וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהנגב לירח דרך NASA: הסטארטאפ הישראלי שזכה בתוכנית היוקרתית

הסטארטאפ Inhayle שמפתח טכנולוגיות לחיטוי משטחים זכה בתוכנית אקסלרטור החלל 'EXPAND' היוקרתית, שמטרתה לשלב חברות הזנק ישראליות בפרויקט יישוב הירח של סוכנות החלל האמריקאית ולפתוח אפשרויות השקעה

עומרי דאי,  רואי נאור, איתי בן ארצי אורן חפץ. Tech7,
עומרי דאי, רואי נאור, איתי בן ארצי אורן חפץ/Tech7

הגיעה לסיומה תוכנית האקסלרטור 'EXPAND' שמטרתה לשלב סטארט-אפים ישראלים בתוכנית 'ארטמיס' של סוכנות החלל האמריקאית NASA ליישוב הירח בשנים הקרובות, ובהמשך גם לדריכה לראשונה על מאדים. זאת לצד חשיפה למשקיעים פוטנציאליים.

האקסלרטור, שיצא לדרכו בחודש אפריל האחרון בהובלת עמותת Tech7 הדרומית שפועלת למנף סטארט-אפים מהנגב, והחברה הישראלית Creation-Space העוסקת בתמיכה בפיתוחים טכנולוגיים בתחום החלל, זכתה לתמיכתם של ארגון Jewish National Fund USA וקרן ההשקעות CreationsVC האמריקאית.

חמש חברות שנבחרו מתוך 50 מועמדות, זכו במהלך האירוע שנערך במצפה רמון להציג את המיזמים שלהם בפני נציגי קרנות הון סיכון ומשקיעים אפשריים. בסופו של היום חברת Inhayle הוכרזה כזוכה ומעבר לשיתוף הפעולה האפשרי והיוקרתי עם NASA, החברה גם זכתה בתשורה נאה על סך מאה אלף שקלים לטובת פיתוח המיזם.

החברה שהוקמה על ע"י איתי בן ארצי ומפתחת טכנולוגיות לחיטוי משטחים באמצעות הידרוקסילים, למשל לבתי חולים ומקומות אחרים, עשויה להיות שימושית גם בתחנות חלל.

במהלך התוכנית, הסטארט-אפים שהגיעו מתחומים של רובוטיקה, חומרים, בנייה, טכנולוגיות מזון ובריאות, זכו למנטורינג וליווי עסקי צמוד של מומחים בעלי שם והיכרות מעמיקה עם תעשיית החלל, וכן סדנאות מקצועיות שהעניקו עבורם כלים הדרושים להצלחה ולהצגה למשקיעים פוטנציאליים. החברות כוללות את: NovAlert, OmniDrill, Oasix, Inhayle ו - Tedence.

"מלאים התרגשות על ההזדמנות"

באירוע השתתפו בין היתר און ליין גם בכירים מסוכנות החלל האמריקאית: ד"ר ג'ים גרין המדען הראשי של הסוכנות בדימוס, פרופ' פיט וורדן יו"ר קרן פרייז ולשעבר מנהל מרכז המחקר 'איימס' של נאס"א, חואן דה דלמאו נשיאה לשעבר של אוניברסיטת החלל הבינלאומית וסטפאן רקי מנהל חברת GEN Space - חטיבת רשתות יזמות גלובלית המתמקדת בתמיכה וחיבור של יזמים, משקיעים ובעלי עניין הקשורים בחלל.

כמו כן לקחו חלק פרופ' דן בלומברג - יו"ר סוכנות החלל הישראלית, רואי נאור מנכ"ל Creation-Space ואורן חפץ מוביל הפרויקט מטעם JNF.

עומרי דאי, מנכ"ל :Tech7 "אני גאה לראות את הסטארטאפים הישראלים פורצים גבולות ומשתלבים בפרויקטים בינלאומיים. הדבר ממחיש את הכוח של החדשנות והיצירתיות הישראלית בשיתוף פעולה גלובלי. זהו הישג משמעותי לא רק לחברה, אלא לכל האקוסיסטם הטכנולוגי הישראלי והדרומי. אני מבקש לברך את חברת Inhayle על הזכייה ולאחל לה בהצלחה רבה, וכן להודות לכל השותפים על התמיכה ועל האמונה ביכולת של היזמים להגיע מהנגב - עד לירח".

איתי בן ארצי, מייסד Inhayle: "אנחנו מלאים התרגשות על ההזדמנות שהעניק לנו האקסלרטור היוקרתי EXPAND של TECH7 ו-Creation-Space. זה מרגש לראות כיצד המיזם שלנו הצליח להשאיר חותם כבר מהשלבים הראשוניים, ואנחנו בטוחים שיש לו פוטנציאל עצום להמשך הדרך. התהליך שעברנו היה משמעותי ביותר, והזדמנות זו אפשרה לנו להשתפר וללמוד המון. תודה רבה על הבחירה בנו זהו כבוד גדול. אנו רוצים להוקיר תודה לצוותי האקסלרטור על התמיכה, הדחיפה והליווי המקצועי, וכמובן, תודה לכל השותפים לדרך שהיו חלק מהמסע שלנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully