברה מסוג זה?

"הפלטפורמה שבה בחרנו לעבוד מאפשרת מצד אחד העברת מסר ויזואלי בצורה פשוטה ויעילה, אבל גם מספקת בלחיצת כפתור נתונים מפורטים למי שיבחר ללמוד את הנושא ולהכיר את העובדות לעומק".

מהם הקשיים שזיהיתם בהסברה הישראלית שרציתם/הצלחתם לענות עליהם?

"הרגשנו בעיקר את הצורך בהסברה ישראלית בכל צורה אפשרית ושם ראינו הזדמנות להתנדב בלעשות את מה שאנחנו יודעים הכי טוב - הדמיית נתונים".

מה הייתה המטרה הראשונית של ההסברה באמצעות הדאטה - ומה בסופו של דבר שזה יצר מבחינת הסברתית?

"בהתחלה הרגשנו שיש בלבול בעם, חוסר במידע לגבי מה בדיוק קרה בשבת הנוראית וחשבנו שריכוז מידע הוא חלק מהדרך לספר לכולם מה קרה כאן ב7/10 ולהנציח את התיעודים על הדרך. משם התחלנו לזקק מסרים יותר נקודתיים כגון העלאת המודעות לעובדה שחלק גדול מהחטופים בעלי אזרחות זרה (קמפיין #TheWestIsNext). כבר בהתחלה חברנו לקבוצת מתנדבים מעולמות הדאטה בשם Viz for Iron Swords שעזרה לא פעם בעיקר בעיבוד הנתונים, ובהמשך יצרנו שיתוף פעולה שנמשך עד היום עם ה-CIC (מרכז המודיעין האזרחי). עבדנו גם עם גופים נוספים ועם אינפלואנסרים פרו ישראליים שרצו לעזור בהפצת התכנים בעולם".

כנס hayadata עם מושבים צהובים למען החטופים. יחצ,
כנס hayadata עם מושבים צהובים למען החטופים/יחצ

היכן היוזמה ההסברתית עומדת כיום? האם ממשיכה לפעול?

"אנחנו ממשיכים לפעול גם כיום, באופן גלוי והרבה גם באופנים עליהם לא ניתן להרחיב כרגע".

אלו תגובות קיבלתם לחיוב/שלילה בארץ ובעולם?

"עם מיליונים של צפיות באופן צפוי התקבלו הרבה תגובות - לכאן ולכאן. חלקן אישיות נגדנו. לא פעם הסירו תכנים שלנו בטענה לפרופגנדה. ההרצאה ב" hayaData" עוסקת במסע שלנו לדיוק התכנים בצורה שתעבור את כל הפילטרים העולמיים ותגיע לכמה שיותר אנשים בעולם".

מהו המסר שאתם רוצים להעביר באמצעות ההסברה ההתנדבותית שלכם?

"לתחושתנו אין מספיק אנשים מהתחום שעוסקים בהדמיית נתונים לטובת הסברה וזה יכול לעשות אימפקט אדיר. אנשי דאטה- יש לכם המון כוח, ויש המון מה לעשות עם הכישורים שלכם על מנת לתרום לקרב על התודעה הציבורית".

  • עוד באותו נושא:
  • כנס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully