וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסערה הבאה: מאסק רוצה לבטל את החסימות ב-X, המשתמשים זועמים

עודכן לאחרונה: 25.9.2024 / 11:10

אילון מאסק, הבעלים של X (טוויטר לשעבר), מתכנן שינוי מדיניות שנוי במחלוקת: משתמשים שנחסמו יוכלו בקרוב לראות פוסטים ציבוריים של החשבונות שחסמו אותם

אילון מאסק. צילום: Getty images, עיבוד תמונה
אילון מאסק/עיבוד תמונה, צילום: Getty images

אילון מאסק, הבעלים של X (טוויטר לשעבר), הודיע על שינוי מדיניות שנוי במחלוקת: בקרוב, משתמשים שנחסמו יוכלו לצפות בפוסטים הציבוריים של אלו שחסמו אותם. "פונקציית החסימה תמנע מהחשבון החסום ליצור אינטראקציה, אך לא לראות פוסטים ציבוריים", ציין מאסק.

כיום, משתמש שמנסה לגשת לפרופיל של אדם שחסם אותו מקבל הודעה על גישה חסומה. החסימה מונעת לא רק צפייה בפוסטים, אלא גם בתגובות, במדיה, ברשימת העוקבים וברשימת הנעקבים של המשתמש החוסם.

מקור ב-X הסביר ל-The Verge שהשינוי נובע מכך שאנשים יכולים כבר עכשיו לעקוף חסימות על ידי שימוש בחשבון אחר או גלישה ללא התחברות. מאסק הביע בעבר את הסתייגותו מהאפשרות לחסום משתמשים, וכינה אותה "לא הגיונית" וטען שיש להחליפה ב"צורה חזקה יותר של השתק". בשנה שעברה אף איים לבטל לחלוטין את החסימות בפלטפורמה, למעט בהודעות פרטיות.

כצפוי, השינוי המוצע מעורר דיון סוער לגבי ההשלכות שלו על בטיחות המשתמשים והיכולת שלהם לשלוט בחוויית הגלישה שלהם בפלטפורמה, ואף איומים על נטישה כוללת של הפלטפורמה אם המהלך ייצא לפועל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully