וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 חברות אקלים-טק ישראליות משתתפות בשבוע האקלים בניו יורק

עודכן לאחרונה: 29.9.2024 / 13:17

מכון היצוא, מינהל סחר חוץ, רשות החדשנות ו-Planetech חברו יחדיו כדי להציג את מיטב הטכנולוגיה הישראלית בתחום האקלים-טק בשבוע האקלים בניו יורק

30 חברות אקלים-טק ישראליות משתתפות בשבוע האקלים בניו יורק. רז גרנות מכון, הייצוא, אתר רשמי
30 חברות אקלים-טק ישראליות משתתפות בשבוע האקלים בניו יורק/אתר רשמי, רז גרנות מכון, הייצוא

במסגרת שבוע האקלים הנערך בניו יורק, מכון היצוא הישראלי המסייע ליזמים ישראלים ולחברות בשיווק גלובלי ופתיחת שווקים ברחבי העולם, הוציא משלחת של כ-30 חברות וסטארטאפים ישראלים בתחום האקלים-טק בשיתוף פעולה עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, רשות החדשנות, ארגון Planetech.

שבוע האקלים בניו יורק משמש כמקום מפגש למדענים, מנהיגים ואזרחים, המאוחדים במטרה להאיץ את המעבר לאנרגיה נקייה ולהבטיח עתיד בר-קיימא עבור הדורות הבאים. עבור החדשנות הישראלית ותעשיית האקלים-טק המקומית, שבוע האקלים משמש במה חשובה להציג את החידושים והטכנולוגיות האחרונות בתחום עם השפעה כל כך חשובה על כדור הארץ. במסגרת זאת, חברי המשלחת ... יפגשו עם גופי השקעה אסטרטגיים - קרנות הון סיכון, בנקי השקעות וחברות גדולות המעוניינות בהשקעות בפתרונות פורצי דרך בתחום האקלים דוגמאת, חברות אנרגיה, בנייה ותשתיות, לצד גופים ממשלתיים ומדינתיים העוסקים בתחומי התשתיות.

על פי נתוני מכון היצוא, כיום פועלות בישראל בתחום האקלים-טק כ-300 חברות בתחום, 13% מהן נוסדו במהלך שלושת השנים האחרונות. במהלך החציון הראשון של שנת 2024 היקף ההשקעה בסקטוור הגיע לכ-500 מיליון דולר, התאוששות משמעותיות מכ-100 מיליון דולר במהלך החציון השני של שנת 2023. בארבע השנים האחרונות, סקטור האקלים-טק גייס כ-7 מיליארד דולר, המהווים כעשירית מסהך כלל ההשקעות בחברות טכנולוגיות בישראל.

אבי בלשניקוב יושב-ראש מכון היצוא הוסיף באירוע חשיפה למשקיעים ושותפים: למרות האתגרים הביטחוניים המורכבים שישראל פועלת בהם במספר חזיתות, הטכנולוגיה הישראלית נותרת איתנה וממשיכה לספק פתרונות חדשניים לעולם. המשלחת שלנו לשבוע האקלים בניו יורק מייצגת את הידע, הטכנולוגיה, והיכולות הטובות ביותר שיש למדינת ישראל להציע למאבק העולמי נגד שינוי אקלים, עם הפתרונות המתקדמים ביותר בתחומי האנרגיה המתחדשת, ניהול המים, וחקלאות חכמה. שיתוף הפעולה יחד עם מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והנספחות הכלכלית בצפון אמריקה, הם המפתח להצלחתן של החברות הישראליות בשבוע האקלים, ובמקרה זה הצלחתן היא הצלחתו של כדור הארץ כולו".

בין החברות המשתתפות במשלחת:

טל כץ מנהל המכירות של חברת CarbonBlue שנוסדה כדי לפתח פתרון לגורם המרכזי להתחממות הגלובלית - עודף פחמן דו חמצני באטמוספרה מספר ש: " אנחנו פועלים מתוך הבנה שכדי לאזן את השפעותיה הסביבתיות של המהפכה התעשייתית, יש לרתום את התעשיות הגדולות בעולם ולהפוך אותן מהבעיה לפתרון. אנחנו עושים את זה על ידי שימוש באחד מהחומרים הכי נפוצים בעולם בכלל ובתעשייה בפרט: מים. יש לנו את הפוטנציאל לא רק למתן את משבר האקלים, אלא גם לספק חלופה סביבתית בת קיימא לתעשיות אדירות ומגוונות שנוגעות לחיים של כולנו, בסקאלה גלובלית ובטווח הזמן הקרוב".

לירן דור - מדען ראשי ומנכ"ל משותף Boson: "הפתרון שלנו מתמקד בהמרת פסולת שאינה ניתנת למחזור לאנרגיה , ואנו בתהליכי הקמה של כמה מתקנים עירוניים במספר מדינות בעולם, לצד המתקן המסחרי הראשון שלנו בשבדיה. במתקנים שאנו מקימים, הפסולת מטופלת בצורה חכמה במתקן טרמי מתקדם והופכת לחשמל או ליחידות חום. תהליכי הפיתוח וההוצאה לפועל של פרויקטים בתחומי התשתיות והדייפטק הם יותר ארוכים ודורשים תקציבים גדולים יותר מהרגיל בעולמות הטכנולוגיה. ומצד שני, חברות מסורתיות בעולמות התשתיות והתחבורה, משוועות לפתרונות בתחום האנרגיה הירוקה. לכן, ההשתתפות בשבוע האקלים בניו יורק מהווה עבורנו הזדמנות לחשיפה לשוק האמריקאי מבחינת לקוחות, ומפגשים עם גופי השקעה משמעותיים".

רותם ארד מנהל עסקים ראשי (CBO) בחברת H2Pro העוסקת בייצור מימן ירוק, המהווה חלק חיוני במעבר לאנרגיה נקייה והשגת אפס פליטות מסביר כי: "בתקופה שבה אנו רואים עלייה בדרישה למימן ירוק מצד חברות התעשייה הכבדה כמו פלדה, כימיקלים, ודלקים לתעופה וספנות. שבוע האקלים בניו יורק, מהווה עבורנו הזדמנות מצוינת להציג את הטכנולוגיה המתקדמת שלנו בפני תעשיות האנרגיה והאקלים, וליצור שיתופי פעולה אסטרטגיים חדשים שיתמכו בצמיחה שלנו בשווקים הגלובליים. הפוטנציאל העתידי של החברה הוא עצום, שכן אנו ממוקמים בעמדה ייחודית להוביל את מהפכת המימן הירוק ולתרום בצורה משמעותית להשגת מטרות האקלים הגלובליות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully