וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המתקדמים ביותר בעולם": צוקרברג חשף משקפי AR שפותחו במשך עשור

עודכן לאחרונה: 26.9.2024 / 17:06

מהפכה בדרך? מטא חשפה משקפי AR עתידניים, במשקל של פחות מ-100 גרם, יכולות בינה מלאכותית משופרות וקסדת VR זולה יותר. הנה כל הפרטים מהאירוע

צוקרברג עם המשקפיים החדשים של מטא - Orion. רויטרס
צוקרברג עם המשקפיים החדשים של מטא - Orion/רויטרס

מטא (Meta) הכריזה אתמול (רביעי) בכנס הפיתוח והחומרה שלה, Meta Connect 2024, על שורה של חידושים טכנולוגיים, אך גולת הכותרת הייתה ללא ספק חשיפתו של אבטיפוס ראשוני למשקפי מציאות רבודה (AR) מהפכניים, המכונים "אוריון" (Orion).

מארק צוקרברג, מנכ"ל מטא, פתח את הכנס עם הכרזה על Meta Quest 3S, קסדת VR חדשה במחיר נגיש של 299.99 דולר. הקסדה, שתגיע למדפים ב-15 באוקטובר, מציעה את אותם מאפיינים כמו Quest 3, עם הבדלים קלים בעיצוב, בעדשות ובשדה הראייה. בנוסף, הכריז צוקרברג כי ניתן יהיה לחבר מחשבים עם מערכת ההפעלה Windows 11 לקסדות ה-Quest.

תחום הבינה המלאכותית (AI) קיבל גם הוא דגש משמעותי בכנס. צוקרברג הכריז כי Meta AI בדרך להפוך לעוזר הבינה המלאכותית הפופולרי ביותר בעולם, עם למעלה מ-400 מיליון משתמשים חודשיים. כעת, יוכלו המשתמשים לתקשר עם Meta AI באמצעות קול בפלטפורמות כמו וואטסאפ, פייסבוק, אינסטגרם ומסנג'ר. בקרוב, יוכל העוזר לאמץ גם קולות של דמויות מוכרות כמו ג'ון סינה וקריסטן בל.

מארק צוקרברג חושף את ה-Meta Quest 3S. רויטרס
מארק צוקרברג חושף את ה-Meta Quest 3S/רויטרס

מטא חשפה גם את Llama 3.2, מודל הבינה המלאכותית הפתוח הראשון של החברה בעל יכולות ראייה, המאפשר לו להבין גם תמונה וגם טקסט. בנוסף, צוקרברג הציג שורה של יכולות חדשות למשקפי Ray Ban Meta. המשקפיים יוכלו להזכיר למשתמשים דברים כמו מיקום חניה, להתקשר למספר טלפון ולסרוק קודי QR. שילוב אפליקציות כמו Spotify ו-Shazam במשקפיים נמצא גם הוא בפיתוח.

על הבמה, נחשפה גם פריצת דרך משמעותית נוספת בתחום תרגום השפות בזמן אמת. המשקפיים יוכלו לתרגם שיחות בין דוברי אנגלית, ספרדית, צרפתית ואיטלקית בזמן אמת, דרך הרמקולים המובנים.

כאמור, שיאו של הכנס היה חשיפת אוריון (Orion), אב-טיפוס של משקפי AR מהפכניים, שנמצאים בפיתוח כבר עשור. לדברי החברה, משקפי אוריון עונים על שורה של אתגרים טכנולוגיים משמעותיים: בראש ובראשונה הם משקפיים (ולא קסדה), ללא כבלים, והם שוקלים פחות מ-100 גרם. עם זאת, טרם נחשף תאריך ההשקה או המחיר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully